“Bum i qetë”/ Ja piloti testues i NASA-s që do të fluturojë aeroplanin supersonik X

113 563 lexime

124,178FansaPëlqeje

X-59 QueSST do të fluturojë në misionin e tij për të revolucionarizuar fluturimin supersonik

Nga Jay Bennett dhe Manasee Wagh

Aeroplani më i ri “X” i NASA-s, “X-59”, është në rrugën e duhur për të përputhur ose tejkaluar shpejtësinë e zërit me një test në fillim të vitit 2023, thotë agjencia hapësinore. Avioni është projektuar për të bërë atë që bënë pilotët e testimit supersonik X-1, por në heshtje. Në vend të një bumi tingulli të zhurmshëm që do të shqetësonte njerëzit në tokë, ai duhet të krijojë një “goditje” më të butë dhe më pak ndërhyrëse. Nëse është e suksesshme, teknologjia e saj mund të jetë mjaft e shpejtë dhe e sigurt për transportin komercial të pasagjerëve në të ardhmen. Projektuar nga Lockheed Martin, QueSST (Transporti i Qetë Supersonic) X-59 do të ngrihet në qiell mbi shkretëtirën Mojave në Kaliforni. Banorët në disa lagje mbi të cilat fluturon do të jenë në gjendje të japin komente në sondazh për çdo zhurmë që vërejnë. Bazuar në reagimet e tyre, rregulloret e reja mund të heqin ndalimin e fluturimit supersonik mbi tokë. “Dhe kur kjo të ndodhë, do të shënojë një tjetër moment historik në fluturim, duke hapur potencialisht një epokë të re në udhëtimet ajrore, ku pasagjerët e linjave ajrore mund të hipin në një avion supersonik në kohën e mëngjesit në Los Anxhelos për të bërë një rezervim për drekë në qytetin e Nju Jorkut,” sipas në një njoftim për lajmet e 14 tetorit të NASA-s. Hera e parë që pilotët arritën shpejtësi më të shpejta se 1 Mach, duke tejkaluar shpejtësinë e zërit, ishte më 14 tetor 1947, me ekipin e përbashkët X-1 të NACA-s, Forcën Ajrore të sapoformuar dhe inxhinierët dhe pilotët Bell. Piloti testues Chuck Yeager është tani një ikonë për të qenë i pari që ka thyer barrierën e zërit. “Ai fluturim i parë supersonik ishte një arritje kaq e jashtëzakonshme, dhe tani ju shikoni se sa larg kemi arritur që atëherë. Ajo që ne po bëjmë tani është kulmi i shumë punës së tyre”, thotë Catherine Bahm, një inxhiniere aeronautike në Qendrën Kërkimore të Fluturimeve Armstrong të NASA-s në Kaliforni. Për shkak të plasaritjes kur një aeroplan kalon pengesën e zërit, fluturimi supersonik mbi tokë u ndalua në vitin 1973. Fluturimi supersonik i çdo anijeje komerciale përfundoi me fluturimin e fundit Concorde Supersonic Jet në 2003. Në vitet 1960, Concorde u bë avioni i parë që transportonte pasagjerë në fluturime komerciale. Ai përshkoi Oqeanin Atlantik, nga Aeroporti Ndërkombëtar JFK në Aeroportin Heathrow të Londrës. Duke u përballur me një mori sfidash praktike, duke përfshirë koston, vetëm 14 avionë Concorde hynë në shërbim. Megjithatë, kërkimi i aeroplanit X në sferën ushtarake dhe shkencore nuk ka të ndalur. Inxhinierët kanë një kuptim më të thellë se si të formësojnë një avion për të zbutur intensitetin e një bumi zanor, veçanërisht me programin e NASA-s Shaped Sonic Boom Demonstration në 2003 dhe 2004. Në atë kohë, trupi i avionit Northrop F-5E u riformua për të ndryshuar modelin e valëve goditëse që do të gjeneronte, duke rezultuar në bumet zanore më pak ndërhyrëse.
Popular Mechanics foli me Zëvendës Shefin e Pilotit të NASA-s për programin X-59, Jim Less, për të mësuar se çfarë pret ai nga X-59, një dizajn avioni si asgjë që nuk ka fluturuar më parë.

Popular Mechanics: Si ndihet të jesh pilot testues për aeroplanin e parë supersonik X?
Jim Less: Unë u rrita në shkollën e mesme duke lexuar Mekanikën Popullore dhe Shkencën popullore dhe duke lexuar për aeroplanët X dhe gjëra të ndryshme që Forcat Ajrore dhe NASA po bënin këtu në Edwards – vështirë të besohet se tani jam këtu jashtë duke e bërë vetë.

