Apple prezantoi ditën e sotme setin e ri të përfolur prej kohësh që do t’i vendosë përdoruesit e saj midis botës virtuale dhe asaj reale, duke testuar gjithashtu aftësinë e modeleve të teknologjisë për të popullarizuar pajisjet e reja pasi të tjerët nuk arritën të kapnin imagjinatën e publikut.
Pas vitesh spekulimesh, CEO i Apple, Tim Cook përshëndeti ardhjen e syzeve të quajtura “Vision Pro” – në konferencën vjetore të zhvilluesve të kompanisë të mbajtur në një kampus si park në Cupertino, Kaliforni, që bashkëthemeluesi i ndjerë i Apple, Steve Jobs ndihmoi në dizajn.
“Ky shënon fillimin e një udhëtimi që do të sjellë një dimension të ri në teknologjinë e fuqishme personale”, tha Cook para turmës.
Edhe pse drejtuesit e Apple dhanë një pamje të gjerë të aftësive të pajisjes, konsumatorëve do t’u duhet të presin përpara se të mund të marrin syzet në dorë dhe të përgatiten të paguajnë një çmim të shtrenjtë. Vision Pro do të shitet për 3,500 dollarë pasi të dalë në dyqane në fillim të vitit të ardhshëm.
Syzet mund të bëhen një tjetër moment historik në kompaninë Apple për krijimin e teknologjisë që ndryshon lojën, edhe pse kompania nuk ka qenë gjithmonë e para që ka provuar dorën e saj në prodhimin e një pajisjeje të veçantë.
Linja e zbulimeve të Apple daton që nga një Jobs, i cili shiste Mac-un e parë në 1984 – një traditë që vazhdoi me iPod në 2001, iPhone në 2007, iPad në 2010, Apple Watch në 2014 dhe AirPods të tij në 2016.
Kompania theksoi se u bazua në dekadat e fundit të dizajnit të produktit gjatë viteve që kaloi duke punuar në Vision Pro, për të cilin Apple tha se përfshinte më shumë se 5000 patenta të ndryshme. Syzet do të pajisen me 12 kamera, gjashtë mikrofona dhe një shumëllojshmëri sensorësh që do t’i lejojnë përdoruesit ta kontrollojnë atë dhe aplikacione të ndryshme vetëm me sytë dhe duart e tyre. Apple gjithashtu zhvilloi një teknologji për të krijuar një version dixhital tredimensional të çdo përdoruesi për t’u shfaqur gjatë videokonferencave.
Nëse pajisja e re rezulton të jetë një produkt i veçantë, do ta linte Apple në të njëjtën pengesë si kompanitë e tjera të mëdha të teknologjisë dhe startup-et që kanë provuar të shesin kufje ose syze të pajisura me teknologji që ose i shtyn njerëzit në botë artificiale ose projekton imazhe dixhitale me pamje dhe gjërat që janë në të vërtetë para tyre – një format i njohur si “realiteti i shtuar”.
Themeluesi i Facebook, Mark Zuckerberg i ka përshkruar këto realitete alternative tre-dimensionale si “metaverse”. Është një koncept i çuditshëm që ai u përpoq ta shtyjë në rrjedhën kryesore duke ndryshuar emrin e kompanisë së tij të rrjeteve sociale në Meta Platforms në vitin 2021 dhe më pas duke derdhur miliarda dollarë për të përmirësuar teknologjinë virtuale.
Por metaverset mbetet kryesisht një qytet fantazmë dixhital , megjithëse kufjet e realitetit virtual të Metës, Quest, mbeten pajisja më e shitur në një kategori që deri më tani ka tërhequr më shumë për lojtarët e videogame-ve që kërkojnë përvoja edhe më të mëdha. Cook dhe drejtues të tjerë të Apple shmangën referimin e metaverse në prezantimet e tyre, duke e përshkruar ‘Vision Pro’ si hapin e parë të kompanisë në “kompjuterinë hapësinore”.
