Në brigjet e Detit Baltik, në jug të Danimarkës, po merr formë një mrekulli e madhe inxhinierike – copë pas betoni gjigante – që, kur të përfundojë, do të rivizatojë në mënyrë drastike hartat rrugore dhe hekurudhore të Evropës.
Tuneli Fehmarnbelt mund të mos ketë rrëmbyer imagjinatën popullore në të njëjtën mënyrë si tuneli i Manshit midis Britanisë dhe Francës më shumë se 30 vjet më parë, por kjo strukturë është po aq mbresëlënëse, nëse jo më shumë.
Duke lidhur Danimarkën dhe Gjermaninë, Fehmarnbelt do të mbajë autostrada me dy korsi nën ujë në të dy drejtimet, plus dy linja hekurudhore të elektrizuara – një rrugë me tuba të shumëfishtë që do të zhytet nën valët e një prej korsive më të ngarkuara të transportit në botë.
Në 18 kilometra (11.2 milje), nuk është aq i gjatë sa tuneli i Kanalit 50 kilometra (31 milje), por në shumë mënyra të tjera është më i madh. Projekti, në fakt, do të jetë tuneli rrugor dhe hekurudhor më i gjatë në botë, dhe tuneli më i gjatë i zhytur në botë.
Muajin e kaluar, në shkurt 2025, seksionet e para të tunelit të betonit, të quajtur elementë, u larguan nga fabrika në Rødbyhavn, në anën daneze të tunelit, duke përfunduar pjesën e parë të një udhëtimi novator nga toka në det që është planifikuar të përfundojë në vitin 2029.
Projekti 7.4 miliardë euro (7.7 miliardë dollarë) është një ndërmarrje e madhe, në çdo kuptim.
Çdo seksion i tunelit është kolosal. Këto struktura betoni janë të gjata 217 metra (712 këmbë), 42 metra të gjera dhe nëntë metra të thella, me peshë dërrmuese 73,000 tonë – ekuivalente me 10 Kullat Eifel.
Në total, 79 nga këta elementë “standard” dhe 10 elementë “të veçantë” më të shkurtër me gjatësi 39 metra (që do të strehojnë instalimet elektrike të tunelit) do të vendosen nga fundi në fund, nga Rødbyhavn në ishullin Lolland në Puttgarden në ishullin gjerman të Fehmarn, duke krijuar tunelin e plotë 40 metra poshtë detit.
Tre salla ndërtimi që përmbajnë gjashtë linja prodhimi (pesë për elementë standardë, një për elementë specialë) aktualisht po punojnë gjatë gjithë kohës duke prodhuar një element 217 metra çdo nëntë javë.
Të hedhur rreth kafazeve të dendura prej çeliku përforcues, çdo element betoni përbëhet nga nëntë segmente 24 metra të gjatë. Pasi të shërohet, elementi shtyhet përpara në pellgun e sipërm, një zonë e madhe skenimi përpara fabrikës, ku i nënshtrohet kontrolleve të cilësisë dhe pajisjes.
“Ne përpiqemi të instalojmë sa më shumë pajisje që të jetë e mundur që më vonë do të nevojiten në tunelin e përfunduar,” tha për CNN Denise Juchem, një zëdhënëse për Femern A/S, kompania shtetërore daneze përgjegjëse për projektin.
Lundrimi i parë u përfundua me sukses në fillim të shkurtit, kur pellgu i sipërm u mbyll nga fabrika dhe u përmbyt ngadalë me pothuajse një miliard litra ujë deti. Pasi notoi, elementi u tërhoq në pellgun e poshtëm në përgatitje për udhëtimin e tij përfundimtar në kanalin e tunelit.
Një datë për zhytjen e elementit të parë nuk është finalizuar, por puna përgatitore është në lëvizje të plotë, thotë Juchem.
“Ky është një proces shumë kompleks dhe gjithashtu shumë i varur nga moti. Aktualisht jemi duke testuar anijet shumë komplekse që janë ndërtuar posaçërisht për projektin tonë.”/kb