Koronavirusi mund të përkthehet edhe në muzikë: një shkencëtar ka transformuar gjenomën e SARS-CoV-2 në një sekuencë tingujsh. Një projekt i lindur për studim… me anë krijuese.
Mark Temple është një biolog molekular në Universitetin Western Sydney, Australi. Por ai është edhe muzikant. Dhe ai i ka kombinuar të dyja në projektet e tij “sonifikimi”: procesi me anë të të cilit një grup të dhënash – të çdo lloji – mund të shndërrohen në muzikë, për të hetuar më mirë vetitë dhe marrëdhëniet e saj. Kështu Temple transformoi sekuencat e ADN-së njerëzore me të cilat po punonte në tinguj dhe më pas u përpoq të zbatonte të njëjtën procedurë për virusin që përfshiu botën në vitin 2020. Rezultati është muzika që mund të dëgjoni këtu: përkthimi i zërit i një pjese të ARN-së SARS-CoV-2, pjesa që përmban udhëzimet për sintezën e njërës prej proteinave të koronavirusit (fosfoproteina nukleokapsidike ose proteina N).
SHËNIME TË NISJES
Parimi fillestar është i thjeshtë: një shënim shoqërohet me çdo bazë, në këtë rast me çdo element të ARN-së. Në Focus në stendën e gazetave do të gjeni një artikull kushtuar “muzikës së koronavirusit” nga Mark Temple, i cili këtu thellohet në mekanizmin e përdorur. “Kam sonifikuar të gjithë sekuencën e ARN-së SARS-CoV-2: e transformuar në muzikë, zgjat rreth dy orë. Zgjedhja se cilat shënime të përdoren për të përfaqësuar sekuencën e ARN-së është arbitrare. Rezultati i parë ishte paksa robotik, por unë punova në zgjedhjen e notave për të pasur një rezultat më të këndshëm dëgjimi. Komponentët bazë të ARN-së (bazat azotike adenina, guanina, citozina, uracili) lidhen me 4 nota të ndryshme dhe krijojnë një shtrat bazë muzikor, mbi të cilin dallohen tonet më komplekse, të lidhura me të dhëna që kanë një kuptim të saktë biologjik (për shembull sekuencash bazash që përfaqësojnë një “sinjal” për futjen e një aminoacidi specifik, ed)”, shpjegon Mark Temple. E gjithë struktura biologjike reflektohet në tingull: edhe ritmi i notave të ndryshme është i lidhur me karakteristika të ndryshme. “Qëllimi i këtyre projekteve të sonifikimit është përdorimi i audios për analizën e të dhënave. Ne shkencëtarët që punojmë me gjenomin shpesh e gjejmë veten duke lexuar sekuencat e ADN-së dhe ARN-së. Unë mendoj se përdorimi i audios është një plotësues i mirë për analizën vizuale. Në fillim kam punuar me ADN-në e njeriut: me audio, për shembull, ishte e mundur të identifikoheshin pikat ku filloi një gjen. Që atëherë, kam studiuar se si ta bëj rezultatin përfundimtar më muzikor pa ndryshuar përmbajtjen shkencore».
PAS VIRUSIT, KËRPUDHA
Nëse audio bazë është përkthimi në kohë reale i gjenomit SARS-CoC-2 i prodhuar nga softueri, mbetet fakti që mund të shtohet një shtresë krejtësisht krijuese.
Temple gjithashtu ka një album, CoronaCode Music, në meritë të tij. “Në çdo këngë, ekzekutimi i muzikantëve mbivendoset në tingullin e sekuencës Rna”.
Albumi tjetër mund t’i kushtohet një kërpudhe parazitare. “Fillova një projekt të ri për të sonifikuar gjenomin e një kërpudhe që sulmon bimët (ndryshk), Austropuccinia psidii: ajo është futur në Australi dhe kërcënon vegjetacionin vendas,” përfundon Mark Temple. “Ideja është të përdoret muzikë për të folur për shkencën. tema të rëndësishme për komunitetin”.