I pyetur nga gazeta “Fjala”, se si mund të ndikojë në procesin zgjedhor problemi që po hasin disa prej qytetarëve të Tiranës, për shkak të transferimeve, ish-kryetari i Komisionit Qendror të Zgjedhjeve, Kristaq Kume, shprehet se problem i madh për listat e votuesve është mosazhornimi i tyre me adresat
Si ndikon në procesin zgjedhor transferimi i qytetarëve nga një zonë në një tjetër? A e rrezikon kjo të drejtën e ushtrimit të votës?
Nuk e di se sa frekuent është ky fenomen, nuk e di se pse ka ndodhur. Di që në Këshillin Politik për reformën zgjedhore është thirrur për çështjen e listave të zgjedhësve dhe adresarin, drejtori i Përgjithshëm i Gjendjes Civile dhe është bërë një raport i detajuar mbi situatën aktuale dhe çfarë është përmirësuar në krahasim me të mëparshmet, si dhe çfarë janë duke bërë. Me sa unë krijova përshtypjen, nga paraqitja e materialeve të tyre dhe nga diskutimi që u bë, nuk rezulton që ishte një situatë e tillë. Nëse numri është i lartë, është katastrofë. E rëndësishme është që asnjë rast i tillë të mos ndodhë, por në një proces zgjedhor afektimi i rezultatit si pasojë e këtij fenomeni varet nga frekuenca e shfaqjes së fenomenit. Ndërsa për sa i takon të drejtës së qytetarit për të ushtruar votën e tij, ky është problem i cili nuk duhet të ekzistojë, qoftë edhe për vetëm një qyetar. Këto janë dy gjëra, në vlerësimin tim, që e konsideroj si jo pozitive këtë gjë.
A është konstatuar një problem i tillë më herët dhe përse u ngrit si shqetësim në tryezën e Këshillit Politik për reformën zgjedhore?
Mund të të të them që Këshilli Politik me kërkesën e anëtarëve të tij të opozitës ka bërë një paraqitje sintetike të kësaj situate, duke përcaktuar edhe çfarë masash duhet të merren. Natyrisht, përshtypja ishte e tillë që ka problem, por siç janë problemet, sipas nënpunësve të gjendjes civile, aq është edhe angazhimi dhe vullneti i tyre për të tilla gjëra. Me sa unë i kam ndjekur në proceset e mëparshme zgjedhore, jo në këtë të fundit, listat e dikurshme të zgjedhësve kanë përmirësime thelbësore, për sa kohë që ato gjenerohen tashmë nga regjistri themeltar i shtetasve shqiptarë. Por problem i madh në listë është pikërisht mosazhornimi i tyre me adresat. D.m.th., adresari i cili nuk është akoma një produkt funksional, në funksion veçanërisht të listës së zgjedhësve. Dhe kjo jo vetëm për shqiptarët që banojnë këtu, por edhe për shqiptarët që janë larguar. Nuk di se sa do jenë të angazhuara institucionet përkatëse, në kuadër të përgatitjes së zgjedhjeve që do të vijnë, për të zvogëluar sa më shumë që të jetë e mundur defektet e listës që rrjedhin pikërisht nga adresari.
Deklarimi i vendbanimit, ja çfarë njoftoi Ministria e Brendshme më 2017
Në vitin 2017 Ministria e Brendshme u bëri thirrje qytetarëve që të regjistroheshin në gjendjen civile përkatëse, pasi, nëse nuk e realizonin këtë zhvendosje brenda 28 korrikut 2017, do të gjobiteshin.
Nëpërmjet një njoftimi Ministria e Brendshme lajmëroi në atë kohë se Drejtoria e Përgjithshme e Gjendjes Civile u kujton të gjithë shtetasve shqiptarë, të cilët nuk kanë deklaruar ende vendbanimin, ose nuk kanë kryer veprime të ndryshimit të vendbanimit në zyrën e gjendjes civile, nën juridiksionin e së cilës ndodhet godina e vendbanimit të tyre, të kryejnë sa më shpejt veprimet në përmbushje të këtij detyrimi ligjor.
U bë me dije se amnistia ose mosaplikimi i masës administrative (gjobë) përfundon më 27 korrik 2017. “Për t’u shërbyer sa më mirë shtetasve tanë, të cilët nuk kanë mundësi ta kryejnë këtë shërbim gjatë ditëve të javës, ky shërbim do të ofrohet dhe në ditët e pushimit në dy fundjavat në vijim, përkatësisht më 15-16 dhe 22-23 korrik 2017, ditë në të cilat zyrat e gjendjes civile do të qëndrojnë të hapura”, thuhej në njoftimin e Ministrisë së Brendshme.
Për procedurën e ndryshimit të vendbanimit (e cila realizohet në zyrën pritëse, nën juridiksionin territorial të së cilës ndodhet ndërtesa, godina e vendbanimit), kërkesa për ndryshimin ose deklarimin e vendbanimit duhet të shoqërohej me dokumentet e mëposhtme: · fotokopje të letërnjoftimit për çdo person madhor, anëtar të familjes;
dokumentin e pronësisë së banesës, ose kontratë qiramarrjeje / huadhënieje / përdorimi / banimi, apo çdo dokument tjetër të ligjshëm, të parashikuar nga legjislacioni në fuqi, që i jep shtetasit të drejtën e përdorimit të banesës.
l.m/Fjala.al