Daljet nga rrugët vazhdojnë të jenë lloji i aksidenteve me numrin më të lartë të viktimave në Spanjë. Në vitin 2024, 479 persona humbën jetën për shkak të këtij shkaku, duke përfaqësuar 42% të të gjitha vdekjeve rrugore, sipas statistikave të DGT-së .
Aspekti më shqetësues është se, në vend që të ulet, shifra ka mbetur relativisht e qëndrueshme vitet e fundit, pavarësisht përpjekjeve të autoriteteve për të ndryshuar këtë situatë të paqëndrueshme.
Për të adresuar këtë problem, një kompani e specializuar në pajisjet urbane dhe rrugore ka zhvilluar një pajisje të patentuar globalisht që konverton elementët e sigurisë pasive në elementë aktivë duke përdorur një sistem ndriçimi të lidhur me DGT (Drejtoria e Përgjithshme për Trafikun). Prototipet e para u projektuan nga Universiteti Politeknik i Valencias (UPV), dhe Metalesa, me seli në Carcaixent.
Këto sinjalizues, të tregtuar nën emrin PlugSmart Pro, “lejojnë që elementët e sigurisë pasive, siç janë parmakët mbrojtës, të bëhen aktivë dhe të bashkëveprojnë me përdoruesit përmes sinjalizimit inteligjent për të parandaluar aksidentet”, shpjegon César Valero, Drejtor i Inovacionit dhe Dixhitalizimit në Metalesa. Sipas Valero, “deri në 30% të daljeve nga rrugët mund të parandalohen duke aplikuar teknologji të tilla në rrugë”.
Pajisja ka sensorë dhe kamera që zbulojnë aksidente ose ngjarje në kohë reale dhe aktivizojnë dritat për të njoftuar shoferin, përveç dërgimit të njoftimeve të menjëhershme në platformat DGT 3.0 . Kjo u lejon shoferëve të marrin njoftime përmes shfletuesve ose aplikacioneve të tyre mobile, dhe shërbimeve të emergjencës të aktivizojnë menjëherë protokollet e sigurisë.
Valero thekson se “dizajni është i gjithanshëm dhe mund të bashkëngjitet në çdo lloj barriere ose sistemi përmbajtjeje, qoftë një parmak metalik, një barrierë betoni e New Jersey- t apo ekrane akustike.” Ai shton se çdo instalim është i konfiguruar për të ndezur dy drita në mënyrë të pavarur ose njëkohësisht, varësisht nga lloji i rrezikut të zbuluar, dhe është projektuar për t’i bërë ballë kushteve të pafavorshme të motit dhe të gjitha llojeve të ndikimeve.
“Sistemi mund të zbulojë lloje të ndryshme rreziqesh. Nga prania e kafshëve e egra, shpejtësia e tepërt ose aksidentet që kanë ndodhur tashmë”, thekson Valero. “Edhe nëse një automjet përplaset me barrierën, sinjalizuesi regjistron incidentin, aktivizon sistemin e paralajmërimit dhe njofton DGT-në dhe shërbimet e kujdesit shëndetësor në kohë reale në mënyrë që të aktivizohen të gjitha protokollet e sigurisë.”
Para fundit të vitit 2025, Valero njoftoi se Metalesa planifikon të nisë tre projekte pilot me agjenci të ndryshme qeveritare.
Në rast aksidenti, shpejtësie të tepërt ose pranisë së një këmbësori, aktivizohet një paralajmërim dhe një njoftim i dërgohet automatikisht policisë bashkiake, duke përforcuar kështu sigurinë rrugore në kohë reale./e.t