PM: Si e nisët testin e fluturimit?
Less: Shkova në kolegj dhe kalova ROTC të Forcave Ajrore, shkova në trajnimin e pilotëve dhe gjatë rrugës kalova në shkollën e testimit. Kam punuar pjesën tjetër të karrierës sime të Forcave Ajrore si pilot testues, dhe më pas pothuajse 21 vitesh në Forcën Ajrore fillova me NASA-n.

PM: Çfarë avioni po testonit për Forcat Ajrore?
Less: Kryesisht F-16. Më pas dhashë mësim në shkollën tonë të testimit të pilotëve si instruktor për dy vjet, dhe shkova dhe bëra punën time të detyruar të stafit në Uashington D.C. dhe më pas iu ktheva pak fluturimit.

PM: Po prisni të fluturoni me këtë aeroplan më shumë se të tjerët që keni fluturuar dhe testuar?
Less: Unë do të thosha ndoshta më shumë. Është një aeroplan X supersonik i drejtuar, që nuk vijnë çdo ditë. Ne po bëjmë diçka që nuk është bërë më parë, kjo është ajo lloj gjë që pilotët e testimit pëlqejnë të bëjnë. Kështu që nuk mund të pres. Do të kalojnë 2-3 vjet para se kjo të fluturojë, dhe do të jetë një pritje e gjatë.

PM: Çfarë tjetër ju ka emocionuar për X-59?
Less: Fakti që është një aeroplan unik, i veçantë në llojin e tij dhe jo shumë njerëz do të arrijnë ta fluturojnë me të – kjo është lloji i gjësë që pilotët e testimit e shohin… profesionalisht të dobishme. Të gjithë jemi shumë kureshtarë të shohim nëse funksionon vërtet – ndoshta nuk duhet ta them me zë të lartë (qesh). Ata kanë bërë të gjitha studimet, kanë bërë të gjitha modelet kompjuterike dhe çdo gjë parashikon që do të jetë e qetë. Një pjesë e imja do të donte të ishte në tokë duke dëgjuar zhurmën e parë të qetë, megjithëse do të preferoja të fluturoja me aeroplan. Por nëse e fluturojmë sipër dhe ju mezi mund ta dëgjoni, atëherë do të jetë një sukses i madh dhe të gjithë do të jenë shumë të emocionuar. Ju keni parë foto të këtij aeroplani, sigurisht. Thjesht duket vërtet e lezetshme. Është shumë futuriste, disi e gjatë dhe e dobët si Concorde ose SR-71, vetëm në fakt më e gjatë dhe më e dobët. Nga pikëpamja e fluturimit, ne kryesisht do të shkojmë drejt, në nivel dhe të shpejtë, lart. Por do të ketë sfidat e veta, nëse i keni parë fotot, nuk ka xhami të përparmë, kështu që ne nuk do të jemi në gjendje të shohim se ku po shkojmë, përveç përdorimit të kamerave video dhe një monitori të madh përballë nesh.

Lexo edhe :  A ndihemi më të lumtur në kohë me diell?

PM: Mund të më thoni pak më shumë për sistemin e kamerës së kabinës?
Less: Teknologjia e kamerës sigurisht që është përmirësuar shumë, kështu që duhet të jetë një fotografi mjaft e mirë. Si një pilot luftarak që fluturon si instruktor, instruktori zakonisht ulet në pjesën e pasme, ku nuk mund të shohësh gjithsesi përpara. Në disa raste ju keni një kamerë të vogël që ju jep një pamje të papërpunuar të asaj që është përpara. Kur hyni në tokë, është mirë të shihni se ka diçka që duket si një pistë përpara jush. Mendoj se kjo do të jetë shumë më mirë sesa të ulesh në pjesën e pasme të një F-16 ose një F-15 duke u përpjekur të ulet nga sedilja e pasme. Kjo duhet të jetë pothuajse sikur po shikoni nga dritarja nëse inxhinierët e kuptojnë këtë të drejtë. Do të ecim shumë më shpejt, kjo është ndoshta sfida më e madhe. Ne presim shpejtësinë e afrimit rreth 160 nyje, mendoj. Ne do të shohim ndërsa dizajni përparon. Pra, kjo është pak më e shpejtë se shumica e avionëve luftarakë, dhe sigurisht një aeroplan ose diçka e krahasueshme.

