Klaudia Kardinale kishte forcë, karizëm dhe tërheqje sensuale

Hollivudi nuk arriti kurrë ta trajtonte me drejtësi

Nga Peter Bradshaw

Klaudia Kardinale ishte pjesë e valës së madhe të yjeve të kinemasë italiane të pasluftës, të cilët karrierat i çuan nga Europa drejt Hollivudit; ndër ta përfshiheshin Sofia Loren, Xhina Lolobrixhida dhe Monica Vitti – aktore që industria e filmit amerikan i vlerësonte jo vetëm për bukurinë, por edhe për misterin që përcillnin: një tërheqje ekzotike, feline, me ndjesi force, mbijetese dhe madje tragjedie. Por ndoshta Kardinale kishte diçka që bashkëkohëset e saj nuk e kishin: një thjeshtësi dhe një sinçeritet të drejtpërdrejtë, të bashkuar me sensualitetin e saj të natyrshëm.

Ajo shpesh luante përkrah Alen Delon, bukuria e të cilit i plotësonte dhe gati shkrihej me të sajën.

Roli i saj në “Rocco dhe vëllezërit e tij” dhe “Il Gattopardo”

Në kryeveprën e hershme të Visconti-t, Rocco dhe vëllezërit e tij (1960), Cardinale luan Ginetta-n, e fejuara e njërit prej vëllezërve të Rocco-s nga jugu i egër i Italisë – dhe prindërit e saj shfaqen haptazi armiqësorë kur e gjithë familja e dhëndrit u paraqit në mënyrë kaotike.

Ajo shkëlqeu në filmin e Luchino Visconti-t, Il Gattopardo (1963), si Angelica, vajza e një tregtari të pasur, ndaj së cilës princi i luajtur nga Burt Lancaster shpreh pëlqimin e tij të hapur, edhe pse ajo është e fejuar me nipin e tij Tancredi-n, të luajtur nga Delon. Në skenën e famshme përmbyllëse të ballos, Angelica fton princin e moshuar për të vallëzuar – një akt që ndoshta simbolizon daljen elegante nga skena të një aristokrati që i përket një epoke që po perëndon.

 “Gruaja ideale” e Fellini-t dhe rolet e tjera të hershme

Regjisorë të tjerë i dhanë Kardinale-s role të rëndësishme:

Alberto Cavalcanti e përfshiu në komedinë romantike Venetian Honeymoon (1959), përkrah Vittorio De Sica-s.

Abel Gance e zgjodhi si Pauline, vajzën e Napoleonit në Austerlitz (1960).

Por kulmi i karrierës së saj të hershme erdhi kur Federico Fellini e zgjodhi në filmin metafilmik 8½, ku luante një yll në ngjitje që Marcello Mastroianni, një regjisor i bllokuar krijuesisht, e konsideron si “gruan ideale” që mund të shpëtojë shpirtin e tij të rrënuar emocionalisht – por që i thotë qartë se ai është i paaftë për dashuri të vërtetë.

Ndoshta është një shaka nëntekstore në 8½ që mbiemri i saj, “Cardinale”, ngjan me “cardinal” – pra domethënie thelbësore, e vërtetë e rëndësishme apo edhe autoritet fetar.

Lexo edhe :  Historia pas një klasiku të humbur të muzikës dance Punjabi Disco

Ajo pati gjithashtu sukses me rolin kryesor në filmin Vajza me valixhen (1961) të regjisorit Valerio Zurlini, ku interpreton Aida-n, një vajzë që mbijeton nëpërmjet interesit të paqëndrueshëm të shumë burrave të dashuruar me të.

Roli në Hollivud dhe kulmi me “Once Upon a Time in the West”

Hollivudi nuk ia bëri drejtësinë Kardinale-s në tërësi – edhe pse e bëri një yll ndërkombëtar në filmin The Pink Panther, ku luante princeshën e dehur dhe të ndritshme që zotëronte gurin e çmuar që jep titullin filmit. Megjithatë, edhe aty, ajo u eclipsua nga performanca e Peter Sellers-it si Inspektori Clouseau.

Ajo mori pjesë edhe në shumë filma lufte të rëndomtë, ku pamja e saj italiane konsiderohej e përshtatshme për zhanrin. Por roli më i rëndësishëm i saj në kinemanë ndërkombëtare ishte në western-in epik të Sergio Leone-s, Once Upon a Time in the West (1968), ku ajo luan Jill-in – një ish-punëtore seksi me një të kaluar të trazuar, e cila trashëgon një fermë që të tjerët duan ta shkatërrojnë.

Ky film ishte përkryerje e bashkimit mes Italisë dhe Hollivudit, dhe Cardinale mishëroi figurën e një gruaje të fortë, të pavarur, që ka përballuar shumë.

Më vonë, Werner Herzog i dha një rol të ngjashëm si zonja e një shtëpie publike në filmin e tij Fitzcarraldo (1982).

Roli në kinema italiane dhe figurat që e shoqëruan

Në Itali, ajo punoi përballë ikonave si: Franco Nero, në dramën mafioze The Day of the Owl (1968),

Alberto Sordi, në komedinë A Girl in Australia, ku ajo portretizon një grua me të kaluar, por me zemër të mirë.

Një tjetër rol i fuqishëm dhe i vlerësuar me çmime ishte portretizimi i dashnores së Benito Mussolinit, Claretta Petacci, në filmin Claretta (1984), të regjisorit dhe partnerit të saj në jetë Pasquale Squitieri.

Një prani e paharrueshme në ekran

Klaudia Kardinale ishte një prani magjepsëse dhe e gjallë në ekran – një ikonë e përjetshme e kinemasë italiane dhe asaj hollivudiane. Ajo mishëroi elegancën, forcën dhe magnetizmin sensual të një epoke të artë të filmit.

Përgatiti për botim: L.Veizi