Skuadrat e Premier League kanë thyer të gjitha rekordet në afatin kalimtar të verës pasi shpenzuan 2.245 miliardë euro për nënshkrime. Kjo është më shumë se 2,178 miliardë euro që ata shpenzuan në 2017/18 dhe më shumë se katër ligat e tjera kryesore evropiane të shpenzuara gjatë verës.
“Nuk e di se kur do të ndalojë kjo”, tha trajneri i Real Madridit, Carlo Ancelotti, për zbavitjen e shpenzimeve të klubeve të Premier League.
“Objektivi për të gjitha ligat, jo vetëm për Spanjën, është t’i afrohen më shumë. Premier League ka ecur shumë përpara me shitjen e të drejtave televizive, duke mposhtur ligat e tjera.
“Ka një atmosferë të mirë, stadiume të reja, të plota, funksionale dhe pa dhunë. Ata kanë një avantazh dhe objektivi i të tjerëve duhet të jetë përmirësimi i këtyre aspekteve.”
Dhjetë klube të Premier League investuan më shumë se 100 milionë euro, si Chelsea (282), Manchester United (238), Tottenham Hotspur (170), West Ham (182), Nottingham Forest (162), Manchester City (139.5), Wolverhampton Wanderers (137 ). ), Newcastle (136), Arsenal (132) dhe Leeds United (110) shpenzuan shumë për të forcuar skuadrën e tyre.
Vetëm Barcelona (153), Paris Saint-Germain (147.5) dhe Bayern Munich (137.5) i janë bashkuar skuadrave angleze në top 10-shen e shpenzuesve më të mëdhenj të Evropës. Por si munden klubet e Premier League të shpenzojnë kaq shumë para çdo verë?
Shpërndarja e të drejtave televizive
Suksesi i Premier League është bazuar në fuqinë ekonomike të të drejtave të tyre televizive. Dhuna, stadiumet e vjetra në gjendje të keqe dhe rënia e ndjekësve të Kategorisë së Parë bënë që klubet e mëdha të vendosin të ndahen nga Liga e Futbollit në mënyrë që divizioni i parë të ndajë paratë e TV në fillim të viteve 1990.
Kështu, Sky, platforma satelitore në pronësi të Rupert Murdoch, i rrëmbeu të drejtat ITV-së për 350 milionë euro. Që atëherë, të ardhurat nga të drejtat televizive janë rritur në 12 miliardë euro, duke përfshirë të drejtat vendore dhe ndërkombëtare, për periudhën trevjeçare midis 2022 dhe 2025. LaLiga, për shembull, i shiti ato për pesë sezone (2022-2027) për 4.95 miliardë euro.
Për më tepër, paratë shpërndahen në mënyrë të barabartë. Në sezonin 2020/21, i fundit me të dhënat zyrtare të Premier League, gati tre miliardë (2.958) u shpërndanë mes 20 skuadrave. Të gjithë morën 99 milionë euro fikse dhe diferenca u bë nga pozicioni dhe audienca e tyre. City si ekip kampion fitoi 169 milionë euro dhe Sheffield United në vendin e fundit mori 114.5 milionë euro. Në të njëjtin sezon, të ardhurat totale për ekipet e La Liga ishin 1.4 miliardë euro, ku Barcelona (165.6 milionë) kishte të ardhurat më të larta dhe Huesca (46.8 milionë) më të ulëtat.
Promovimi
Finalja e playoff-it për ngjitjen nga Championship në Premier League, që luhet çdo vit në Wembley mes dy skuadrave më të mira nga e treta në të gjashtën në Kategorinë e Dytë angleze, konsiderohet si ndeshja më e pasur në planet.
Sipas ‘The Athletic’, çdo klub fiton rreth 200 milionë euro të ardhura duke rritur të drejtat e tyre televizive, tregtimin dhe reklamat.
Në rast të rënies në Championship, Premier League i jep çdo klubi një përqindje të të ardhurave televizive që do të kishte nëse do të ishte në elitë. Kjo është arsyeja pse ekipet e reja të promovuara si Nottingham Forest mund të shpenzojnë 162 milionë euro për 21 nënshkrime!
Pa kufi pagash dhe pronarë të pasur
Shpenzimet e tepruara të Premier League shqetësojnë organet drejtuese të futbollit anglez. Sipas ‘The Times’, ata po studiojnë futjen e një kufiri pagash për vitin 2025 në mënyrë që të përshtaten me rregulloret e reja të UEFA-s. Një masë kontrolli për të siguruar që shpenzimet për stafin e lojës të mos kalojnë kurrë 70%, e cila do të përfshijë, përveç pagave të lojtarëve, ato që korrespondojnë me trajnerët, amortizimet e transfertave dhe aksionet proporcionale për agjentët.