Përgjigja ndaj realitetit virtual, të shtuar dhe të përzier ka qenë padyshim “të mërzitshme” deri më tani. Disa nga pajisjet që përdorin teknologjinë madje janë tallur me shembullin më të dukshëm që janë syzet e lidhura me internetin e Google të lëshuara më shumë se një dekadë më parë.
Pasi bashkë-themeluesi i Google, Sergey Brin, fillimisht entuziazmoi për pajisjen duke demonstruar potencialin “faktori wow” të një modeli të hershëm me një marifet me parashutë të organizuar gjatë një konference teknologjike në San Francisko, konsumatorët shpejt u refuzuan nga një produkt që u lejonte përdoruesve të tij që në mënyrë të fshehtë bënin foto dhe video. Reagimi u bë aq intensiv sa njerëzit që mbanin veshjen u bënë të njohur si “Glassholes”, duke bërë që Google të tërhiqte produktin disa vjet pas debutimit të tij.
Microsoft gjithashtu ka pasur sukses të kufizuar me HoloLens, një kufje me realitet të ndërthurur të lançuar në vitin 2016, megjithëse prodhuesi i softuerit në fillim të këtij viti këmbënguli se mbetet i përkushtuar ndaj teknologjisë.
Magic Leap, një startup që ngjalli entuziazëm me pamjet paraprake të një teknologjie me realitet të miksuar që mund të ngjallte spektaklin e një balene që depërton në dyshemenë e palestrës, pati aq shumë probleme me shitjen e setit të saj të parë për konsumatorët në 2018, saqë që atëherë e ka zhvendosur fokusin e saj në përdorime industriale, shëndetësore dhe emergjente.
Daniel Diez, shefi i transformimit të Magic Leap, tha se janë katër pyetje kryesore që syzet e Apple duhet t’i përgjigjen: “Çfarë mund të bëjnë njerëzit me të? Si duket kjo gjë? A është e rehatshme për t’u veshur? Dhe sa do të kushtojë?”
Pritja që syzet e Apple do të shiten për disa mijëra dollarë tashmë i ka ulur pritshmëritë për produktin. Edhe pse ai pret që syzet e Apple të mburren me teknologjinë e “rënies së nofullës”, analisti i Wedbush Securities Dan Ives tha se ai pret që kompania të shesë vetëm 150,000 njësi gjatë vitit të parë të pajisjes në treg – një pikë e thjeshtë në portofolin e kompanisë. Për krahasim, Apple shet më shumë se 200 milionë iPhone të saj të markës në vit. Por iPhone nuk ishte një ndjesi e menjëhershme, me shitje prej më pak se 12 milionë njësi në vitin e parë të plotë në treg.
Që nga viti 2016, dërgesat mesatare vjetore të pajisjeve të realitetit virtual dhe të shtuar kanë qenë mesatarisht 8.6 milionë njësi, sipas firmës kërkimore CCS Insight. Firma pret që shitjet të mbeten të ngadalta këtë vit, me një projeksion shitjesh prej rreth 11 milionë pajisjesh përpara se të rritet gradualisht në 67 milionë në 2026.
Përpara se të mbyllte syzet e saj të reja, Apple e nisi ngjarjen duke njoftuar se modelet më të fundit të dy linjave kompjuterike të nivelit të lartë, Mac Studio dhe Mac Pro, do të mundësohen nga një çip i projektuar nga kompania që tashmë është i disponueshëm në Mac më pak të shtrenjtë.
Mac Studio do të shitet për 2,000 dollarë dhe Mac Pro do të kushtojë 7,000 dollarë. Siç bën zakonisht në këtë konferencë, Apple dha një vështrim në sistemin e ardhshëm operativ të iPhone, iOS 17. Ai softuer, i cili do të përfshijë më shumë vegla personalizimi dhe ndarje të vendndodhjes për thirrjet telefonike dhe mesazhet, pritet të dalë si një përditësim falas në shtator.