Një valë misteresh të zgjuara, thrillerash dhe dramash të grabitjeve po vjen këtë vjeshtë nga regjisorë të njohur si Paul Thomas Anderson, Spike Lee, Kelly Reichardt dhe Darren Aronofsky.
Peter Bradshaw
Është e qartë, ndërsa presim filmat e rinj të kësaj vjeshte, se po ndodh një lloj “krimi-valë”. Qoftë të ngrohtë apo brutalë, të bazuar në ngjarje të vërteta apo të trilluar, të mbushur me skena kriminale forensike dhe njerëz me kostume hazmat që dalin nga apartamente të shkatërruara, apo me aktorë karakteri me sy shkëlqyes që shijojnë tortë dhe i bëjnë policët të duken si budallenj, ose me gra të vetmuara e plot stil që përballen me mistere kriminale që vetëm ato mund t’i zgjidhin… krimi është kudo, dhe po tregon se është një bast i sigurt në botën e kinemasë.
Adhuruesit e podkasteve mbi krimet e vërteta apo ato të pazgjidhura po marrin vëmendje, ashtu si edhe ata që preferojnë mistere të hijshme në stilin e Agatha Christie, ose komedi inteligjente mbi krimin në ambient luksoz apo punëtor. Platformat e transmetimit kanë treguar se dokumentarët për krimin marrin shumë shikime, ndërsa televizionet tradicionale prej kohësh e kanë lënë dramën të dominohet nga temat kriminale. Filmat tani po ndjekin të njëjtën rrugë.
Disa nga filmat më të përfolur të vjeshtës:
“The Woman in Cabin 10” – Një përshtatje nga romani bestseller i Ruth Ware, me Keira Knightley si një shkrimtare udhëtimesh në një anije luksoze që beson se ka parë dikë të hidhet në det, por nuk mund të provojë asgjë.
“The Thursday Murder Club” – Regjisori legjendar Chris Columbus përshtat romanin hit të Richard Osman me Helen Mirren, Celia Imrie, Ben Kingsley dhe Pierce Brosnan si pensionistë britanikë që zgjidhin krime më mirë se policia.
Regjisorë të mëdhenj në botën e krimit:
Darren Aronofsky vjen me “Caught Stealing”, bazuar në romanin kult të Charlie Huston, ku Austin Butler luan një ish-lojtar bejsbolli në New York që përfshihet në botën e errët të krimit.
Paul Thomas Anderson sjell “One Battle After Another”, një komedi e zezë paranojake me Leonardo DiCaprio, frymëzuar nga romani Vineland i Thomas Pynchon.
Kelly Reichardt, e njohur për stilin realist dhe të qetë, befas me një film grabitjeje: “The Mastermind” me Josh O’Connor si një dështak në Massachusetts në vitet 60 që planifikon një vjedhje të pikturave. Jo si Ocean’s Eleven, por magjepsës në mënyrën e tij të thjeshtë dhe të detajuar.
Spike Lee rikthen klasikët me një rindërtim personal të “High and Low” të Akira Kurosawa-s, me titullin “Highest 2 Lowest” dhe Denzel Washington në rolin e një producenti muzike, godson-i i të cilit rrëmbehet aksidentalisht. Një skenë në tren nën tokë përkujton klasikët e viteve ’70 si The Taking of Pelham 123.
Kult, të vërtetë dhe qesharak:
Derek Cianfrance, më i njohur për drama romantike, hyn në territorin e krimit me “The Roofman”: Channing Tatum luan Jeffrey Manchester, një kriminel i vërtetë nga vitet ’90 që futej natën nga çatia në McDonald’s, fshihej në tualet dhe dilte në mëngjes për të grabitur.
Rikthimi i “Knives Out”
Rian Johnson sjell pjesën e tretë të sagës së tij të suksesshme: “Wake Up Dead Man: A Knives Out Mystery”, me Daniel Craig si detektivin ironik Benoit Blanc në një tjetër enigmë – kësaj here me temë fetare dhe ton lozonjar si gjithmonë. Titulli mund të jetë një homazh për Jeremy Renner, i cili rikthehet për herë të parë pas aksidentit të rëndë me borëpastruesin në 2023.
Përfundim: krimi, në të gjitha shijet
Filmat e krimit këtë vjeshtë nuk ndjekin vetëm një formulë. Nga adaptimet e romaneve, thrillerat psikologjikë, dramat sociale deri te komeditë e zeza dhe rindërtimet e klasikëve – krimi po dominon ekranin, në forma që janë njëkohësisht të mençura, argëtuese dhe artistikisht të realizuara.
Përgatiti për botim: L.Veizi