A është Chanel Nº5 eksporti më i madh kulturor i Francës?

113 563 lexime

124,178FansaPëlqeje

Kur bëhet fjalë për fuqinë e butë, kultura luan një rol vendimtar në formësimin e qëndrimeve dhe sjelljeve, duke dhënë rezultate më efikase dhe më të qëndrueshme se mjetet e tjera në arsenalin e ndikimit. Vlerat amerikane nuk mjaftuan për të kthyer rrjedhën e luftës në Afganistan. E gjithë shkenca që mbështet vaksinat kundër COVID-19 nuk i ka bindur të gjithë të hyjnë në radhë për një vaksinë. Sportet kanë ulje-ngritje: lavdia e futbollit ishte sinonim i Brazilit deri në humbjen 7-0 ndaj Gjermanisë në Kupën e Botës 2014. A mund të ofrojë një parfum një joshje më të qëndrueshme?

Por së pari, një pyetje tjetër: Cili është kontributi më i madh i Francës në botë? A është kinemaja? Auguste dhe Louis Lumière konsiderohen si baballarët themelues të kinemasë, kinematografia e tyre sjell filmin për publikun e gjerë për herë të parë më 28 dhjetor 1895. Në vitin 2020, filmat francezë pothuajse dyfishuan pjesën e tyre të tregut lokal, me kinematë franceze që performuan më mirë se vendet e tjera evropiane.

Megjithatë, kjo dukej se përkonte me një rënie të prodhimeve amerikane që po dilnin në treg, duke sugjeruar se kinemaja franceze ende nuk mund të konkurrojë me fuqinë e butë të projektuar nga Hollivudi, duke shijuar një qarkullim të konsiderueshëm më të ulët global në teatrot komerciale.

Ndoshta është kuzhina franceze? Ende jo. Një studim ndërkombëtar i më shumë se 25,000 njerëzve në 24 vende zgjodhi picën dhe makaronat si ushqimet më të njohura në botë. Kuzhina franceze nuk fiton as një medalje argjendi apo bronzi. Italia ndiqet nga Kina dhe më pas Japonia për sa i përket preferencave të kuzhinës.

Moda është padyshim fuqia më e madhe e butë kulturore e Francës, me shtëpitë e modës të Hubert de Givenchy, Christian Dior, Pierre Cardin, Jean-Paul Gaultier, Yves Saint Laurent dhe shumë të tjerë që janë përgjegjëse për 150 miliardë euro (175 dollarë) në qarkullim direkt përfshirë 33 miliardë euro në eksporte, duke gjeneruar 1 milion vende pune dhe 2.7% të PBB-së së vendit në 2016.

Një produkt i modës që simbolizon gjithë atë fuqi të butë që mbushi 100 vjet këtë vit: Chanel Nº5. I konceptuar në vitin 1921 nga legjendarja Gabrielle “Coco” Chanel, e cila donte të krijonte “parfum gruaje me aromë gruaje”, Chanel Nº5 u bë aroma luksoze më e shitur në botë. Coco Chanel punoi me Ernest Beaux, një parfumer rus, i cili i prezantoi asaj pesë mostra. Ishte shishja e pestë me fat që lindi emrin tashmë ikonik.

Lexo edhe :  Aktori turk zgjodhi Vlorën për pushime/ Njerëzit në radhë për foto!

Popullariteti i aromës zgjati gjatë dy luftërave botërore, lëvizjeve hipi dhe feminizmit, dhe arriti në shekullin e 21-të si një simbol i luksit të lartë, një prekje e fuqisë së butë që ka zbukuruar qafën dhe kyçet e grave në të gjithë planetin. Është një dukuri e rrallë që një produkt, i cili lidhet me pasurinë dhe statusin, ende shitet me një normë prej një shishe çdo 30 sekonda në mbarë globin. Kjo është gjysmë milioni shishe me çmimin 100 milion dollarë çdo vit.

Por fuqia e butë nuk ka të bëjë vetëm me paratë dhe shitjet. Bëhet fjalë për të fituar zemrat dhe mendjet. Ndoshta kjo është arsyeja pse Chanel Nº 5 simbolizon fuqinë e butë franceze në mënyrë të përsosur. Kur aktorja më emblematike e Hollivudit, Marilyn Monroe , u pyet se çfarë vesh në shtrat, përgjigja e saj ishte: “Vetëm disa pika Nº5”.

Lëvizjet avangarde si surrealizmi, dadaizmi dhe minimalizmi i viteve 1920 mund të kenë frymëzuar dizajnin e famshëm të shishes, i cili u përfshi në koleksionin e Muzeut të Artit Modern në Nju Jork në vitin 1959. Shishja ndezi imagjinatën e yllit të pop-artit Andy Warhol, i cili përjetësoi Chanel Nº5 në katër versione të ndryshme të “Reklamave Chanel” të tij nga 1985.

Parfumi sigurisht që ndihmoi në përjetësimin e emrit të krijuesit të tij. Në vitin 2009, dy produksione të mëdha treguan historinë e saj: “Coco Before Chanel”, me aktorin Audrey Tautou, u nominua për një Oscar për dizajn kostumesh dhe “Coco Chanel & Igor Stravinsky”, me aktoren Anna Mouglalis, tregoi historinë e krijimit të parfumit gjatë një lidhjeje pasionante dashurie mes dy gjigantëve krijues të shekullit të 20 – të.

 

Të fundit

Konfliktet ushtarake, izraelitët anulojnë kontratat turistike në Shqipëri

Tentativa e resorteve pranë bregdetit shqiptar për të tërhequr turistë me potencial të lartë ekonomik duket se këtë sezon...

Bizneset e vogla, motori i punësimit/ Ja sa është rritur numri i të punësuarve këtë vit

Bizneset e vogla mbajne peshën kryesore të numrit të personave të punësuar në vend.Sipas të dhënave të Instat gjatë vitit 2024 në Shqipëri në...

BE për dëbimin e policëve serbë nga Kosova: Kjo duhej të ishte masa e fundit

Një zëdhënës i Bashkimit Evropian tha se masat si heqja e shtetësisë apo dëbimi, në rastin e pjesëtarëve të Ministrisë së Brendshme të Serbisë...

S’ka më ishuj të veçuar, pesë drejtimet ku preket Shqipëria nga konflikti Izrael-Iran

Nga nafta e drithi, te energjia elektrike apo lëndët e para për industrinë, bashkë me anulimin e kontratave në turizëm... përshkallëzimi i konfliktit mes...

A do të trondisë kriza e re në Lindjen e Mesme ekonominë botërore?

Nga Larry Elliott Tregjet financiare e kuptuan qartë mesazhin kur Donald Trump ndërpreu pjesëmarrjen në samitin e G7 në malet shkëmbore të Kanadasë këtë javë....

Lajme të tjera

Web TV