A ekzistonin vërtet magjistarët?

113 563 lexime

124,178FansaPëlqeje

Pa to, skena e lindjes së Krishtit nuk është e plotë. Tradicionalisht më 6 janar, në ditën e Epifanisë, festohet vizita e tyre tek fëmija Jezus.

Ata nuk ishin mbretër dhe nuk ndoqën një kometë. Nëse ata kanë ardhur nga Persia apo Mesopotamia është vetëm një hipotezë; se ata quheshin Melchior, Baldassarre dhe Gaspare, njëri prej tyre ishte i zi. Edhe pse ata citohen nga vetëm një në katër ungjill (Mateu), i cili u kushton gjithsej dymbëdhjetë vargje (2: 1-12), anekdota në lidhje me ta është një nga më të njohurat (dhe të falsifikuara) në historinë e shenjtë. Por atëherë, a ekzistonin vërtet magjistarët?

E VETMJA E VERTETE. Sigurisht, ata astronomë-priftërinj nuk ishin kurrë mbretër. Ose më mirë: kishte një përjashtim nga rregulli, në vitet 522-521 a. C., kur një magjistar i çuditshëm, femëror dhe i gjymtuar, i tillë Smerdi alias Gaumata, i rrëmbeu fronin dhe haremin mbretit Kambis II, duke kërkuar më pas konsensusin për grushtin e shtetit me metodën më të vjetër në botë, që janë taksat. Herodoti tregon: “Ai dërgoi andej-këndej çdo popull që ishte nën sundimin e tij do të hiqte taksat për tre vjet”.

Ai i vetmi “mbret i urtë” në histori nuk e mbajti dot premtimin, sepse zgjati vetëm 7 muaj; më pas përfundoi me prerjen e kokës. Askush nuk e imitoi më, edhe sepse filluan persekutimet ndaj Magëve. Por në kohën e Jezusit e gjithë kjo ishte parahistorike: Perandoria Persiane kishte kohë që kishte përfunduar dhe Magët kishin rifilluar ritet e tyre dhe studimet e tyre astronomike; prandaj kishin të gjithë titujt për të qenë protagonistë në një histori “magjike” si kjo që njohim.

E VËRTETA HISTORIKE? Pra, a është i besueshëm teksti i Mateut? Historianët janë skeptikë. “Gjithçka sugjeron” Mauro Pesce, profesor i Historisë së Krishterimit në Bolonja, “se historia e Magëve është vetëm njëartifikim letrar-propagandues. Mateu shkroi rreth vitit 80, kur feja e re po përhapej jashtë Palestinës. Ndoshta Ungjilli i tij donte t’u dërgonte një mesazh johebrenjve, duke thënë se Jezusi u ishte shfaqur atyre: në fakt, për hebrenjtë magjistarët ishin “johebrenj”, domethënë paganë; megjithatë, sipas Mateut, ata e dinin për ardhjen e Mesisë përpara klerit të Jeruzalemit.

E REDUKTUAR. Nëse theksi vihet vetëm në qëllimet propagandistike të Mateut, ligjërimi mund të ndalet këtu: Magët duhet të degradohen nga njerëz të vërtetë në simbole. Ashtu si Gogu dhe Magogu, personifikimi i luftës në Apokalips. Ose, më laike, si shtriga e Borëbardhës, mishërimi i së keqes në përrallën e vëllezërve Grimm.

PA KOMETË. Mungesa e “yjeve me bisht”, nga ana tjetër, është një fakt i sigurt. Sipas llogaritjeve moderne, në fakt, kometa e Halley, më e ndritura nga ato me një periudhë të shkurtër revolucioni, u shfaq në 87 dhe 12 p.e.s, vetëm për t’u kthyer në vitin 66 pas Krishtit, pra jashtë kornizës kohore të dobishme . Sidoqoftë, rreth vitit të parë, kometa e Encke kaloi, por ajo nuk ishte e dukshme me sy të lirë – dhe në fakt askush nuk e vuri re. U mendua gjithashtu për një kometë të mundshme të parregullt, por kërkimet në tekstet e lashta laike nuk çuan në gjetjen e citimeve të yllit.

YJE TË PIKTURUAR. A është kjo lamtumira përfundimtare ndaj besueshmërisë së historisë së Magëve? Jo, sepse “kometa e Jezusit” është një ‘fallco’ që u përhap vetëm në mesjetë. Nuk ishte një teolog, por një piktor që e zyrtarizoi, i cili në një afresk në Padova kombinoi Magët me një yll me bisht. Ishte Giotto, i ndikuar nga një përvojë personale: “Kur pikturoi yllin e Betlehemit”, vëren Roberta Oslon, një studiuese e historisë së artit, “ai e bëri atë si një kometë, të cilën në fakt e kishte vëzhguar vite më parë”. Në fakt afresku është rreth vitit 1303, dhe Halley kaloi në 1301.

