Historia e Parajsave

113 563 lexime

124,178FansaPëlqeje

Të parët që ëndërruan parajsën ishin sumerët dhe e quajtën Dilmun: përshkruhet në një pllakë (rreth 2500 para Krishtit) si një vend i pastër dhe i shkëlqyer, ku nuk ka sëmundje apo dhunë. Fjala “parajsë” rrjedh nga persishtja e lashtë piridaeza dhe do të thotë kopsht, park. E përkthyer nga grekët u bë paradeisos, dhe kështu u riemërua Kopshti i Edenit në Bibël, domethënë përkthimi në greqisht nga hebraishtja, i bërë në shekullin e tretë para Krishtit.

Por parajsa ka po aq emra të tjerë sa ka fe që, gjatë shekujve, ua kanë premtuar besimtarëve të tyre: Sheol për hebrenjtë, Fushat Elysian për grekët e lashtë, Gan Eden për myslimanët, Tokë e pastër për budistët, Vaikhunta për hindusët. Janë të gjitha vende qetësuese, të cilat pasqyrojnë kulturat e ndryshme nga vijnë.

Parajsa është pra një utopi, e cila nuk mund të realizohet në këtë jetë. Njeriu duhet së pari të vdesë dhe të arrijë në vendin e përjetësisë. Por ku është? Parajsa nuk është në tokë, sepse asnjë eksplorues nuk e ka gjetur ndonjëherë. Nuk është në qiell, sepse astronomët kanë përjashtuar mundësinë e shikimit të saj. Shkenca, gjatë shekujve, ka kontribuar në dobësimin e të gjitha teorive gjeografike mbi jetën e përtejme. Megjithatë, shpresa për ta arritur atë është gjithmonë e gjallë.

Kisha Katolike nuk e neglizhon këtë nevojë të thellë dhe e përcakton parajsën si “qëllimin përfundimtar të njeriut dhe përmbushjen e aspiratave të tij më të thella, gjendjen e lumturisë supreme dhe përfundimtare”.

Por nuk ishte gjithmonë kështu. Në të vërtetë, suksesi i fesë së krishterë, që nga koha e Perandorisë Romake, është pikërisht për shkak të perspektivave rozë që ofron për jetën e përtejme, ndryshe nga, për shembull, Judaizmi, i cili në fazën e tij më të lashtë kishte përshkruar jetën e përtejme (Sheol), si një botë e errët dhe e nëndheshme, ku të mirat dhe të këqijat mbylleshin pas vdekjes. Më vonë (në shekullin e parë pas Krishtit), duke u korrigjuar, rabinët prezantuan gjithashtu konceptin e ringjalljes së të vdekurve dhe caktuan jetën e përjetshme të drejtë në Kopshtin e Edenit: Një parajsë e pastërtisë shpirtërore, në të cilën kënaqësia më e madhe është të ecësh në shoqërinë e Zotit dhe për ta bërë këtë duhet të njohësh në mënyrë të përsosur Torën (d.m.th. pesë librat e parë të Biblës).

Lexo edhe :  1806 – Beteja e Austerlitzit që solli fundin e Perandorisë së Shenjtë Romake

Një parajsë e soditjes së pastër ishte edhe ajo e parashikuar nga teologët e parë të krishterë, si Shën Thomai. Por teksti i shenjtë që gudulisi më shumë imagjinatën e eksegetëve është Apokalipsi i Gjonit. Ai përshkruan Jeruzalemin qiellor si vendbanimin e të zgjedhurve, pas ringjalljes. Është një qytet i rrethuar me mure diaspri, me shtëpi prej ari dhe kristali, të zbukuruara me gurë të çmuar. Në sheshin qendror është Pema e Jetës (e njëjta që ishte në Kopshtin e Edenit), e cila jep fruta çdo muaj.

Premtimi më tundues për jetën e përtejme është ai i Islamit: në Kuran Gan Edeni përshkruhet si një vend i kënaqësive materiale. Të zgjedhurit mund të shijojnë fruta, mish dhe mjaltë, verë të shijshme. “Por kur i luteni Zotit, kërkoni prej tij Firdeusin, pasi ai është rrafshi më i mirë dhe më i lartë i qiellit”, tha Allahu. Firdeusi është në praktikë papafingo e parajsës myslimane, e cila është konceptuar si një ndërtesë tetë katëshe, në majë të së cilës ndodhet froni i Zotit”, shpjegon historiani i feve Giovanni Filoramo. “Megjithatë, në fetë lindore, ku ekziston një konceptim ciklik i kohës, parajsa nuk është një gjendje përfundimtare, por një kalim që përsëritet midis një cikli jetësor dhe një tjetri”.

Kështu në hinduizëm, sipas të cilit parajsat janë të shumta. “Është ajo e Indrës, ajo e Shivës, ajo e Visnu (Vaikhunta). Të gjitha janë vende kënaqësie, me dreka, vajza të bukura, kupëmbajtëse hyjnore. Por në fund të këtyre kënaqësive, njeriu kthehet në tokë. Në fakt, synohet përmirësimi i vetvetes, nga jeta në jetë, për të arritur në çlirimin përfundimtar, që është pikërisht anulimi i të jetuarit”, thotë Stefano Piano, një nga studiuesit kryesorë italianë të Indologjisë.

Konceptimi i budizmit klasik (600 para Krishtit) nuk është i ndryshëm: Buda nuk flet për “pas” sepse ajo që ka rëndësi është çlirimi nga dhimbja e ekzistencës. Lumturia, pra nirvana, është fundi i rilindjeve të vazhdueshme. Megjithatë, në një fazë të mëvonshme historike, Buda, i cili merr karakteristikat e një hyjnie, u premton të zgjedhurve ndriçuar mbretërinë e tij të përsosmërisë absolute, Tokën e Pastër. Në amidizëm, një rrymë e budizmit, Toka e Pastër përbëhet nga liqene, lule zambak uji, pyje me gurë të çmuar, kopshte zanash dhe muzikë qiellore.

 

Të fundit

Gjermani! 37-vjeçari vret gruan, merr foshnjën dhe vetëvritet

Një 37-vjeçar gjerman kreu vetëvrasje me foshnjën e tij 3-muajshe duke e përplasur makinën drejt në një makinë tjetër,...

OKB dënon vrasjen e 5 gazetarëve të Al Jazeera në Gaza

Sulmi ajror izraelit në Gaza që vrau pesë gazetarë të rrjetit të Al Jazeera dhe një gazetar tjetër të pavarur është dënuar ashpër nga...

“Kodi i ri Penal do të rrisë stokun e dosjeve nëpër gjykata”

Kreu i Dhomës së Avokatisë në Durrës, Lorval Petani, ka komentuar në studion e Syri Tv ndryshimet në Kodin e ri Penal. Petani u...

Bisedat në SKY fundosën grupin, Balla blinte te Çela

Nga nisja e kokainës prej vendeve të Amerikës Latine, te vështirësia për të transportuar shumat e mëdha të parave e deri te nofkat që...

Zjarr në ‘Kombinat’, flakët duken edhe nga qendra e Tiranës

Një tjetër vatër zjarri është aktivizuar këtë të hënë në Tiranë. Zjarri ka rënë në zonën e Kombinatit në kryeqytet. Flakët janë aktivizuar gjatë ditës,...

Lajme të tjera

Web TV