Më 20 janar 2012 u nda nga jeta në moshën 74-vjeçare, një nga zërat më të mëdhenj të “black music”. Këngëtarja ndërroi jetë në një spital në Kaliforni, ku ishte shtruar pasi ishte diagnostikuar me leucemi. Ajo do të mbahet mend për këngët e saj “soul”, “rhythm ‘n’ blues” dhe “jazz”.
…Eta Xhejms u lind në 25 janar 1938, në Los Angeles me emrin orgjinal Xhejmseta Hokins (Jamesetta Hawkins). Ishte bijë e një nëne me ngjyrë dhe një babai të bardhë, i cili më pas i braktisi. Eta Xhejms gjatë gjithë jetës ndjeu “peshën” e diversitetit të saj. Veç muzikës dhe zërit të mrekullueshëm, emocioneve që u fali mijëra fansave, jeta e saj u shoqërua nga alkooli dhe droga, që shpesh i rrezikuan jetën, por dhe e vendosën disa herë përballë me ligjin.
Çmimet
Karriera e saj do të niste në vitin 1950, kur ishte vetëm 14 vjeç dhe kënga e parë do të ishte “The Creolettes”, kënduar bashkë me dy këngëtare të tjera. Suksesi i vërtetë i saj do të mbërrinte në vitin 1961, me “At Last”, një këngë blues për të ardhur më pas tek “Tell Mama”, një këngë tepër e famshme që u riprodhua në vitet në vazhdim nga shumë artistë të tjerë. Eta Xhejms fitoi 4 Grammy Award, 17 Cmime për Muzikën Blues dhe ishte përfshirë në Rock and Roll Hall of Fame në vitin 1993. Një prej këngëve të saj më të famshme është “At Last”. Zëri i fuqishëm, tokësor i Xhejms e mbylli hendekun mes ritmit dhe rock and roll. Ajo fitoi gjashtë Çmime Grammy dhe 17 Çmime Blues Music. Ajo u fut në Hall of Fame Rock and Roll në vitin 1993, në Blues Hall of Fame në vitin 2001 dhe në Grammy Hall of Fame në të dyja vitet 1999 dhe 2008. Revista Rolling Stone e renditi Eta Xhejms numrin 22 në listën e 100 këngëtarëve më të mëdhenj të të gjitha kohërave dhe numrin 62 në listën e 100 artistëve më të mëdhenj.
Fillimi i karrierës
James mori trajnimin e saj të parë profesional vokal në moshën 5-vjeçare nga James Earle Hines, drejtori muzikor i korit Jehona të Edenit në Kishën Baptiste të Shën Palit, në Los Anxhelos. Nën tutelën e tij, ajo pësoi abuzim fizik gjatë viteve të saj formuese, ku instruktori shpesh e godiste atë në gjoks ndërkohë që këndonte për të detyruar zërin të dilte nga korda e saj. Si pasojë, ajo zhvilloi një zë jashtëzakonisht të fortë për një fëmijë në moshën e saj.
Në moshën 14-vjeçare, u takua me muzikantin Xhoni Otis (Johnny Otis). Historitë se si ata takuan varjojnë. Në versionin e Otis, ajo erdhi në hotelin e tij pas një prej shfaqjeve të tij në qytet dhe e bindi atë për të dëgjuar atë. Një tjetër histori ishte se Otis vuri në dukje Creolettes duke performuar në një klub nate në Los Anxheles dhe kërkoi që ata të regjistrojnë këngën e tij “përgjigje” në Hank Ballard, “Work with Me, Annie”. Otis e mori grupin nën patronazh, duke i ndihmuar ato që të nënshkruheshin me Modern Records dhe duke ndryshuar emrin e tyre nga Creolettes në Peaches. Ai gjithashtu i dha këngëtares emrin e saj të skenës, duke e transferuar Jamesetta në Eta Xhejms. James regjistroi versionin, për të cilën ajo u besua si bashkëautore, në vitin 1954, dhe regjistrimi u lëshua në fillim të vitit 1955 si “Dance with Me, Henry”. Titulli origjinal i këngës ishte “Roll with me, Henri”, por u ndryshua për të shmangur censurën për shkak të titullit jashtë ngjyrës (roll me përmbajtje aktiviteti seksual). Në shkurt të atij viti, kënga arriti numrin një në klasifikimin Hot Rhythm & Blues Tracks. Suksesi i saj i dha grupit një hapje në turneun kombëtar të Little Richard. Ndërsa Xhejms ishte në turne me Richard, këngëtarja e muzikës pop Georgia Gibbs regjistroi një version të këngës së Xhejms, e cila u publikua nën titullin “Wallflower” dhe u bë një hit mbarëkombëtar, duke arritur numrin një në Billboard Hot 100, gjë e cila e zemëroi shumë Xhejmsin. Pas largimit nga Peaches, James kishte një tjetër hit R&B të goditur me “Good Rockin’ Daddy”, por luftoi me vazhdimësinë. Kur kontrata e saj me Modern erdhi për rinovim në vitin 1960, ajo nënshkroi një kontratë me Chess Records. Pak kohë më pas ajo u përfshi në një marrëdhënie me këngëtarin Harvey Fuqua, themeluesi i grupit doo-wop Moonglows. Muzikant Bobby Murray, i njohur si Taters, bëri ture me James për 20 vjet. Ai shkroi se Xhejms kishte hitin e saj të parë kur ajo ishte 15 vjeç dhe shkoi me qëndrueshmëri me B.B King në Memphis, kur ajo ishte 16 vjeç. Xhejms besonte se singëlli hit i King “Sweet Sixteen” ishte rreth saj. Në fillim të vitit 1955, ajo dhe këngëtari aspirant, 19-vjeçari Elvis Presli, pastaj regjistrimi për Sun Studios dhe një tifoz i zjarrtë i King, ndanë një faturë në një klub të madh, vetëm jashtë Memphis. Në autobiografinë e saj, ajo vuri në dukje se sa e impresionuar ajo ishte me sjelljet e këngëtarit të ri.
