7 anijet e mbytura që hynë në histori

113 563 lexime

124,178FansaPëlqeje

Essex, i zhytur nga Moby Dick. Është historia e Owen Chase, një nga të mbijetuarit e anijes së gjuetisë së balenave Essex, e fundosur nga një balenë: historia frymëzoi Herman Melville për Moby Dick (1851) dhe u tregua nga filmi “Zemra e Detit – Origjina e Moby Dick” nga i cili mund të keni dëgjuar.

Anijet e mbytura kanë shënuar historinë e lundrimit. Qindra njerëz humbën jetën në katastrofat detare, ndonjëherë të shkaktuara nga aksidente në bord, si ai i Austrisë, ndër më të këqijat e shekullit të 19-të. Anija u përfshi nga flakët dhe u fundos më 13 shtator 1858 në Atlantik. Rreth 450 njerëz vdiqën, disa dhjetëra u shpëtuan nga anije të tjera. Dhe, siç ndodh sot për fat të keq me varkat e emigrantëve në Mesdhe, shumë emigrantë humbën jetën në det.

Ishte krenaria e flotës së Gustav II Adolf të Suedisë. Mbante emrin e shtëpisë mbretërore: Vasa. Ajo filloi të lundronte në ujërat e Stokholmit më 10 gusht 1628, me 64 armë dhe e stolisur me qindra skulptura … dhe u fundos pak më vonë. Për të përfunduar historinë shumë të shkurtër të një prej anijeve luftarake më të fuqishme të kohës.

Théodore Géricault e përjetësoi historinë duke pikturuar Trapën e Medusës. Nuk ndryshon shumë nga tragjedia që ndodhi në 1816.
Më 2 korrik, fregata franceze Méduse po lundronte drejt Senegalit kur u rrëzua në një breg rëre pranë Mauritanisë, për shkak të paaftësisë së komandantit, Hugues Duroy de Chaumareys. Ai i hipi pasagjerët më të rëndësishëm në varkat e shpëtimit. Ata filluan të luftonin për të qëndruar në qendër, ose ranë në ujë: natën e parë pati dhjetëra mbytje. Më pas, të dëshpëruarit iu dorëzuan dhunës; më të dobëtit u mposhtën dhe kjo çoi në kanibalizëm. Pas 2 javësh ata u mblodhën me një anije: kishin mbetur rreth pesëmbëdhjetë.

Cap Arcona, transatlantiku i të dëbuarve. Përveç mbytjeve të anijeve për shkak të stuhive, përplasjeve ose gabimeve, ka edhe shumë fundosje në luftë: njëra prej tyre është veçanërisht tragjike. Është historia e ish-linjës luksoze Cap Arcona, e cila udhëtoi midis Gjermanisë dhe Amerikës së Jugut: ajo konsiderohej një nga anijet më të bukura të kohës, por u kërkua në Luftën e Dytë Botërore nga Marina Gjermane. Në vitin 1945, anija u mbush me të burgosur nga kampet e përqendrimit, u zbraz përballë avancimit të forcave aleate. Të burgosurit nga Neuengamme lager u caktuan në Cap Arcona, ku hipën rreth 4500 të burgosur rusë, polakë dhe hebrenj të shumë kombësive. Ata u mbyllën pa ujë dhe ushqim dhe anija kishte pak karburant në bord: kjo më vonë bëri të mendohej se plani ishte ta fundosnin me të dëbuarit në bord. Më 3 maj (5 ditë para dorëzimit të Gjermanisë), anija ishte në gjirin e Lübeck, në Gjermaninë veriore: ajo u bombardua nga avionët e Forcave Ajrore Mbretërore dhe u mbyt me të burgosurit e mbyllur në anije, të mbajtur deri në fund. Ata që arritën në plazhe u vranë nga SS; të mbijetuarit ishin pak më shumë se 300. Kur rrënojat u shpërbë në vitin 1950, trupat ishin ende në anije.

Lexo edhe :  Kujdes! Kjo është lista e vendeve më të rrezikshme për udhëtim në vitin 2025!

Ajo u quajt “anija e artë” dhe fundosja e saj ndihmoi në lëshimin e një vale paniku ekonomik. SS Amerika Qendrore u nis më 3 shtator 1857 nga Colón, Panama, për në Nju Jork: në bordin e më shumë se 3 tonë ar, duke përfshirë shufrat dhe 5,200 monedha ari njëzet dollarësh.
Por anija e gjeti veten në mes të një stuhie. Uji hyri nga rrjedhjet, makineritë ndaluan, pompat pushuan së punuari dhe u la në mëshirën e dallgëve. Anijet u panë dhe më pas varkat e shpëtimit u ulën të cilat sollën kryesisht gra dhe fëmijë. Pastaj anija u mbyt. 425 njerëz vdiqën. Dhe jo vetëm. Humbja e asaj sasie të madhe ari, që duhej të kishte mbërritur në banka, kontribuoi në trazirat dhe krizën e rëndë ekonomike që hyri në histori si “Paniku i vitit 1857”, i cili shpërtheu në SHBA me dështime bankash dhe kompanish dhe burse.

Terrori i Batavias. Një udhëtim i parë me plane për kryengritje, mbytje anijesh, masakër. Kjo ndodhi me Batavia, e cila lundroi në fund të tetorit 1628 nga Holanda në Xhakartë e ngarkuar me para dhe mallra të çmuara. Në bord, më shumë se 300 persona, me kapiten François Pelsaert, oficerin Adriaen Jacobsz dhe Jeronimus Cornelisz, të cilët u kujdesën për aspektet tregtare. Cornelisz përfshiu Jacobsz në një plan për të marrë përsipër anijen. Por përpara aksionit, më 4 qershor 1629, anija goditi pengesën në ishujt Houtman Abrolhos, në brigjet e Australisë. Pasagjerët arritën në ishujt e paeksploruar. Pelsaert dhe Jacobsz u larguan me varka, Cornelisz mbeti dhe mori kontrollin: ai ndau të mbijetuarit në ishuj dhe vendosi një “mbretërim terrori”, duke masakruar me ndjekësit e tij rreth 120 të persona, përfshirë gra dhe fëmijë. 

 

Të fundit

‘Palestinezët nuk do të kenë të drejtë të kthehen’/ Trump zbulon planin e tij për Gazën

Presidenti Donald Trump deklaroi se palestinezët në Gazë nuk do të kenë të drejtën e kthimit sipas planit të...

Një milion dollarë për të deshifruar shkrimin enigmatik të Luginës së Indus

Një milion dollarë do të shpërblehen për këdo që mund të zgjidhë enigmën e shkrimit të Luginës së Indus, një nga misteret më të mëdha...

Richard Gere e quan Trump një njeri bullizues: Jemi në një vend shumë të errët në Amerikë

Ndërsa pranoi një çmim për arritje të jetës në Çmimet Goya në Spanjë, Richard Gere shfrytëzoi rastin për të shprehur shqetësimet e tij për...

‘Një martesë, një divorc, një funeral’/Komedia satirike premiere në Korçë

‘Një martesë, një divorc, një funeral’ është komedia satirike që u shfaq për 5 netë radhazi në sallën e tejmbushur të Teatrit të Korçës. Me...

Përparësitë e kopshteve vertikale nuk janë vetëm estetike, ato ulin temperaturën në qytet

Kopshtet vertikale janë një risi (relative) vitet e fundit, ato po shfaqen gjithnjë e më shpesh në lagjet e qytetit tonë dhe ata që...

Lajme të tjera

Web TV