Distancimi social mund të jetë një mundësi e artë për të lexuar përfundimisht “Lufta dhe Paqja”, por nuk mund të jetë një kohë e lehtë për industrinë e librit. Ndërsa distancimi social raportohet se ofron mundësinë e përsosur, në varësi të aspiratave autoriale të dikujt, përveç të shkruarit apo leximit përfundimisht të “Mbretit Lir”, botimi i librave mund të duket një industri e rrallë për një botë të ndryshuar nga pandemia koronavirus.
Në praktikë, asgjë nuk është më aq e thjeshtë – ashtu si dhe industria e botimeve, që si pothuajse çdo tjetër, është duke luftuar. Jo shumë kohë pasi përpiloi kujtimet kontraverse të Woody Allen, botimet Skyhorse pushoi 30% të stafit. Botuesit Macmillan mbyllën një sektor printi, ulën pagat dhe pushuan një numër të punësuarish. Libraritë si Powell në Portland, Oregon dhe McNally Jackson në New York City gjithashtu pushuan stafin, megjithëse më vonë Powell ripunësoi shitësit për të bërë dërgesa me internet. Mungesa e përvojës mes nesh po merr një kurs përplasjeje tani në zinxhirët e furnizimit dhe fluksin e të ardhurave.
Pavarësisht kërkesës aktuale për burime spitalore dhe lajme nga media, për shembull, të dyja industritë po përballen me një krizë financiare prej procedurave të humbura zgjedhore dhe të ardhurave që vijnë përkatësisht nga reklamat. Dhe, megjithëse një libër mund të nisë dhe përfundojë si një përvojë e vetmuar, nga mendja e një shkrimtari në duart e një lexuesi, industria e botimit është një ekosistem i prekshëm nga pandemia ashtu si shumë të tjerë, i ndërprerë bashkë me librari, festivale, magazina, kamionë dërgesash dhe, natyrisht, klientët me paratë e tyre për të shpenzuar.
Dyqanet
Libri nuk është një top letre higjienike. Nuk ka mungesë të tyre, dhe si përfundim, një kopje dixhitale do ta bëjë për shumë lexues. Por bërja e asaj blerjeje është bërë më e ndërlikuar mes pandemisë, pasi libraritë në të gjithë vendin janë konsideruar biznese jo domosdoshme dhe ato janë mbyllur me urdhra izolimi.
Me shumë librari të mbyllura, gjithashtu ka një efekt të tepërt në shfletimin e librave: Lexuesit nuk do të duan të shohin një roman të ri intrigues apo koleksionesh esesh të ulur në një tryezë të kuruar, ndërsa shkojnë drejt arkës, dhe as nuk do të donin të dëgjonin rekomandimet e shitësit të librave. Për libraritë indie, kjo mund të jetë shkatërruese; për librat që ata shesin, mund të sjellë probleme. Zëvendësimi i koeficientit tregues të librarive ka qenë shqetësim që nga rritja e blerjeve të librave në internet; është e vështirë të përsërisësh përvojën e shfletimit tek një dyqan tullash dhe llaçi të pajisur me shitës të njohur dhe entuziastë të librave. Lexuesit mund të mbështeten më shumë në rekomandimet nga miqtë, listat bestseller ose alternativat në internet (pa dyshim që kanë të meta) si Goodreads i Amazon.
Po, librat kanë vlerë – por thelbësore mund të jetë shtytja e tij, veçanërisht kur peshohet përkundër jetës së punëtorëve. Çdo vend i hapur i punës është një vend pune ku punonjësit rrezikojnë infeksionin, që do të thotë jo vetëm rrezikoni vdekjen dhe vuajtjet njerëzore, por edhe prishjen e zinxhirit të furnizimit. Tani për tani, botuesit, si shumë shitës me pakicë, po përjetojnë vonesa të vogla për shkak të masave paraprake të sigurisë në qendrat e tyre të shpërndarjes.
“Ashtu si ndërmarrjet e tjera, zinxhiri ynë i furnizimit është ndikuar, por kemi ende duke përmbushur kërkesat dhe transportin e librave fizikë,” thotë Claire Von Schilling, drejtore e komunikimeve të korporatave për Penguin Random House. Von Schilling krediton punën e “kolegëve me përvojë, të zellshëm në qendrat tona të shpërndarjes” për marrjen e shpejtë të librave me pakicë, edhe pse zbaton masa paraprake si distanca sociale brenda vendit të punës. Fishmann vuri gjithashtu në dukje se masat paraprake të sigurisë kishin krijuar vonesa të vogla, të menaxhueshme për dërgesat e librave Catapult, Counterpoint dhe Soft Skull. Amazon tërhoqi librat në treg dhe kishte shumë kohë që mbeti i mbërthyer nga shitjet online.
“Pandemia më ka bërë të kuptoj se sa e brishtë është industria: Si zinxhiri i furnizimit nuk është pothuajse aq i fortë dhe se si libraritë indie mund të jenë të prekshme (ose me të vërtetë ndonjë shitës me pakicë që nuk është Amazon ose Walmart)”, thotë Maris Kreizman, shkrimtar, kritik dhe pritësi i letrave audio “Rishikimi i Maris”.
Botimet
Jo të gjitha promovimet e librave ndodhin në dyqane, natyrisht. Botuesit varen gjithashtu nga autorët që bëjnë prezantime në TV dhe radio; tani, ata po përballen me konkurrencë të ashpër elektronike. Një libër i ri është më shumë se një mbushës i segmenteve sesa një artikull me përparësi të lartë për këto programe, kështu që ata janë gjithmonë të lehtë për t’u grumbulluar.
