Avionët Tuskegee dhe pilotët e parë me ngjyrë në historinë e SHBA-së

113 563 lexime

124,178FansaPëlqeje

Pilotët e parë me ngjyrë në historinë e SHBA-së nuk shkëlqyen vetëm në luftime – ata gjithashtu thyen barrierat racore. Kjo është historia e tyre.

Nga MEG NEAL

Më 24 mars 1945, Grupi i 332-të Luftëtar i Forcave Ajrore të Pesëmbëdhjetë të SHBA-së u nis nga baza e tij në Itali për të shoqëruar bombarduesit e rëndë B-17 në një fluturim vajtje-ardhje 1600 milje drejt kryeqytetit gjerman. Ishte misioni më i gjatë dhe më i rrezikshëm i përcjelljes së bombarduesve të njësisë gjatë Luftës së Dytë Botërore. Objektivi: Fabrika e montimit të tankeve të Daimler-Benz në Berlin, e ruajtur fort nga avionë luftarakë si Messerschmitt 262-të e shpejtë rrufe – avionët luftarakë të parë në botë, të pilotuar nga disa prej aviatorëve më të mirë të Luftwaffe.
Përafërsisht dy duzina avionë 262s sulmuan formacionin bombardues amerikan ndërsa ai iu afrua objektivit. Avionët Tuskegee, duke fluturuar P-51 Mustangët e tyre me bisht të kuq, luftuan kundër avionëve gjermanë. Ndërsa Me 262s ishin shumë më të shpejtë se avionët me helikë, Mustangët ishin më të manovrueshëm. Aeroplanët Tuskegee rrëzuan tre avionë armik në qiellin mbi Berlin atë ditë, duke goditur me sukses fabrikën e tankeve dhe duke ndihmuar në pastrimin e shtegut për avancimin e Aleatëve në Gjermani.
Fluturimi i bombarduesve në këto sulme me rreze të gjatë në Evropën e kontrolluar nga nazistët ishte një nga punët më të rrezikshme në Luftën e Dytë Botërore. Luftwaffe shënjestroi shpesh aeroplanë bombardues gjigantë si B-17 Flying Fortress dhe B-24 Liberator; në shumë bastisje të hershme në territorin nazist, më shumë se gjysma e ekuipazheve nuk arritën kurrë në shtëpi. E vetmja mbrojtje që kishin bombarduesit e pambrojtur ishin shoqëruesit luftarakë që i ruanin mbi territorin e armikut.
Dhe nëse doje shoqëruesit më të mirë, doje Tuskegee Airmen, pilotët e parë me ngjyrë në historinë ushtarake të SHBA.
I mbiquajtur “Bishti i Kuq” për bishtin e veçantë të lyer me ngjyrë të kuqe të avionëve të tyre luftarakë, Tuskegee Airmen fluturoi më shumë se 15,000 fluturime individuale dhe rreth 1,500 misione luftarake në Luftën e Dytë Botërore. Në gati 200 misione përcjelljeje, ata humbën vetëm 27 bombardues, dukshëm më pak se humbja mesatare prej 46. Por këta pilotë nuk po luftonin vetëm kundër fashizmit jashtë shtetit – ata po luftonin edhe me racizmin në shtëpi.
Në fund të viteve 1930, ushtria gjermane po përhapej nëpër Evropë. Megjithëse SHBA nuk kishte shpallur ende luftë, mijëra amerikanë po regjistroheshin për të luftuar jashtë shtetit si pilotë. Por në atë kohë, stereotipet raciste ishin të përhapura në ushtrinë amerikane. Forcat e Armatosura ishin të ndara, me ushtarakë zezakë shpesh të kufizuar në punë të rëndomta. Askund kjo pabarazi nuk ishte më e dukshme sesa në Korpusin Ajror të Ushtrisë, i cili jo vetëm i ndau ushtarakët zezakë nga homologët e tyre të bardhë, por i përjashtoi plotësisht.
Për të justifikuar, udhëheqësit ushtarakë treguan një raport racist të Kolegjit të Luftës së Ushtrisë, të publikuar pas Luftës së Parë Botërore. Raporti pretendonte se njerëzit me ngjyrë ishin një “nën-specie” inferiore e njeriut të cilëve u mungonte inteligjenca dhe guximi për të shërbyer në luftime, veçanërisht në role sfiduese si pilotët.
Për dekada, liderët e të drejtave civile kishin luftuar kundër paragjykimeve të tilla, duke lobuar për trajtim të barabartë në ushtri. Presioni u rrit kur SHBA filloi përgatitjet për luftë. Në vitin 1938, duke parashikuar nevojën për më shumë pilotë, Korpusi Ajror i Ushtrisë filloi të krijonte shkolla fluturimi në kolegje në të gjithë vendin, duke përjashtuar shkollat e zezakëve. Megjithatë, përpjekjet e avokatëve ishin gati të jepnin rezultat. Në vitin 1940, ndërsa bënte fushatë për mandatin e tij të tretë presidencial, Franklin Delano Roosevelt premtoi të fillonte programin e parë të trajnimit për pilotët ushtarakë me ngjyrë.
Pasi fitoi rizgjedhjen, Roosevelt urdhëroi Departamentin e Luftës të formonte njësinë e tij të parë fluturuese të zezë: Skuadron e 99-të të Ndjekjes, e cila më vonë u riemërua Skuadron e 99-të Fighter. Në korrik 1941, anëtarët e parë filluan trajnimin e kadetëve në Institutin Tuskegee në Tuskegee, Alabama. Pas sulmit në Pearl Harbor gjashtë muaj më vonë, SHBA do të hynte në luftë.
Me mobilizimin e SHBA-së për luftë në muajt e parë të vitit 1941, Zonja e Parë Eleanor Roosevelt vizitoi Institutin Tuskegee, u hodh në pjesën e pasme të një biplani dhe – thuhet se duke injoruar këshillat e detajeve të saj të sigurisë – shkoi për një fluturim 40-minutësh mbi Alabama. me Charles Alfred Anderson, një pilot me ngjyrë dhe kryeinstruktor në institut.
Pas fluturimit, Roosevelt pozoi për një foto me Anderson, dhe imazhi shpejt mbushi gazetat në mbarë vendin, duke ndihmuar në publikimin e një programi gjithnjë e më të diskutueshëm.
Korpusi Ajror i Ushtrisë kishte pranuar pa dëshirë të trajnonte pilotët e zinj për luftim, por këmbënguli që njësia të mbahet e veçuar. I quajtur “Eksperimenti Tuskegee”, Korpusi Ajror krijoi programin për të testuar nëse pilotët e zinj kishin aftësinë për të drejtuar aeroplanë si dhe pilotët e bardhë. Shumë liderë ushtarakë prisnin plotësisht që “eksperimenti” të dështonte, por aviatorët pionierë ishin të vendosur fort për t’u treguar atyre se e kishin gabim.
Kadetët e parë të aviacionit në Tuskegee ishin një grup i vogël burrash të arsimuar në kolegj nga i gjithë vendi. Të 12 studentët në klasën e parë, shumë prej të cilëve kishin përvojë të mëparshme fluturimi, përfshinin një oficer student, kapiten Benjamin Davis, Jr., i cili më vonë mori komandën e Skuadronit të 99-të Fighter dhe përfundimisht u bë gjenerali i parë me ngjyrë në Forcën Ajrore të SHBA.
Davis ishte djali i një prej oficerëve të parë me ngjyrë në ushtrinë amerikane, dhe ai vetë ishte amerikani i katërt me ngjyrë që u diplomua ndonjëherë në Akademinë Ushtarake të West Point, të cilën ai e realizoi pavarësisht se u izolua dhe u injorua nga kadetët e bardhë dhe fakulteti në shkolla.
“Të jetuarit si i burgosur në izolim për katër vjet nuk e kishte shkatërruar personalitetin tim, as nuk e helmoi qëndrimin tim ndaj njerëzve të tjerë,” shkroi më vonë Davis në autobiografinë e tij. “Unë madje kisha arritur të ruaj një sens humori për situatën; kur babai im më tregoi për mbështetësit e mi të shumtë, për shumë njerëz që tërhiqeshin për mua, unë thashë: “Është për të ardhur keq që asnjëri prej tyre nuk ishte në West Point.”
Deri në fund të luftës, 992 pilotë kishin fituar krahët e tyre në shkollën e fluturimit Tuskegee. 14,000 personel të tjerë mbështetës u diplomuan gjithashtu nga programi për të shërbyer si navigatorë, mekanikë, operatorë radio, instruktorë, mjekë dhe anëtarë të tjerë të rëndësishëm të njësisë së fluturimit. Të vendosur në zemër të Jugut “Jim Crow”, të trajnuarit duruan diskriminim të turpshëm gjatë gjithë programit rigoroz. Ata u ndaluan nga zona të caktuara në bazë dhe në qytetet përreth, ku shumë biznese nuk do t’i shërbenin.
Por Davis inkurajoi ekuipazhin e tij që t’i përgjigjej çdo padrejtësie me disiplinë të jashtëzakonshme. Avionët Tuskegee vendosën të luftojnë kundër racizmit duke e provuar veten në kabinë. “Ne do të kalonim nëpër çdo sprovë që do të na dilte,” shkroi Davis, “qoftë në ekzistencë garnizoni apo luftime, për të provuar vlerën tonë”.
Në prill 1943, Korpusi Ajror i Ushtrisë dërgoi skuadriljen e 99-të luftarake në luftë dhe Davis udhëhoqi pilotët e parë me ngjyrë në historinë amerikane në luftime.

