Të udhëhequr nga Evans Hankey dhe Alan Dye, Ekipi i Dizajnit të Apple ka një ndikim të madh mbi marrëdhëniet tona me teknologjinë. Duke hapur dyert e studios së tyre në Apple Park në Cupertino për herë të parë, ata ofruan një guidë të detajuar në proceset e punës pas krijimeve të tyre të fundit.
Në distancë duket një kornizë drejtkëndore. Në plan të parë, një tavolinë konferencash, e vendosur me rigorozitet arkitektonik në mënyrë që pika qendrore të jetë qendra e ekranit. Skena është një seksion i vogël kryq përmes Apple Park, selia e gjigantit të teknologjisë në Cupertino, nga Foster + Partners . Këtu ka 12,000 punonjës, duke përfshirë ekipin e dizajnit të Apple. Ky departament i shkathët, por jashtëzakonisht i rëndësishëm mendon në aspektin e fushëveprimit.
Duke punuar krah për krah për të udhëhequr këtë ndarje janë Evans Hankey, Zv.P i dizajnit industrial i Apple dhe Alan Dye, zëvendës i dizajnit të ndërfaqes njerëzore. Të dy kolegë të ngushtë, të besuar dhe miq të Jony Ive, ata morën efektivisht drejtimin e Ekipit të Dizajnit pas largimit të tij nga roli i shefit të projektimit në 2019.
Ata të dy kanë folur për çfarë ka ndodhur gjatë viteve të fundit në Apple, një kohë e rritjes së vazhdueshme, si për sa i përket produkteve të dërguara, ashtu edhe për sa i përket të ardhurave të fituara. Apple është një gjigant në çdo kuptim të fjalës, duke gjeneruar 366 miliardë dollarë të ardhura në vitin 2020, mbi gjysma e të cilave erdhi nga iPhone, celulari më i shitur në botë çdo vit që nga viti 2016. Nga televizori te kufjet te orët, rritja u vu re pikërisht në të gjithë kompaninë.
Megjithatë, pavarësisht miliona dhe miliarda, ekziston ende një ndjenjë e fortë e prekjes personale në lidhje me produktet e Apple, një etikë dizajni që mund të gjurmohet në ditët më të hershme të kompanisë. Për dizajnerë të tillë si Hankey dhe Dye, sfida është që të shpërndajnë përgjegjësitë kolosale që t’ju shërbejnë klientëve dhe aksionarëve.
Fuqia sjell përgjegjësi, por edhe aftësi për të nxitur ndryshime. Në verën e vitit 2020, Apple premtoi të bëhet plotësisht neutral ndaj karbonit deri në vitin 2030 , duke dekarbonizuar zinxhirin e saj të furnizimit, duke kërkuar nënkontraktorë që mbështeten në energjinë e rinovueshme dhe materialet e riciklueshme dhe duke gjetur ekuilibrin e duhur midis jetëgjatësisë së produktit dhe qarkshmërisë së komponentëve.
Kanë kaluar tre vjet që kur Ekipi i Dizajnit të Apple u zhvendos në ambientet e tij të reja. I vendosur pak më shumë se një milje nga selia e mëparshme e kompanisë, poshtë rrugës në Infinite Loop, kampusi rrethor mahnitës është një analogji e shkëlqyer për kompleksitetin marramendës të pajisjeve moderne elektronike.
Nga një distancë, gjithçka është e hijshme dhe e qetë, me pothuajse një aluzion të asaj që shtrihet nën fasadën çerek kilometra të gjatë. Megjithatë, është një makineri 260,000 m2 me kompleksitet masiv. Nga sistemet e ajrosjes natyrale te lustrimet me shumë shtresa, nga dorezat e dyerve me porosi te 9000 pemët e specifikuara me kujdes, çdo aspekt i vetëm i kësaj strukture shumëmiliardë dollarëshe i është nënshtruar llojit të shqyrtimit që shumica e projektuesve vetëm mund ta ëndërrojnë.
Është e njëjta gjë me pajisjen në xhep. Shtatëmbëdhjetë vjet pasi Ive krijoi prototipin e parë të iPhone, gjenerata e fundit iPhone 13 nuk ka humbur asnjë nga prekshmëria magjike dhe kënaqësia shqisore e paraardhësve të saj. Nga pamja e jashtme, iPhone mishëron minimalizmin e përpiktë: prekni sipërfaqen dhe zbulohen një mori botësh, ashtu si në Apple Park.
“Ekipi i Dizajnit të Apple mund të ndajë të njëjtën studio”, tha Ive në 2017.
“Ne mund të kemi stilistë industrialë të ulur pranë një projektuesi fonti, të ulur pranë një stilisti tingulli, i cili është ulur pranë një eksperti të grafikës së lëvizjes , i cili është ulur pranë një stilisti ngjyrash, i cili është ulur pranë dikujt që po zhvillon objekte në materiale të buta’, shtoi ai.
Megjithatë, Hankey thekson se kjo nuk ndodhi brenda natës. “Ne e dinim se kjo ishte një mundësi masive, por dinim gjithashtu se duhej të ishte më shumë se thjesht fqinjësi,” thotë ajo për centralizimin e tyre të ri. “Ne arritëm atje ku ishim si ekip për shkak të kulturave dhe proceseve tona. Ishte një sfidë, jo një fitore automatike. U desh vërtet shumë kohë për të provuar gjëra të reja dhe për të qenë pak jashtë zonave tona të rehatisë.’
Hankey dhe Dye janë të bindur se ekipi nuk do të ishte ai që është pa paragjykimet kulturore të rrënjosura thellë ndaj dizajnit në Apple. “Ne kujdesemi për prodhimin e produkteve të shkëlqyera, por ne kemi punuar po aq shumë për të krijuar një ekip dhe kulturë të shkëlqyer. Shumë prej tyre erdhën që në fillim. Steve e përcaktoi Apple me dizajnin e tij”, thotë Dye. “Ne gjithmonë e kujtojmë atë duke thënë se dizajni nuk është vetëm një lustër e jashtme. Nuk ka të bëjë vetëm me mënyrën se si duken gjërat, por ka të bëjë me mënyrën se si funksionojnë gjërat. Pas tre vjetësh [në Apple Park], ne nuk mund të besonim më shumë në vizionin e të paturit të një ekipi qendror të dizajnit në të gjitha produktet e Apple.’
Që në fillim, etika estetike e Apple e veçoi atë. Me sa duket, kompania ka bërë më shumë për të demokratizuar të kuptuarit dhe perceptimin e dizajnit, si në manifestimin e tij fizik, ashtu edhe si një mënyrë për të udhëhequr dhe formësuar sjelljet. Dizajni i Apple është i përhapur në të gjithë botën, por në asnjë moment cilësia e ekzekutimit nuk ka rënë ndonjëherë. Në vend të kësaj, pjesa tjetër e botës është dashur të rrisë lojën e saj për të kapur hapin. Sigurisht, ka pasur gabime të herëpashershme të rralla, Apple nuk është një kompani për fajet publike. Mëso, përmirëso dhe vazhdo.
Dye dhe Hankey përdorin shpesh fjalën ