Shqetësimi në rritje: COVID-19 dhe teatri i diversitetit

113 563 lexime

124,178FansaPëlqeje

Protestat e paradokohshme për vrasjen e George Floyd në Minesota u përhapën në Britani, Kwame Kwei-Armah, drejtori artistik i Young Vic, nxori një tweet: “Racizmi mbështetet nga tregimet që ne i tregojmë.” Kwei-Armah, i cili kaloi shtatë vjet në Qendrën Stafit të Baltimorës, para se të kthehej në Londër, në vitin 2018, është ndër drejtuesit kulturorë në Mbretërinë e Bashkuar, duke folur për rolin dhe përgjegjësinë e arteve në lidhje me racizmin sistematik në botë në përgjithësi. “Ne mësojmë rreth komunitetit tonë jo domosdoshmërisht vetëm përmes integrimit, por përmes tregimeve,” thotë ai. “Është arsyeja pse ne shkojmë në teatër dhe kjo është arsyeja pse shfaqjet shtetërore të kombit janë kaq të rëndësishme. Ne duhet të jemi të kujdesshëm ndaj çdo stereotipi që krijojmë”.

Ai mendon se teatri ka qenë i ndërgjegjshëm për ta shndërruar “mashkullin e zi problematik” në një arketip. “Unë i sfidoj njerëzit të shikojnë shfaqje të 20 viteve të fundit, që merren me njerëz të zinj dhe kafe, ku mashkulli i zi nuk është aspak një dashnor, baba ose partner i mangët“. Ky stereotip është përdorur kundër bashkësisë së zezë, thotë ai, duke cituar rastin e Amy Cooper, gruaja e bardhë nga New York e cila raportoi një burrë të zi në Central Park për gjoja se e kërcënonte atë, megjithëse nga pamjet e filmuara ishte e qartë se ky nuk ishte rasti. “Kishte Amy Cooper që armatoste bardhësinë dhe feminitetin për të zbritur një mashkull të zi. Unë kam qenë ‘Amy-ed’ shumë herë dhe vërtet, dhemb vërtet.”

Lynette Linton, drejtore artistike e teatrit “Bush” në Londër, thotë se racizmi strukturor në Britani nuk mund të injorohet, veçanërisht në mënyrën se si kjo manifestohet në industrinë e teatrit. “Ne mund ta shohim qartë nga vdekjet e koronavirusit këtu në Mbretërinë e Bashkuar deri në ngjarjet në Amerikë. Ne duhet të kemi biseda të hapura rreth asaj se ku ulet Mbretëria e Bashkuar në këtë, ndërsa bën ndryshime në të gjitha shoqërinë dhe brenda sektorit tonë të teatrit. Kjo është arsyeja pse organizatat artistike nuk mund të lejojnë të tërhiqen për sa i përket përfaqësimit. Ne duhet të vazhdojmë të krijojmë punë që pasqyrojnë dhe sfidojnë botën në të cilën jetojmë – dhe kur bota është në dhimbje, duhet të tregojmë histori që na bashkojnë të punojmë përmes saj.

Programme Name: imagine…My Name is Kwame – TX: n/a – Episode: n/a (No. n/a) – Picture Shows: at The Young Vic. Kwame Kwei-Armah, Alan Yentob – (C) BBC – Photographer: Luke Finn

Regjistruesja Rachel De-lahay ka përpiluar një antologji, Miku im më i mirë i bardhë, për këtë qëllim. Ai përfshin kontribute nga Jasmine Lee-Jones, Nikesh Shukla, Lena Dunham dhe Inua Ellams. Të ardhurat e antologjisë do t’i dhurohen Fondit të Lirisë së Minesota. De-lahay ka kohë që është ballafaquar me paragjykime në industri, me punën e porositur të lidhur pa ndryshim në një detyrë të ngushtë, të udhëhequr nga gara. “Puna e shkrimtarëve të zinj dhe kafe ka më shumë të ngjarë të hidhet në skenë kur ata shkruajnë për racën,” thotë ajo. “Përtej kësaj janë hapësirat në të cilat vetëm personat e bardhë lejohen të ekzistojnë. Kur mungojnë histori [të rrumbullakosura] për njerëzit e zinj dhe kafe, ata bëhen “të tjerë“.”

