Sfida e (pa)mundshme e Charles Lindbergh: fluturimi i parë transatlantik

113 563 lexime

124,178FansaPëlqeje

Më 20 maj 1927, Charles Lindbergh bëri fluturimin e parë transatlantik: një ngjarje që e shndërroi aviatorin në një hero të faqes së parë, por gjithashtu shënoi zbritjen e pandalshme të kësaj figure kontroverse. Charles Lindbergh është personazhi i diskutueshëm. Kjo do të zbulohet përmes shkrimit “Në krahët e lavdisë” nga Michele Scozzai, marrë nga arkivat e Focus Storia.

PASION ME KRAHË. I lindur në vitin 1902 në Detroit në një familje të pasur (babai avokat, nëna mësuese) dhe i rritur në Minesotën rurale, Charles tregoi një prirje të lindur për mekanikën që në moshë të re. I regjistruar në vitin 1920 në Fakultetin e Inxhinierisë të Fakultetit të Wisconsin-it, ai braktisi studimet pas dy vjetësh për t’iu përkushtuar pasionit të tij të vërtetë: fluturimit. I riu Lindbergh, një djalë i madh 1 metër e 85 vjeç me karakter të turpshëm, gjeti punë si pilot akrobatik dhe në vitin 1924 filloi të ndiqte shkollën ushtarake në San Antonio (Texas). Dymbëdhjetë muaj më vonë ai mori patentën e tij dhe Robertson Airline e punësoi atë si transportues poste në rrugën Saint-Louis Chicago.

FITOFTË MË I MIRI. Ndërkohë, në vitin 1919, një manjat me origjinë franceze, Raimond Orteig, pronar i një zinxhiri hotelesh në Amerikën e Veriut, kishte shpallur në faqet e një reviste javore se do të shpërblente 25 mijë dollarë për këdo që arrinte të fluturonte pa ndalesë. nga Nju Jorku në Paris. Për vite të tëra, shumë pilotë u përpoqën ta bëjnë këtë, por pa sukses: avioni i asaj kohe kishte ende teknologji të pamjaftueshme për një udhëtim kaq kërkues. Megjithatë, vetëm në muajt në të cilët shuma ishte për t’u rrëmbyer, pilotët britanikë John Alcock dhe Arthur Brown, në bordin e një bombarduesi të modifikuar, bënë kalimin e parë të Atlantikut në histori, duke filluar nga Saint John’s (në Newfoundland, në brigjet lindore të Kanada) dhe arriti në Irlandë. Por përpjekjet e tyre, edhe pse u shpërblyen nga autoritetet britanike, patën pak mbulim mediatik. Dhe ata nuk i plotësuan kërkesat e Orteig.

SFIDA E PAMUNDUR. Në vitin 1926, çmimi ishte ende në pritje për t’u mbledhur dhe më 20 shtator të atij viti, asi francez René Paul Fonck u përpoq: motori i tij me tre motorë, të cilin projektuesit donin ta eksperimentonin për disa kohë, u përmbys gjatë fazës së gjatë të ngritjes. pistë në Roosevelt Field (Nju Jork). Avioni, i mbingarkuar me karburant, mori flakë dhe dy nga katër anëtarët e ekuipazhit vdiqën. Fonck doli i gjallë nga një mrekulli. Më 18 maj 1927, dy aviatorë të tjerë francezë, të cilët u nisën nga Parisi, u fundosën në oqean dhe nuk u gjetën më.

ESHTE RRADHA E LINDBERGUT. Së shpejti radha i erdhi Lindbergh, një piloti i ri dhe i panjohur që mediat e kishin hequr dorë për të vdekur edhe para fillimit. “Lindbergh”, thotë Stefano Cosci, gazetar i hapësirës ajrore – dhe oficer i Forcave Ajrore, “kishte gjetur një projektues në Ryan Aeronautical në San Diego të gatshëm për të ndërtuar një avion sipas specifikave të tij, ndërsa në Saint Louis ai kishte bindur një grup sipërmarrësish për të sponsorizuar projekti. Aeroplani, i quajtur Spirit of St.

THEMELORE. Avioni, i ndërtuar në pëlhurë me pak pjesë metalike, kushtoi rreth 6,000 dollarë, kundrejt një kredie prej 15,000: një buxhet qesharak në krahasim me ato të konkurrentëve të tij. E veçanta e avionit, i vetëm në llojin e tij, ishte rezervuari i madh i karburantit i vendosur midis kabinës dhe motorit. “Kjo e pengoi Lindbergh të kishte ndonjë formë të shikimit frontal, duke e detyruar atë të kishte vetëm një vizion anësor: për të parë përpara, piloti u detyrua të përdorte një lloj periskopi”, shpjegon Cosci. “Ish-postieri fluturues më pas eliminoi nga Shpirti i Shën Luisit gjithçka që ai e konsideronte të tepërt: radion, dritat e navigimit dhe madje edhe parashutat”.