Lexo edhe :  Njihuni me vjehërrit më të mirë të zodiakut

ENIGMA U ZBULUA. Pra, për cilin yll aludonin tekstet e lashta? “Fenomeni më i mundshëm astronomik”, përgjigjet Corrado Lamberti, redaktor i revistës Le Stelle, “është një lidhje Jupiter-Saturn që ndodhi në vitin 7 para Krishtit: atë vit të dy planetët ishin në qiell afër njëri-tjetrit. Teza ka një besueshmëri të caktuar, edhe sepse janë gjetur efemeride babilonase (p.sh. tabela me llogaritjen e lëvizjeve të yjeve) në lidhje me ngjarjen, një shenjë se fenomenit i është kushtuar një rëndësi e konsiderueshme”.

PASAPORTA IRANIANE. Prandaj, historia e Ungjillit, e trajtuar me skepticizëm nga historianët, fiton më shumë merita te astronomët: falë elementit që dukej më imagjinativ (yllit) magjistarët dalin nga dimensioni i përrallës për t’u bërë personazhe historikisht të mundshëm. Megjithatë, me një kusht: që t’i përmbahemi tregimeve të pakta të Mateut dhe Jakobit. Prandaj, nëpërmjet kometës; por edhe nëpërmjet kurorave, emrave, numrit tre. Edhe pse mund të habisë, në fakt, Ungjilli i Mateut nuk thotë kurrë se magjistarët ishin mbretër, as se ata ishin tre: ai flet përgjithësisht për “disa”. “Aq shumë sa imazhet më të vjetra”, vëren Sforza Barcellona, ​​”ndonjëherë përshkruajnë 2, të tjera 4 apo edhe 12″.

KARVANERË. Por nëse Mateu ka kaq pak lajme, nga vijnë të gjitha detajet e traditës? Nga apokrifët, plot “lajme” qesharake dhe imagjinative. Për shembull, Ungjilli armen thotë se ai e di kohëzgjatjen e udhëtimit të Magëve (9 muaj) dhe emrat e tyre dhe bën një inventar të ngarkesës së karvanit të tyre, i cili transportonte më shumë mallra sesa një procesion kamionësh të Esselunga: përveç arit, temjanit dhe mirrës kishte me vete edhe aloe, vjollcë, muslin, nardë, kanellë, argjend, safirë, perla, liri dhe libra ezoterikë.

Kjo nuk është e gjitha: në të njëjtin tekst lexojmë se Magët ishin tre vëllezër, mbretër të arabëve, indianëve dhe persëve; i cili kishte një ndjekës prej 12,000 kalorësish; se në Betlehem ata madje u paraprinë nga Eva, se zemërimi i Herodit me lindjen e Mesisë ishte i tillë që shkaktoi një tërmet. Po aq imagjinar është edhe Ungjilli arabo-siriak, sipas të cilit magjistarët u kthyen në atdheun e tyre me një pulhurë të Jezusit, të cilën më pas u përpoqën ta digjnin ritualisht në zjarrin e shenjtë. Më kot: flakët u shuan dhe pulhura mbeti e paprekur. Është e qartë se e gjithë kjo nuk ka asnjë vlerë historike.

PARAARDHËSIT E SMURFËVE. Por nëse heqim kurorat dhe atributet mbretërore me të cilat na ka mësuar tradita, si duhet t’i imagjinojmë Magët e vërtetë? E thjeshtë: me pantallona të ngushta, tunika të shkurtra, këpucë me majë të lakuar dhe mantele të gjera mbi supe; por mbi të gjitha me kokën e mbuluar nga “kapelat frigjiane” tipike që i bënë Persianët e lashtë të ngjashëm me Smurfët modernë të projektuar nga Peyo. Kështu, të paktën, të gjitha imazhet e hershme të krishtera i përshkruanin ato; duke përfshirë një mozaik që dikur qëndronte në fasadën e Bazilikës së Lindjes në Betlehem, ku filloi gjithçka.

Të fundit

“Ndërhyrjet e tij janë të papranueshme”/Scholz kundër Musk:Rrezikon demokracinë në Evropë

Miqësia e Elon Musk me të djathtën ekstreme vë në rrezik demokracinë në Evropë, thotë kancelari gjerman, Olaf Scholz. “Ai...

Armando Broja përplas dy klube, e ardhmja e sulmuesit enigmë

Armando Broja do mungojë për tre muajt e ardhshëm dhe nuk do jetë i gatshëm për Evertonin dhe Kombëtaren. Dëmtimi i ligamenteve të kyçit të djathtë të...

Rëndësia e vitaminës D për organizmin dhe problemet që sjell mungesa e saj

  Vitamina D është thelbësore për shëndetin e njeriut. Njerëzit përballen me rënien e niveleve të vitaminës D, ndonëse nuk e kuptojnë një gjë të...

Botohet në gjuhën finlandeze libri me poezi i Sali Bashotës

Shtëpia Botuese “Kulttuuritarha”, në Helsinki këto ditë botoi librin me poezi të poetit Sali Bashota, me titullin “Musta sade”, përkthyer nga Muharrem Miftari, me...

Po ndërronte gomën, plagoset drejtuesi i mjetit të tonazhit të rëndë

Drejtuesi i një mjeti të tonazhit të rëndë ka mbetur i dëmtuar rëndë teksa ka qenë duke ndërruar gomën. Ngjarja ka ndodhur në aksin...

Lajme të tjera

Web TV