Nga Sabina Berra
Mirë se erdhe Rilindje! Në Trienalen e Milanos – deri më 11 dhjetor 2022 – arti dhe shkenca hyjnë në dialog për të eksploruar kufijtë e kërkimit, eksperimentimit dhe inovacionit, duke përfshirë arkitekturën dhe dizajnin. Me titull “Të panjohur të panjohur”. Një hyrje në misteret, atë që nuk e dimë, ekspozita – e cila bashkon ekspozita dhe projekte që përfshijnë 400 artistë, stilistë, arkitektë, nga më shumë se 40 vende – na fton të mendojmë për rolin e njeriut në botë dhe çfarë kufijsh duhet të kalojë ende. Kjo është ideja bazë: të hetojmë të panjohurën dhe të pranojmë se duhet të mësojmë të jetojmë me të. Duke mos humbur pasionin e dëshirës për të vazhduar për të kuptuar dhe ditur.
Ekspozita e 23-të Ndërkombëtare, në Trienalen (institucioni historik do të mbushë 100 vjeç në 2023) në Milano, dëshiron të bëjë një bilanc të asaj që do të zbulohet ende në zonat që ne tashmë po hetojmë: nga graviteti, në thellësinë e universit në materie, e errët, nga fundi i oqeaneve deri te origjina e të menduarit dhe psikikës sonë. “Mbi të gjitha, është e rëndësishme të reflektojmë mbi atë që dimë që nuk dimë”, shpjegon Ersilia Vaudo, astrofizikane dhe shefe e diversitetit në Agjencinë Evropiane të Hapësirës dhe kuratore e ekspozitës që jep identitetin, Unknown Unknowns. “Duhet të mësohemi të jetojmë me misterin e asaj që nuk dimë. Dhe në të njëjtën kohë vazhdoni të përpiqeni ta zbuloni atë. Që do të thotë të vazhdosh të përpiqesh për të kuptuar dhe ditur. Nuk duhet të jemi në antagonizëm me atë që nuk dimë”.
VEPRA SHKENCORE TË ARTIT
Ekspozita “Unknow Unknows” është një lloj dhome mrekullie me vepra arti dhe prototipe objektesh astronomike, video shpjeguese të aventurave hapësinore, mbetje të alternuara meteorësh. Për të hapur seksionet e ndryshme, një pikturë e vitit 1660 ku për herë të parë shohim Rrugën e Qumështit të ilustruar deri në një vepër të Alicia Kwade, e cila vendos 24 shishe në një kanavacë që përmbajnë elementët kimikë në bazën e anatomisë sonë. Ju gjithashtu mund të shihni dokumente shkencore (të cilat mund të duken si piktura të artit bashkëkohor) si fotot e përpunuara nga një sistem imazherie avangarde që tregojnë jetën e qelizave tona, por edhe videon në hartën e lidhjes nervore të Drosophila melanogaster, mushkonjë frutash, një dokument që dëshiron të ndihmojë në frymëzimin e kërkimeve të reja mbi trurin.
Qëllimi i Gaia (në foto) është të krijojë hartën më të plotë shumëdimensionale të Rrugës së Qumështit. Ai do të përmbajë pozicionin, shpejtësinë, drejtimin e lëvizjes, shkëlqimin, temperaturën dhe përbërjen e gati dy miliardë objekteve në galaktikën tonë, e cila ndoshta përmban 400 miliardë.
Nuk mund të mungonte fotografia e Gaia, harta më e plotë shumëdimensionale e Rrugës së Qumështit. Një instalim i veçantë nga Agjencia Evropiane e Hapësirës (ESA) mbyll ekspozitën tematike duke ofruar një pamje befasuese të Tokës. Krahas ekspozitës së Fondacionit Cartier, Real World, është një rrugë ku shumë artistë të artit bashkëkohor kanë interpretuar temën e së panjohurës.
Mund ta vendosni veten në vendin e udhëtarëve duke eksploruar ekspozitat e ngritura në hapësirat e dedikuara për 40 vendet pritëse të ekspozitës. Për të do të kujdeset Francis Kéré (fitues i Pritzker Architecture Prize 2022, një nga çmimet më të rëndësishme të arkitekturës në botë), duke treguar dy instalacione kushtuar Afrikës dhe që do të kenë shumë hapësirë në seksionin kushtuar pavioneve kombëtare. të vendeve të ndryshme pjesëmarrëse në ekspozitë. Nga kontinenti afrikan do të jenë: Burkina Faso, Gana, Kenia, Lesoto, Republika Demokratike e Kongos dhe Ruanda. Dy ekspozita të tjera kushtuar dizajnit tregojnë historinë e krijimtarisë dhe kufijtë e saj: Tradita e së resë dhe Korridori i Kuq.