SIGURIA MINIMAL. Për të qetësuar familjen, ai ngarkoi një gomone të përdorur në avion, i vetëdijshëm se nuk do t’i shërbente në mes të oqeanit. Pas një jave shtyrjesh të vazhdueshme për shkak të motit të keq dhe me shumë pak orë testime pas tij, në orën 7:52 të 20 majit 1927, në mungesë të erërave, Lindbergh vendosi të largohej: një natë më parë kishte kaluar pa gjumë dhe për të ndihmuar veten për të qëndruar zgjuar, ai e zëvendësoi ndenjësen e pilotit me një karrige thurjeje të parehatshme.

NË FLUTURIM. Fusha e Roosevelt, për shkak të shirave të ditëve të mëparshme, u kthye në një pellg gjigant (aeroportet nuk ishin asfaltuar ende) Shpirti i St. Louis, i rrethuar nga një turmë e vogël shikuesish, përparoi ngadalë dhe vetëm në minutën e fundit u ishte në gjendje të ngrihej nga toka, duke përshkuar majat e pemëve dhe kabllot e dritës në fund të pistës. Me të, Charles kishte disa sanduiçë, disa shishe ujë, një busull, një hartë gjeografike dhe 1700 litra benzinë.

ADRENALINA. Pas 12 orësh fluturimi, i mbështjellë në një breg të dendur mjegull, avioni filloi të humbasë lartësinë për shkak të akullit që ishte krijuar në krahë dhe në trup: Lindbergh, i tretur disa çaste hezitimi, vendosi të vazhdonte. Ai lundronte me instinkt, duke vëzhguar busullën dhe yjet, por pa e ditur pozicionin e tij të vërtetë. Pas 20 orësh dukshmëria u përmirësua: adrenalina e mbajti zgjuar dhe, siç do të thoshte ai, nuk perceptoi shenja lodhjeje. Pas 27 orësh sulmet e para të gjumit. Por shikimi i brigjeve të Irlandës e zgjoi atë: ai e kuptoi që më së shumti ishte bërë.

Lexo edhe :  Tiranë/ Agjencia e udhëtimit mashtron qytetarët, u merr lekët dhe i lë pa biletë

MISIONI U REALIZUA. Më 21 maj, në orën 10:22 të mbrëmjes (me orën lokale) pas 5790 km, 33 orë, 30 minuta e 29 sekonda fluturim, Spirit of St. Louis u ul në aeroportin Le Bourget, afër Parisit. Vepra u krye. Lindbergh u bë njeriu i parë në histori që fluturoi i vetëm përtej Atlantikut dhe gjithashtu i pari që fluturoi pa ndalesë për kaq gjatë.

NJERIU I VITIT. Në Francë, më shumë se 150 mijë njerëz u derdhën në pistë ajrore. Një dëshmitar i asaj kohe tha më vonë për kamerat Rai: “Turma bërtiti, këndoi, qau dhe kur avioni më në fund iu afrua publikut pati disa momente heshtjeje. Ishte një moment surreal. Lindbergh doli nga kabina jashtëzakonisht ngadalë. dukej i befasuar nga gjithë zhurma: Aeroplani u shfaq i dëmtuar dhe të gjithë donin të mbanin një pjesë të tij si kujtim. Presidenti francez në atë moment iu afrua dhe, megjithëse ishte shumë më i shkurtër se piloti, e përqafoi fort”.

FLUKE? Postieri fluturues, për gazetat, u bë “Lucky Lindy” (Lindy me fat) ose më shpesh, “Shqiponja e vetmuar”. Nuk kishte masmedia që të mos i kushtonte të paktën një citim. Prestigjiozja Time e zgjodhi atë si “burrin e vitit”. Pasi u ngrit përsëri në këmbë (ai nuk kishte fjetur për 55 orë) Lindbergh tha: “Shpirti i St. mes nesh Fluturimi oceanica nuk është puna ime, por e jona”. “Deri në atë moment ne i ishim drejtuar kryesisht hidroavionëve”, komenton Cosci. “Me fluturimin e tij, Lindbergh dëshmoi besueshmërinë e një aeroplani: ai dëshmoi se këto fluturime mund të bëhen, edhe për të kaluar oqeanin, një mjet i vlefshëm alternativ transporti ndaj atyre tradicionale. Kjo është arsyeja pse viti 1927 përfaqësonte një pellg autentik për aviacionin botëror”.

JETE E RE. Në mesin e qershorit Lucky Lindy u kthye në atdheun e tij: më 16 ai mblodhi çmimin prej 25 mijë dollarë, më 18 iu kushtua një paradë përgjatë rrugëve të Nju Jorkut: 4 milion njerëz e festuan atë me 1800 ton konfeti. Do të ishte e nevojshme të pritej që astronautët e Apollo 11 të ktheheshin nga Hëna në korrik 1969 për të parë përsëri një skenë të ngjashme.