Indhu Rubasingham, drejtori artistik i Kiln, thotë se është thelbësore që teatri britanik të adresojë pabarazinë dhe padrejtësinë, jo vetëm në atë që vendos në skenë, por edhe në personel, programim dhe ruajtje të larmisë në udhëheqje. “Ajo që ndodh në Amerikë ka të bëjë me racizmin strukturor dhe shtypjen e vazhdueshme. Një rregull për një, një tjetër për një tjetër. Racizmi strukturor ekziston gjithashtu në këtë vend.” Ajo përmend Pass Over , për dhunën e policisë bardh e zezë, e organizuar në Kiln, në fillim të këtij viti. “Duhet të shohim vetëm Stephen Lawrence dhe Grenfell për t’i njohur këto padrejtësi strukturore dhe pabarazi ekzistojnë në Britani. Teatri mund të luajë një rol të rëndësishëm për ndryshimin. “Si bllokimi, ashtu edhe protesta e Çështjes së Jetës së Zezë, e kanë bërë atë edhe më të përkushtuar për të sjellë zërin e padëgjuar në sy.

Vitet e fundit, teatri ka fituar përfitime të konsiderueshme në pasqyrimin e diversitetit në skenë, por bllokimi i diskutueshëm me siguri kërcënon t’i zhbëjë këto masa të fituara. Muajt e kaluar një letër e hapur iu dërgua sekretarit të kulturës, Oliver Dowden, e nënshkruar nga 60 figura kryesore në teatrin britanik.

Ajo foli për përparimet që kishin bërë artet interpretuese dhe pasurinë e artistëve të zinj, aziatikë dhe etnikisht të larmishëm në ekologjinë e industrisë. Por ajo e bëri pikën e saj më të madhe në mënyrë të theksuar: në klimën aktuale, kur industria përballet me trazira financiare dhe pasiguri të thikës, diversiteti nuk mund të harrohet dhe duhet të “mbrohet” në vendimet e politikave, pas bllokimit. Letra përfshinte mbështetjen e drejtorëve nga i gjithë kombi. I inkurajuar nga Kwei-Armah, ajo lexoi si një gjë e vështirë për të kujtuar qeverinë se ekzistonte diversiteti në teatër – dhe se ai llogaritej.

Lexo edhe :  Lufta kundër malaries nga Giovanni Battista Grassi, një shkencëtar i harruar

Tetë ditë më parë, sekretari i kulturës kishte njoftuar emrat e të zgjedhurve për t’u ulur në një grup pune rinovimi kulturor që do të ndihmojë artet, kulturën dhe sektorët sportivë të rikthehen në këmbë. Në mesin e ekipit tetëforcësh (i cili mbështetet nga tetë grupe pune) është një person me ngjyrë, futbollisti dhe transmetuesi Alex Scott.

“Ekziston një mungesë e qartësisë rreth asaj se si njerëzit zgjidhen dhe kush i bën këto zgjedhje,” thotë Kwei-Armah. Letra ishte për t’u siguruar që “kur sektori filloi të ketë biseda zyrtare për rigrupimin, diversiteti nuk do të binte nga rruga”. Linton thotë: “Fakti që grupi i punës është jashtëzakonisht i bardhë, ju tregon brishtësinë e këtij momenti. Si mund të jemi akoma në një kohë kur udhëheqësit e artit të zi, aziatik dhe etnikisht të larmishëm nuk konsultohen? Ne nuk duhet të kujtojmë qeverinë ose askënd se zërat tanë duhet të jenë në atë bisedë. Ne jemi industria e teatrit britanik dhe është zemëruese që madje kemi dashur ta shkruajmë këtë letër.”

Ndërsa teatrot kanë qenë njësoj të errëta nga muaji mars, ka pasur një shpërthim të përmbajtjes në internet të ofruar për publikun, shpesh falas. Disa nga këto kanë qenë shfaqje të shpejtë të përgjigjeve të bëra me buxhet të ngushtë, por ka edhe prodhime të shkëlqyera, të regjistruara para mbylljes me buxhete shumë më të mëdha dhe vlera të larta prodhimi. Këto oferta janë festuar nga dashamirët e teatrit dhe janë përmendur si një shembull i shkathtësisë së industrisë, por disa, duke përfshirë Rubasingham dhe Linton, kanë vërejtur mungesën e diversitetit të dukshëm në prodhimet e mëdha, “kryesisht të bardha”.