Vitet e suksesit
Duke bërë duete me Harvey Fuqua, James regjistroi për Argo Records. Singëllat hit të saj të parë me Fuqua ishin “If I Can’t Have You” dhe “Spoonful”. Hiti i saj i parë solo ishte kënga “All I Could Do Was Cry”, e cila ishte një numër dy hit R&B. Bashkëthemeluesi i Chess Records Leonard Chess parashikoi Jamesin si një stiliste klasike të baladave, e cila pati potencial të kalonte në listat e muzikës pop dhe së shpejti e rrethoi këngëtaren me violina dhe instrumente të tjera me tela. Balada e James e regjistruar ishte “My Dearest Darling” në maj të vitit 1960, e cila arriti kulmin në pesë grafikët e R&B chart. James këndoi vokalin e sfondit për etiketën e saj Chuck Berry në “Back in the U.S.A. Albumi i saj i debutuar, At Last!, u lançua në fund të vitit 1960 dhe u dallua për zgjedhjen e saj të ndryshme të muzikës, nga standardet e xhazit në blues në doo-wop dhe rythm&blues (R&B). Ai album përfshinte klasiken e ardhshme “I Just Want to Make Love to You” dhe “I Just Want to Make Love to You”. Në fillim të vitit 1961, James lëshoi atë që do të bëhej këngën e saj identifikuese, “At Last”, e cila arriti numrin dy në tabelën R&B dhe numrin 47 në Billboard Hot 100. Megjithëse regjistrimi nuk ishte aq i suksesshëm sa pritej, interpretimi i saj është bërë versioni më i njohur i këngës. James e ndoqi atë me “Trust in Me”, i cili gjithashtu përfshinte instrumente vargu. James e ndoqi atë me “Trust in Me”, i cili gjithashtu përfshinte instrumente vargu. Më vonë po atë vit, James lëshoi një album të dytë në studio, The Second Time Around. Albumi mori të njëjtin drejtim si i pari, duke mbuluar standardet e xhazit dhe popit dhe me vargjet e shumë prej këngëve. Ka prodhuar dy single, “Fool That I Am” dhe “Don’t Cry Baby”.
Ndonëse vazhdoi të performonte, pak u dëgjua nga Xhejms deri në vitin 1984, kur kontaktoi David Wolper dhe kërkoi të performonte në ceremoninë e hapjes së Olimpiadës Verore të vitit 1984, në të cilën ajo këndoi “When the Saints Go Marching In”. Në vitin 1987 realizoi “Rock & Roll Music”. Në vitin 1989, nënshkroi me Island Records dhe lëshoi albumet Seven Year Itch dhe Stickin ‘në My Guns. James mori pjesë me këngëtarin rap Def Jef në këngën “Droppin ‘Rhymes on Drums”, e cila përzieu vokalin e xhazit të James me hip-hopin. Në vitin 1992, regjistroi albumin The Right Time. Xhejms nënshkroi me Private Music Records në vitin 1993 dhe regjistroi një album tribute Billie Holiday, Mystery Lady: Në vitin 1995, u botua autobiografia e saj, “A Rage to Survive”, bashkë-shkruar me David Ritz. Gjithashtu në vitin 1995, ajo regjistroi albumin Time After Time. Nga mesi i viteve 1990, muzika e mëparshme klasike e James nisi të përdorej në reklama, duke përfshirë “I Just Wanna Make Love to You”. Pasi kënga u përdor në një reklamë në Mbretërinë e Bashkuar, ajo arriti në top dhjetëshen në Listat e Mbretërisë së Bashkuar në vitin 1996.