PM: Qëllimi i programit është të konfirmojë se thyerja e barrierës së zërit në këtë aeroplan nuk i shqetëson njerëzit në tokë, por përpara se të nxirrni avionin për të kryer fluturime anketuese mbi komunitete, cilët janë hapat e parë për t’u siguruar. performon ashtu siç prisni?
Less: Në luftimet e hershme të aeroplanit, do të na duhet të provojmë se është i sigurt për të operuar dhe se thjesht kthimi nuk do të jetë problem. Nuk është projektuar të jetë shumë i manovrueshëm, kjo është vetëm një pjesë e këtij dizajni. Dhe çdo aeroplan i ardhshëm ose aeroplan biznesi i krijuar për të ecur supersonik, i projektuar për të qenë i qetë, do të manovrojë shumë si ky. Pasagjerët nuk duan rrotulla aileron ose shumë Gs. Ky nuk është një avion luftarak i krijuar për të bërë të gjitha llojet e gjërave të çmendura në të, ai është krijuar për të ecur shpejt dhe për të qenë i qetë. Dhe i gjithë dizajni është me të vërtetë i përshtatur për këtë.

PM: A ka ndonjë gjë të pazakontë që po bëni për t’u përgatitur për formën unike të këtij avioni – për ndonjë gjë të papritur se si mund të funksionojë?
Less: Përvoja dhe historia thonë se gjithmonë do të ketë diçka që do t’ju befasojë. Si pilot testues, dhe si pilot i Forcave Ajrore para kësaj, unë kam fluturuar shumë lloje të ndryshme aeroplanësh. Sa më shumë përvojë të fitoni në aeroplanë të ndryshëm, aq më mirë jeni të përgatitur për diçka të re. Kjo është arsyeja pse, për trajnimin e pilotëve testues, ndërsa kalojmë nëpër shkollë, ata përpiqen ta ekspozojnë një student në sa më shumë aeroplanë të ndryshëm që të munden. Zakonisht është një fluturim në secilin, por gjatë karrierës sime në fakt jam kualifikuar në një gamë mjaft të gjerë avionësh, nga F-111, tek F-117, F-16, tani këtu në NASA fluturoj F-15 dhe F-18. Unë fluturoj me një 747 [teleskop fluturues SOFIA], megjithëse nuk jam i sigurt se kjo po më përgatit vërtet të shkoj në supersonik.

PM: Përmendët se shpejtësia e afrimit do të jetë më e shpejtë se një gjuajtës tipik, a do të ketë ndonjë sfidë shtesë në ngritje dhe ulje?
Less: Duhet patjetër një pistë më e gjatë. Këtu në Edwards kemi një pistë 15,000 këmbë. Kjo është shumë më tepër se sa do të na nevojitet.

PM: Ekziston një traditë e gjatë e fluturimit të avionëve X në Edwards. Çfarë do të thotë për ju t’i bashkoheni asaj trashëgimie të pilotëve testues që fluturojnë me avionë eksperimentalë?
Less: Siç e thashë më herët, unë u rrita duke lexuar Mekanikën Popullore dhe Shkencën Popullore dhe duke ndjekur të gjitha projektet, si X-15 dhe X-29 dhe të gjithë ata aeroplanë emocionues, dhe kurrë nuk do ta kisha menduar se do të isha në një pozicion për ta bërë vetë.

Burimi: popularmechanics.com/ Përgatiti për botim: L.Veizi

Të fundit

“U largova nga futbolli pasi nuk e njihja më”,Klose: Të rinjtë e kanë mendjen tek makinat

Miroslav Klose është një nga ata që ka shkruar historinë me fanellën e kombëtares së Gjermanisë, por edhe Bayern...

Shtatzënia përshpejton plakjen, por ja çfarë ndhodh pas lindjes

Ndryshimet e thella fizike, hormonale dhe kimike që lidhen me shtatzëninë mund të bëjnë që ora e plakjes të kthehet më shpejt, duke i dhënë moshës biologjike të...

“Eglën e njoh shumë mirë…”/Hygerta Sako zbulon detaje për banoren jashtë shtëpisë së BBV

ot e ftuar në emisionin “Big Brother Radio” ka qenë gazetarja Hygerta Sako, për të bërë një analizë të lojës së banorëve dhe për...

Aktiviteti elektoral i presidentit Biden me ish-presidentët Obama e Clinton,shënon rekord

Shuma e dhurimeve është një demonstrim i mbështetjes së demokratëve për presidentin Biden në një periudhë kur anketimet vazhdojnë të tregojnë nivele të ulëta...

Ngacmimet nga interneti/ Tirana në vend të parë për numrin e denoncimeve

Bullizimi dhe dhuna përmes rrjeteve sociale po përhapet edhe në qytete të vogla. Kuçova, është qyteti i dytë pas Tiranës që ka raportimet më...

Lajme të tjera

Web TV