Chiara Guzzonato
Më 9 mars 2020 , pasi OBSH shpalli një pandemi dhe rritje të numrit të vdekjeve, Italia hyri në bllokim: një ngjarje e paprecedentë që përmbysi çdo aspekt të jetës së përditshme. Pesë vjet më vonë, të dhënat tregojnë se si konsumi, lëvizshmëria dhe zakonet sociale kanë ndryshuar në vendet që vendosën të miratojnë atë masë dramatike dhe ekstreme emergjente. Nga shpenzimet për mallra thelbësore deri te bumi i tregtisë elektronike, nga përdorimi i punës së zgjuar deri tek rizbulimi i komuniteteve të vogla, ne analizojmë ndryshimet më të rëndësishme përmes 10 grafikëve .
Rënia e numrit të avionëve në fluturim
Një nga sektorët më të prekur nga bllokimi ishte transporti. Në veçanti, të dhënat e mbledhura nga faqja e internetit Flightradar24 nxjerrin në pah dëmin e shkaktuar nga kufizimet anti-covid në sektorin e transportit ajror : krahasuar me pothuajse 200,000 avionë në fluturim më 21 shkurt 2020, në 30 mars të të njëjtit vit kishte vetëm 74,297. Grafiku i mëposhtëm tregon në detaje rënien e numrit të fluturimeve të gjurmuara nga faqja në periudhën shkurt/mars 2020.
Pas mbylljes së industrive, transportit dhe punës, ishte e qartë se emetimet e CO2 do të reduktoheshin në vitin 2020: Projekti Global i Karbonit (një organizatë që synon të përcaktojë sasinë e emetimeve globale të gazeve serrë dhe shkaqet e tyre) kishte parashikuar një ulje prej 2.5 miliardë tonësh, por në realitet ulja ishte “vetëm” 2 miliardë – një reduktim i tillë nga kriza 1,19 00 milion ton), ai i vitit 1983 (-1 miliard) dhe ai i 2009 (-300 milion). Në grafik mund të shihni se si, menjëherë pas kësaj rënie, emetimet filluan të rriten përsëri me të njëjtin ritëm rritjeje si para pandemisë.
Një rreshtim argjendi: më pak vdekje nga ndotja
Përveç pastrimit të ajrit që thithim, detyrimi i jetës sonë në pauzë ka shpëtuar mijëra vdekje nga ndotja në vetëm një muaj: Qendra për Kërkime mbi energjinë dhe ajrin e pastër (CREA) ka vlerësuar se bllokimet e prillit 2020 shmangën 11,000 vdekje të parakohshme në Evropë të lidhura vetëm me ekspozimin ndaj ndotësve të ajrit1,50 (pothuajse në Itali). Të dhënat i referohen muajit prill 2020, për disa vende evropiane.
Bumi i maskave
Pas një momenti fillestar në të cilin të gjithë shkuam në supermarket pa maska, duke e parë njëri-tjetrin me dyshim në skenarë postapokaliptikë, më 26 prill 2020 hyri në fuqi detyrimi për të përdorur maskë kudo (edhe jashtë) për të frenuar përhapjen e koronavirusit.
Shitjet globale të këtyre pajisjeve mbrojtëse të frymëmarrjes po rriten: nga 12.5 miliardë maska (përfshirë rroba, N95, kirurgjikale dhe FFP) të shitura në 2019, ato u rritën në pothuajse 379 miliardë në 2020 dhe në mbi 402 miliardë në 2021.
Video thirrjet: Një ngritje dhe rënie
Të detyruar të studionim, të punonim dhe të ndërvepronim nga shtëpia, kërkuam mënyra të reja për të qëndruar në kontakt me botën e jashtme dhe me të tjerët: lajmi i madh i atyre ditëve ishte Zoom, platforma e thirrjeve video grupore që pa të ardhurat e saj të rriteshin në mënyrë eksponenciale, e cila u rrit me 88% në 2020 dhe 326% në 2021, dhe më pas u stabilizua në vitet në vijim.
E mbani mend?
Bllokimi na ka bërë të gjithëve kuzhinierë dhe pastiçeri: të mërzitur nga karantina, në fakt, shumë prej nesh ishin marrë me gatimin, zbrazjen e rafteve të supermarketeve për të rezervuar… përbërësit. Mielli dhe bollguri ishin produktet më të blera në Itali midis shkurtit dhe marsit 2020 (me +79% krahasuar me të njëjtën periudhë të vitit 2019) – por mishi i konservuar (+63%) dhe orizi (+49%) gjithashtu shënuan një rritje të madhe.
Konsumi i energjisë elektrike po zvogëlohet: ju befason?
Me televizorët, furrat dhe pajisjet e tjera gjithmonë të ndezura, në çdo orë dhe në çdo shtëpi, mund të prisnim një rritje të konsumit në ato ditë. Në vend të kësaj, gjatë muajve të parë të pandemisë, konsumi i energjisë elektrike u ul në përgjithësi: mbyllja e industrive dhe zyrave pati dukshëm një ndikim më të madh, duke prodhuar një rënie të përgjithshme të konsumit kudo. Në Itali më shumë se kudo tjetër, me një rënie prej 27%.
Orët e shpenzuara në Twitch double
Midis një pice dhe një seri televizive, ne kemi shpenzuar gjithashtu shumë kohë duke parë të tjerët duke bërë gjëra: orët e shikuara në Twitch, platforma popullore e transmetimit, shkuan nga pak më shumë se 1 miliardë në shkurt 2020 në pothuajse 1.8 miliardë në prill 2020. Përveç rritjes së përdoruesve të përmbajtjes, duke shkuar nga 1.36 milion në janar në 2.36 milion në muaj, pothuajse dyfishi i një numri videosh në maj.
Më shumë punë në distancë për të gjithë
Ndalimi i daljes na ka detyruar të bashkojmë shtëpinë dhe vendin e punës: dhe kështu puna në distancë, e cila më parë ishte një privilegj i disave, është bërë normë për (pothuajse) të gjithë. Në prill 2020, më shumë se gjysma e kompanive të anketuara nga Gartner – një kompani shumëkombëshe konsulence, kërkimi dhe analize tregu në fushën e teknologjisë së informacionit – thanë se pas Covid-it ata do të dërgonin midis 5 dhe 10% të punonjësve të tyre në shtëpi (në punë).
Faturat e arkës së kinemasë nuk janë kthyer në nivelet e mëparshme
Vendet e takimit ishin të parat që u mbyllën në muajt e parë të pandemisë: dhe kështu restorantet, baret dhe kinematë shpejt e panë veten duke u marrë me llogaritë e kuqe. Por nëse në dy rastet e para rihapjet përfundimtare u dhanë fund viteve të vështira duke u rikthyer për të mbushur tarracat dhe dhomat e ngrënies, në rastin e fundit kjo nuk ndodhi. Sipas The Numbers, një faqe interneti që mbledh të dhëna për industrinë e filmit, viti 2024 u mbyll në Shtetet e Bashkuara me 8.5 miliardë të ardhura në arkë, krahasuar me 11.2 në 2019.
Me fjalë të tjera, dhe ndoshta është edhe më e dukshme nga grafiku, arkëtimet e arkës nuk janë kthyer kurrë në nivelet para pandemisë (grafiku blu), edhe falë përhapjes së transmetimit nga shtëpia. Dhe “distanca” nga nivelet e mëparshme është edhe më e madhe nëse marrim parasysh edhe efektet e pandemisë (grafiku i gjelbër).