Për SHBA-në ishte një mundësi për të demonstruar epërsinë e saj teknologjike para botës: Lindbergh u emërua kolonel dhe u ngrit në majat e industrisë së sapolindur aeronautike. Nga Franca mori Legjionin e Nderit dhe pasuria e tij arriti në gjysmë milioni dollarë.

TRAGJEDIA. Në vitin 1929 ai u martua me trashëgimtaren Anne Morrow dhe vitin e ardhshëm lindi Charles Lindbergh Jr.. Për shqiponjën e vetmuar ajo ngjarje e gëzueshme do të kishte përfaqësuar fillimin e një spiraleje në rënie. Në vitin 1932 fëmija u rrëmbye dhe u vra. Dhe historia, e mbuluar me mister, e detyroi çiftin Lindbergh të largohej nga SHBA për në Angli.

PRANË NAZIZMIT. Në vitin 1936 Lindbergh bëri udhëtimin e tij të parë në Gjermani në emër të qeverisë amerikane. Duhej të studionte potencialin ushtarak, por ai u takua me Hitlerin dhe u magjeps. “Ai është një njeri i madh,” shkruante. U zhvendos në Berlin, ku iu dha ylli i Urdhrit të Shqiponjës Gjermane. Nga ajo kohë, nuk bëri gjë tjetër veçse shpenzoi veten për të parandaluar që vendi i tij të ndërhynte kundër Gjermanisë, sipas Lindbergh-ut, mburoja e vetme kundër përparimit sovjetik: një humbje e mundshme gjermane, për të, do të nënkuptonte fundin e qytetërimit perëndimor. I kundërshtuar nga opinioni publik, i akuzuar për antisemitizëm, Lindbergh u ftua nga Presidenti Roosevelt për të kthyer dekoratën naziste. Por piloti nuk pranoi, duke hequr dorë nga grada e kolonelit. “Do të ishte një ofendim i kotë për udhëheqjen gjermane”, u justifikua ai.

I REHABILITUAR KEQ. Pas sulmit japonez në Pearl Harbor (1941) ai kërkoi të ribashkohej me Forcat Ajrore. Por komanda Use i mbylli dyert në fytyrë. Vetëm në vitin 1944, në Paqësor, ai ishte në gjendje të luftonte kundër japonezëve, por si konsulent civil: ai mori pjesë në rreth pesëdhjetë misione dhe ndihmoi në forcimin e flotës ajrore.

HERO KEQKUPTIMI. Në vitin 1945 Eisenhower e rehabilitoi dhe Lindbergh u bë konsulent i linjës ajrore PanAm, duke kontribuar në zhvillimin e Boeing 747. Në vitet e fundit të jetës së tij ai udhëtoi shumë, veçanërisht në Afrikë, dhe iu përkushtua një sfide të re: mbrojtjes. të kafshëve të rrezikuara. Më 26 gusht 1974, ai vdiq nga kanceri në shtëpinë e tij në Hawaii. Ai do të mbetet një nga heronjtë më të vlerësuar, por edhe më pak të kuptuar të shekullit të njëzetë.

Përgatiti për botim: L.Veizi

Të fundit

VIDEO/ Rama publikon pamjet, ja si duket spitali i Mirditës pas rikonstruksionit

Kryeministri Edi Rama ka ndarë pamje nga transformimi i spitalit të Mirditës. Spitali i është nënshtruar një rikonstruksioni jo...

Pse disa shtete po vendosin ligjin për të mos iu përgjigjur shefave pas orarit të punës

Quhet “e drejta për t’u shkëputur” dhe tashmë ka disa shtete që kanë të miratuar një ligj që të lejon të mos u përgjigjesh...

Turqia nuk gjen qetësi/ Zgjohet nga lëkundjet e tërmetit

Një tërmet me magnitudë 3.9 ballë i shkallës Rihter është regjistruar mëngjesin ditës së sotme në Turqi. Konkretisht lëkundjet u ndien rreth 50 minuta më...

Prezantohet projekti i kampusit të Akademisë së Futbollit Manchester City

Presidenti i FSHF-së, Armand Duka, mori pjesë në ceremoninë e prezantimit të projektit të kampusit të Akademisë së Futbollit Manchester City si edhe në...

18 prill 1590/ Xhamia Blu, kryevepra islame që rivalizoi Shën Sofinë e të krishterëve

Xhamia e Sulltan Ahmedit e njohur ndryshe si Xhamia e kaltërt ose Xhamia Blu, është nje xhami në Hipodromin e Kostandinopojës ose në Stamboll Ky...

Lajme të tjera

Web TV