Lexo edhe :  Meghan Markle lançon produktin e parë nga brandi i saj i ri

Burimi: popularmechanics.com/military/ Përgatiti për botim: L.Veizi

Të fundit

Do të kandidojë për kryeministër? Ja si përgjigjet Agron Duka

Agron Duka, i ftuar në rubrikën “Opinion” në News24, ka komentuar situatën politike në vend dhe situatën brenda opozitës. Ai...

“SIGAL UNIQA Vital Truck”, dy ditë në Divjakë/ Vizita dhe ekzaminime falas për qytetarët

SIGAL UNIQA Group Austria, përveç se një kompani sigurimesh, prej vitesh kontribuon për qytetarët në forma të ndryshme. Prej vitit 2015 SIGAL UNIQA ka ndërtuar...

Hezbollah sulmon sërish Izraelin/ 14 ushtarë të plagosur, 6 prej tyre në gjendje të rëndë

Grupi militant libanez Hezbollah ka marrë përgjegjësinë për një sulm ndërkufitar me dron dhe raketa në veri të Izraelit që ka lënë të plagosur...

Punimet në rrugën e Arbrit/ Devijohet qarkullimi në rrugën e vjetër Tiranë-Peshkopi

Autoriteti Rrugor Shqiptar njofton se qarkullimi i mjeteve në rrugën e Arbrit do të devijohet për shkak të punimeve që po kryhen në këtë...

OBSH: Transmetimi i gripit të shpendëve tek njerëzit mbetet një shqetësim i madh

Organizata Botërore e Shëndetësisë shprehu shqetësimin për përhapjen në rritje të variantit H5N1 të gripit të shpendëve te speciet e tjera, përfshirë njerëzit. Ekziston frika...

Lajme të tjera

Web TV