Teatri Kombëtar ka qenë i shquar në shfaqje pa transmetime çdo javë që nga prilli, shumë prej të cilave ishin shfaqje shitje dhe transmetuar në NT Live . Meqenëse skema e tyre digjitale NT at Home u lançua me Richard One Bean’s One Man, Two Guvnors, teatri ka transmetuar një dramë nga një shkrimtar me ngjyrë. Edhe atëherë, Ellison ‘Barber Shop Chronicles , transmetuar në maj, ishte më shumë një regjistrim arkivor sesa një transmetim NT Live. Pritet që lista e programeve në të ardhmen e NT të përfshijë një ekuilibër më të mirë të diversitetit, por rekordi aktual është akoma i mjerueshëm për disa, përfshirë De-lahay.

“Në fillim të bllokimit, unë mendova,” Oh mirë, kurrë nuk kam parë një burrë, dy guvnors.” Ishte një vepër e bukur arti dhe ishte bukur që unë e shikoja falas. Mendova, “Le të shohim se çfarë po del tjetër” dhe zbulova se të gjitha gjërat ishin nga një person tjetër i bardhë.” Rubasingham thotë se ajo kishte provuar shumë, parambyllje, për të marrë vende të interesuara për të filmuar drama në Kiln për llojet e materialit arkivor që tani po dalin të paçmuara, por ajo nuk kishte marrës. “Kur ofrova shfaqje si dhëmbët e bardhë dhe kadife të kuqe, më thanë që nuk kishte vend në orarin e tyre. Kjo më ka bërë më të vendosur të gjej fonde ose të bëj presion në ambiente për t’u siguruar që ata të kenë filma me cilësi të mirë që përfaqësojnë gamën e gjerë të punës së prodhuar direkt.”

Një nga frikërat më të mëdha rreth diversitetit, mbyllja pas mbylljes, është se teatrot mund të bëhen rreziqe ndaj një pune të re dhe të tërhiqen në atë që shihet si përmbajtje komerciale “e sigurt”. Pa ndërhyrjen e qeverisë, ka të ngjarë që shumë vende thjesht nuk do të mbijetojnë, thotë Rubasingham. “Dhe nëse vazhdojmë, mund të jemi të rrezikuar ndaj talenteve të reja. “Edhe para bllokimit, industria kishte një rrugëdalje, – shton Linton, – por ajo kishte vërejtur njëfarë ndryshimi, kështu që çdo tërheqje nga ai përmirësim i diversitetit do të ishte një “tragjedi absolute”. “Ajo që ne dimë për një fakt,” – shton Kwei-Armah, “është se recesionet dhe depresionet na bëjnë më të vegjël, jo më të mëdhenj. Ne bëhemi më të vegjël dhe kam frikë se bllokimi mund të na kontraktojë, jo të na zgjerojë.”/Bl.Ba/Fjala.al

Të fundit

Ndryshimet klimatike mund të rrisin inflacionin

Rritja e temperaturave dhe ngjarjet ekstreme të motit, pritet të kenë një ndikim global në bujqësi. Rritja e temperaturave mesatare,...

Vakti më i shtrenjtë në botë kushton plot 495 mijë dollarë dhe shërbehet në hapësirë

Sado joreale të tingëllojë, është e vërtetë. Kompania e turizmit hapësinor SpaceVIP po përgatitet të shërbejë një vakt në hapësirë, i cili do të kushtojë 495,000 dollarë për person. Kompania, pak...

Bulqizë/ Ishte duke riparuar një defekt, elektricistin e zë korrenti, mbetet i plagosur

Avdul Duçi, elektricist ka mbetur i plagosur teksa po punonte për riparimin e një linje elektrike, në afërsi të spitalit të Bulqizës, ka rënë...

Meta dhe Google akuzohen për kufizimin e informacionit të shëndetit riprodhues

Gjigantët e teknologjisë Meta dhe Google janë akuzuar në një raport nga dy organizata ndërkombëtare joqeveritare për fshehje të informacionit mbi abortin dhe kujdesin...

U shtuan pas pandemisë, ja sa çështje gjyqësore presin të nisur procedurat e falimentimit

Me ligjin e falimentimit, që nisi zbatimin nga viti 2017, mbi çdo debitor qoftë biznes apo individ që nuk arrihet t’i ristrukturohen detyrimet procedura...

Lajme të tjera

Web TV