Ne kemi makina elektrike, trena dhe autobusë, por as “hijen” e avionëve, të paktën jo të avionëve me distanca të gjata që mund të transportojnë të paktën njëqind pasagjerë.
Vitet e fundit, disa kompani kanë punuar në prototipe të avionëve elektrikë: në 2015 CriCri, një 100% elektrik njëvendësh, i pilotuar nga francezi Hugues Duval dhe Airbus E-Fan. Megjithatë, këta janë avionë me pak rreze, pak hapësirë dhe pak shpejtësi.
Pse fluturimi elektrik duket si një mision i pamundur?
Bateritë shumë të rënda. Faktori i parë që na pengon të fluturojmë me emetim zero është pesha e baterive. Kur një avion ngrihet, midis 20 dhe 40% e peshës së tij përfaqësohet nga karburanti. Për të njëjtën sasi energjie të prodhuar, bateritë peshojnë tridhjetë e pesë herë më shumë: “Sa më e madhe të jetë fuqia e kërkuar, aq më i rëndë është avioni”, shpjegon Bill Gates në librin e tij Klima: Si të shmangni një fatkeqësi.
Pra, vjen një moment kur avioni bëhet aq i rëndë sa nuk mund të ngrihet as nga toka: me sa dimë tani, bateritë nuk do të jenë kurrë aq të lehta dhe të fuqishme sa të lëvizin avionët dhe anijet për më shumë se distanca të shkurtra dhe kohë të shkurtër.
Energji elektrike VS Karburant fosile. “Aeroplani më i mirë tërësisht elektrik në treg mund të transportojë dy pasagjerë, të arrijë një shpejtësi maksimale prej 340 km/h dhe të fluturojë për tre orë përpara se të ketë nevojë të rimbushet bateritë e tij”, shpjegon Gates.
Një Boeing 787 Dreamliner, një aeroplan me përmasa mesatare, transporton 296 pasagjerë, arrin afro 1000 km/h dhe ka një distancë prej 14,000 km, krahasuar me avionët më të mirë elektrikë aktualisht në treg, një aeroplan i fuqizuar nga lëndë djegëse fosile që mund të fluturojë më shumë se tre herë më shpejt dhe transporton gati 150 herë më shumë pasagjerë,” thekson Gates.
Eko karburant nga plastika e ricikluar
Ka një zgjidhje, por është shpejt. Shkurtimisht, të paktën për momentin nuk bëhet fjalë për furnizimin me energji elektrike të avionëve të linjës ajrore: një alternativë e propozuar nga Gates janë elektrokarburantet (karburantet e prodhuara duke përdorur energjinë elektrike nga burime të rinovueshme) dhe biokarburantet e avancuara (karburantet e prodhuara nga lëndët e para që sigurojnë një kursim të lartë të CO2. emetimet).
Në këtë rast, megjithatë, duhet të jesh i gatshëm të shpenzosh shumë: në SHBA, karburanti i aviacionit kushton mesatarisht 0,58 dollarë për litër në vitin 2021; biokarburantet e avancuara kushtojnë 1,41 dollarë për litër, më shumë se dyfishi i asaj; elektrokarburantet shkojnë deri në 2.33 dollarë për litër (katër herë më shumë se lëndët djegëse fosile).
Rruga e ndotjes është për fat të keq gjithmonë më e lira, por vetëm në afat të shkurtër: atë që nuk e paguajmë tani do ta paguajmë pas disa dekadash, kur do të jetë tepër vonë të pendohemi për atë që kemi lënë pa u kthyer.
Burimi: Focus.it