Mediat digjitale dhe ato të shkruara, janë tashmë në vështirësi ekonomike, janë bllokuar nga një humbje e shitjeve të reklamave për shkak të pandemisë. Megjithatë, midis leximeve gjatë karantinës, raportimit të autorëve e botuesve që merren me ekonominë e ndryshuar dhe dietën e zakonshme të rishikimeve, intervistave, profileve, shumë libra të rinj po gjejnë mbulim.
Lexuesit
Atëherë, ekzistojnë faktorë mahnitës, të paprekshëm që mund të ndikojnë në zgjedhjet e blerjes së librave. Vetëm sepse njerëzve u kërkohet të qëndrojnë në shtëpi nuk do të thotë se po qetësohen me librat. Shumë prej tyre merren me kujdesin e pandërprerë të fëmijëve, me punët me orar të plotë, të tjerët thjesht nuk mund të kenë përqendrim në të lexuar; një artikull i kohëve të fundit i Vox sugjeroi që, ankthi i jashtëzakonshëm i gjeneruar nga të jetuarit përmes një pandemie mund t’i shpërqendronte lexuesit shumë për të përfunduar një libër.
Për shumë lexues, këta faktorë mund të ndryshojnë zakonet e tyre; mbase për disa duket se është koha e përsosur për të lexuar përfundimisht “Lufta dhe Paqja”, dhe mbase të tjerët mund të përqendrohen vetëm në leximin e dritës ngushëlluese. “Unë mendoj se leximet në plazh janë më të rëndësishme se kurrë,” tha Hankin. “Ajo që dua tani, janë libra që kanë disa përmbajtje, janë argëtues, lexohen shpejt dhe tërheqin menjëherë, madje dhe ata me temë humori, dhe në fund të tyre më bëjnë të ndihem pak më mirë për botën”, thotë autorja Laura Hankin.
E ardhmja
Për momentin, botuesit duket se po mbajnë kokën lart mbi ujë, pasi çdo cep i industrisë përpiqet të vazhdojë të lëvizë librat. Ndërsa Amazon, një kohë e gjatë një zhurmë e pandërprerë e industrisë tradicionale të botimit, ka lënë hapësirë që Libraria e saj konkurruese të ngrihet, të plotësojë boshllëkun, duke dërguar porositë në internet për lexuesit dhe duke ndihmuar dyqanet indie të mbështesin rrjedhjen nga mbylljet e zgjatura.
Themeluesi dhe CEO Andy Hunter, gjithashtu botuesi i Catapult, Counterpoint dhe Soft Skull, si dhe një bashkëthemelues i LitHub dhe Electric Lit thotë se, “pritet të duhen tre vjet për të mbledhur edhe 1% të shitjeve të Amazon”, tha ai për CNBC në prill. “Në vend të kësaj,” tha ai, “u deshën 11 javë.” Disa botues kanë shtyrë datat e botimit, ndoshta pjesërisht, për t’i dhënë titujve të rinj një shans për të hyrë në një treg më normal, më vonë gjatë verës ose vjeshtës. Farrar, Straus & Giroux, i cili boton trillime letrare, jo-fiction dhe poezi, zhvendosi një numër të titujve të tij të pranverës dhe të hershëm të verës, më vonë në verë.
Drejtori i përgjithshëm i Skyhorse ua atribuoi pushimet e tij pjesërisht në një humbje të shitjeve të menjëhershme nga librat që botuesi vendosi të vonojë deri më vonë gjatë vitit. Të tjerët po bëjnë lojërat e fatit, duke u përmbajtur me orarin e tyre të planifikuar dhe duke bërë më të mirën e tregut aktual. “Nuk i kemi lëvizur datat tona të [për shkak të pandemisë]”, tha Fishmann. Në vend të kësaj, ajo është përqendruar në gjetjen e mënyrave për të bindur lexuesit të blejnë libra dhe të mbështesin libraritë indie tani. Përveç kësaj, nuk ka asnjë garanci që situata do të përmirësohet, apo edhe të mbahet e qëndrueshme, deri në fund të vitit.
Ndërsa pandemia shtrihet, pavarësisht nëse shtetet vazhdojnë të ndjekin politika të rihapjes në muajt në vazhdim, biznesi i librit ka të ngjarë të vuajë nga të njëjtat presione ekonomike si industritë e tjera: Dyqane të mbyllura, të ardhura në rënie midis klientëve të saj dhe sëmundje të mundshme midis punëtorëve, punët e të cilëve nuk mund të bëhen nga distanca. Botuesit, dyqanet dhe shkrimtarët mund të vazhdojnë të shkruajnë me mënyrat më të mira që munden.
Ata shpresojnë, si të gjithë të tjerët, për një përfundim në kohë të kësaj krize, duke u përpjekur të futen në dëshirën e përjetshme njerëzore për histori, nevojë e cila kurrë nuk është shuar tërësisht nga kohërat katastrofike. “Gjyshi im ishte i burgosur i luftës në Stalag-17 për gati tre vjet,” tha Rotondi në fund të bisedës. Ai lexonte nga një libër të vogël pothuajse çdo natë dhe e kundërshtonte për ta bërë atë shtetrrethim, sepse donte t’u jepte shpresë njerëzve përreth tij. Vite më vonë, kur nëna ime po i nënshtrohej kimiove, ajo lexoi të njëjtin libër, dhe me të vërtetë i dha asaj shumë shpresë”. Leximi, tha ajo, ka marrë gjenerata të familjes së saj nëpër periudha të vështira; tani, pjesëmarrja në leximet e Zoom po e kalon atë përmes kësaj. “Duke lexuar,” shtoi ajo, “nuk ka asgjë si kjo”.
Burimi: huffpost.com / Përgatiti për botim: L.Veizi / En.Br./Fjala.al