7 anijet e mbytura që hynë në histori

113 563 lexime

124,178FansaPëlqeje

Essex, i zhytur nga Moby Dick. Është historia e Owen Chase, një nga të mbijetuarit e anijes së gjuetisë së balenave Essex, e fundosur nga një balenë: historia frymëzoi Herman Melville për Moby Dick (1851) dhe u tregua nga filmi “Zemra e Detit – Origjina e Moby Dick” nga i cili mund të keni dëgjuar.

Anijet e mbytura kanë shënuar historinë e lundrimit. Qindra njerëz humbën jetën në katastrofat detare, ndonjëherë të shkaktuara nga aksidente në bord, si ai i Austrisë, ndër më të këqijat e shekullit të 19-të. Anija u përfshi nga flakët dhe u fundos më 13 shtator 1858 në Atlantik. Rreth 450 njerëz vdiqën, disa dhjetëra u shpëtuan nga anije të tjera. Dhe, siç ndodh sot për fat të keq me varkat e emigrantëve në Mesdhe, shumë emigrantë humbën jetën në det.

Ishte krenaria e flotës së Gustav II Adolf të Suedisë. Mbante emrin e shtëpisë mbretërore: Vasa. Ajo filloi të lundronte në ujërat e Stokholmit më 10 gusht 1628, me 64 armë dhe e stolisur me qindra skulptura … dhe u fundos pak më vonë. Për të përfunduar historinë shumë të shkurtër të një prej anijeve luftarake më të fuqishme të kohës.

Théodore Géricault e përjetësoi historinë duke pikturuar Trapën e Medusës. Nuk ndryshon shumë nga tragjedia që ndodhi në 1816.
Më 2 korrik, fregata franceze Méduse po lundronte drejt Senegalit kur u rrëzua në një breg rëre pranë Mauritanisë, për shkak të paaftësisë së komandantit, Hugues Duroy de Chaumareys. Ai i hipi pasagjerët më të rëndësishëm në varkat e shpëtimit. Ata filluan të luftonin për të qëndruar në qendër, ose ranë në ujë: natën e parë pati dhjetëra mbytje. Më pas, të dëshpëruarit iu dorëzuan dhunës; më të dobëtit u mposhtën dhe kjo çoi në kanibalizëm. Pas 2 javësh ata u mblodhën me një anije: kishin mbetur rreth pesëmbëdhjetë.

Cap Arcona, transatlantiku i të dëbuarve. Përveç mbytjeve të anijeve për shkak të stuhive, përplasjeve ose gabimeve, ka edhe shumë fundosje në luftë: njëra prej tyre është veçanërisht tragjike. Është historia e ish-linjës luksoze Cap Arcona, e cila udhëtoi midis Gjermanisë dhe Amerikës së Jugut: ajo konsiderohej një nga anijet më të bukura të kohës, por u kërkua në Luftën e Dytë Botërore nga Marina Gjermane. Në vitin 1945, anija u mbush me të burgosur nga kampet e përqendrimit, u zbraz përballë avancimit të forcave aleate. Të burgosurit nga Neuengamme lager u caktuan në Cap Arcona, ku hipën rreth 4500 të burgosur rusë, polakë dhe hebrenj të shumë kombësive. Ata u mbyllën pa ujë dhe ushqim dhe anija kishte pak karburant në bord: kjo më vonë bëri të mendohej se plani ishte ta fundosnin me të dëbuarit në bord. Më 3 maj (5 ditë para dorëzimit të Gjermanisë), anija ishte në gjirin e Lübeck, në Gjermaninë veriore: ajo u bombardua nga avionët e Forcave Ajrore Mbretërore dhe u mbyt me të burgosurit e mbyllur në anije, të mbajtur deri në fund. Ata që arritën në plazhe u vranë nga SS; të mbijetuarit ishin pak më shumë se 300. Kur rrënojat u shpërbë në vitin 1950, trupat ishin ende në anije.

Lexo edhe :  1933 – Në Gjermani, Partia Naziste bëhet e vetmja parti legale

Ajo u quajt “anija e artë” dhe fundosja e saj ndihmoi në lëshimin e një vale paniku ekonomik. SS Amerika Qendrore u nis më 3 shtator 1857 nga Colón, Panama, për në Nju Jork: në bordin e më shumë se 3 tonë ar, duke përfshirë shufrat dhe 5,200 monedha ari njëzet dollarësh.
Por anija e gjeti veten në mes të një stuhie. Uji hyri nga rrjedhjet, makineritë ndaluan, pompat pushuan së punuari dhe u la në mëshirën e dallgëve. Anijet u panë dhe më pas varkat e shpëtimit u ulën të cilat sollën kryesisht gra dhe fëmijë. Pastaj anija u mbyt. 425 njerëz vdiqën. Dhe jo vetëm. Humbja e asaj sasie të madhe ari, që duhej të kishte mbërritur në banka, kontribuoi në trazirat dhe krizën e rëndë ekonomike që hyri në histori si “Paniku i vitit 1857”, i cili shpërtheu në SHBA me dështime bankash dhe kompanish dhe burse.

Terrori i Batavias. Një udhëtim i parë me plane për kryengritje, mbytje anijesh, masakër. Kjo ndodhi me Batavia, e cila lundroi në fund të tetorit 1628 nga Holanda në Xhakartë e ngarkuar me para dhe mallra të çmuara. Në bord, më shumë se 300 persona, me kapiten François Pelsaert, oficerin Adriaen Jacobsz dhe Jeronimus Cornelisz, të cilët u kujdesën për aspektet tregtare. Cornelisz përfshiu Jacobsz në një plan për të marrë përsipër anijen. Por përpara aksionit, më 4 qershor 1629, anija goditi pengesën në ishujt Houtman Abrolhos, në brigjet e Australisë. Pasagjerët arritën në ishujt e paeksploruar. Pelsaert dhe Jacobsz u larguan me varka, Cornelisz mbeti dhe mori kontrollin: ai ndau të mbijetuarit në ishuj dhe vendosi një “mbretërim terrori”, duke masakruar me ndjekësit e tij rreth 120 të persona, përfshirë gra dhe fëmijë. 

 

Të fundit

Kolegji i Posaçëm i Apelimit lë në fuqi shkarkimin e prokurorit Sokol Malaj

Kolegji i Posaçëm i Apelimit ka lënë në fuqi shkarkimin nga detyra të prokurorit tw Tiranws Sokol Malaj. Trupi gjykues...

Gjermania injoron kritikat, vazhdon eksportet ushtarake drejt Izraelit

Sipas shifrave zyrtare të publikuara, Gjermania ka vazhduar eksportet e saj ushtarake drejt Izraelit në muajt e fundit pavarësisht shenjave shqetësuese të gjenocidit në...

Gjermania dhe BE: Sulmet ndaj gjyqtarëve në Kosovë janë të papranueshme

Ndërkombëtarët reagojnë në mbrojtje të Gjykatës Supreme të Kosovës pas shfuqizimit të vendimit të ministrit në detyrë të financave, Hekuran Murati, lidhur me arkat...

“Më pëlqejnë!” Ribery motivon Bayernin për 2 blerje në merkato

Franck Ribery duket optimist për merkaton e Bayern. Legjenda e skuadrës bavareze, në një intervistë për Sport Bild, i ka lavdëruar dy lojtarët që...

Macron kundër planit të NATO: Jo armëve amerikane për Ukrainën

Franca nuk pritet t’i bashkohet një nisme të mbështetur nga NATO, e cila synon që vendet evropiane të financojnë blerjen e armëve amerikane për...

Lajme të tjera

Web TV