Epoka post-Franko, Almodovari shpërthen me skenat sensuale në film

113 563 lexime

77,309FansaPëlqeje

Universi i regjisorit të madh spanjoll me famë ndërkombëtare, i cili mban dy “Oscar” mbi shpinë

 

Ai është një regjisor i adhuruar. Dhe filmat e tij po aq. Pedro Almodovar u lind në Kalzada de Kalatrava (Spanjë), më 25 shtator 1949. Ai u bë i njohur si regjisor dhe skenarist gjatë La Movida Madrileña, një rilindje kulturore që pasoi pas përfundimit të Spanjës frankiste. Filmat e tij të parë karakterizuan sensin e lirisë seksuale dhe politike të periudhës.

Në fillimin e viteve 1970, Almodovar u interesua për kinemanë eksperimentale dhe teatrin. Ai bashkëpunoi me grupin teatror pararojë Los Goliardos, në të cilin ai luajti rolet e tij të para profesionale dhe u takua me aktoren Carmen Maura. Skena kulturore alternative e lulëzuar e Madridit u bë skenari perfekt për talentet shoqërore të Almodovarit.

Në vitin 1980 Almodovari doli në botën e kinemasë spanjolle me “Pepi, Luci, Bom vajza të tjera të grumbullit”. Komedia bëri të njohur për publikun botën e tij surealiste, transgresive, ironike dhe solidaritetin me botën femërore. Protagoniste është Carmen Maura, e cila gjatë viteve u bë muza e tij.

Më 1986 ai themeloi kompaninë e tij të prodhimit të filmit, El Deseo, me vëllain e tij të vogël Agustin Almodovar, përgjegjës për prodhimin e të gjithë filmave të tij që nga “Ligji i Dëshirës”, realizuar më 1987.

Në ‘Olimpin’ e tij, Almodovar ka futur bukuri të të gjitha llojeve: nga ajo klasikja mesdhetare e ftohtë e Cecilia Roth, nëna kurajoze e filmit “Gjithçka mbi nënën time”, deri te portreti jashtë kornizave i Rossy de Palma. E akoma më shumë: Marisa Paredes, e cila luan në plot 6 filma, si dhe Victoria Abril, të cilën e do në vitin 1990 si protagoniste në “Më lidh!” dhe vitin pasues në filmin “Këpucë me taka”.

Almodovar shkroi gjithashtu artikuj të ndryshëm për gazetat dhe revistat kryesore, si “El País”, “Diario 16” dhe “La Luna”. Ai botoi një roman, “Fuego en las entrañas” dhe vazhdoi të shkruante histori që u botuan përfundimisht në një vëllim përmbledhës të titulluar “El sueño de la razón”.

Pas suksesit me “Pepi, Luci, Bom dhe vajzat e tjera të grumbullit”, Almodovari konfirmon talentin e tij me “Labirint pasionesh” (1982). Filmi prezantohet në Venecie mes polemikave, por e konfirmon si një yll të kinemasë spanjolle dhe është filmi ku debuton për herë të parë i riu Antonio Banderas. Aktori spanjoll gjatë viteve u bë një ‘alter ego’ i regjisorit, i cili u bë edhe më i njohur në “Dolor y Gloria”(Dhimbje dhe lavdi).

Lexo edhe :  Infektohet laborantja e "Bakteriologjisë" në Gjirokastër, karantinohet stafi

Viti i artë për regjisorin është 1988-a. “Gra në prag të krizave nervore” triumfon në ‘Goya’, çmimet kinematografike spanjolle dhe kandidon në “Oscar” si filmi më i mirë i huaj, ndërsa në vitin 2000 shtrëngoi statujën e Oscarëve, falë filmit “Gjithçka mbi nënën time”. Regjisori i njohur spanjoll, fitoi çmimin e ”Luanit të Artë” për karrierën, në Festivalin e Filmit të Venecies. Në një shënim, drejtori i festivalit, Alberto Barbera, e quajti Almodovarin “regjisor i cili na ofroi portretet më shumëformëshe, kontraverse dhe provokuese të Spanjës post-Franko”. Filmat e tij përballen me “shkeljet, dëshirën dhe identitetet” dhe janë të mbushura me “humor gërryes” dhe të stolisur me një “shkëlqim vizual”, që shprehimisht i referohet estetikës së fushës dhe artit pop’’, tha Barbera.

“Ky luan i artë do të bëhet kafsha ime shtëpiake, së bashku me dy macet me të cilat jetoj. Faleminderit nga thellësia e zemrës për dhënien e këtij çmimi,” u shpreh Almodovari. Me dy çmime “Oskar” mbi shpinë, ai di shumë mirë si t’i thyejë rregullat, të përziejë stilet dhe zhanret. Rezultati? Diçka unike, destabilizuese. Por nëse do të lexoni skenarin, sigurisht që do të qeshnit. Sepse historia e librit është sureale dhe absolutisht pak e besueshme. Megjithatë, të gjithë dalin nga kinemaja me ndjesinë se kanë parë një kryevepër, dhe jo vetëm nga pikëpamja formale, sepse estetika dhe detajet e tij janë të studiuara mirë. Gjithçka përputhet me temat që regjisori spanjoll i ka shumë për zemër: metamorfoza seksuale dhe psikologjike, dhunë, mëshirë dhe hakmarrje.

I vlerësuar si një nga kineastët spanjollë më të suksesshëm ndërkombëtarisht, Almodovari dhe filmat e tij kanë fituar interes në të gjithë botën dhe kanë zhvilluar një ndjekës kulti.

Filmat e Pedro Almodovarit flasin me njëri-tjetrin. Secili informon dhe frymëzon tjetrin, dhe shpesh, dikush do të hedhë një vështrim mbrapa për të marrë pjesët tematike të përcaktuara nga e fundit. Ndaj quajeni atë “universi i zgjatur i Pedro Almodovarit”.

Të fundit

Moti, kthjellime dhe vranësira kalimtare gjatë ditës

Sipas MeteoAlb, kthjellime dhe vranësira kalimtare dominojnë kushtet e motit në vendin tonë gjatë paradites, ku më të shpeshta...

Leonard Karaj: Rama, një diktator në demokraci

Kërkimi i mandatit të tretë rresht si kryeministër nga Edi Rama, po përkthehet nga kundërshtarët e tij si “instalim diktature”… Rrugëtimi i Ramës në...

Spartak Ngjela: Diktator? Rama është i kontrolluar ndëkombëtarisht

Kërkimi i mandatit të tretë rresht si kryeministër nga Edi Rama, po përkthehet nga kundërshtarët e tij si “instalim diktature”… Rrugëtimi i Ramës në...

Analiza/ A është diktator Edi Rama?

Nga Lorenc Vangjeli

A është Rama diktator?

Kërkimi i mandatit të tretë rresht si kryeministër nga Edi Rama, po përkthehet nga kundërshtarët e tij si “instalim diktature”… Rrugëtimi i Ramës në...

Lajme të tjera

Web TV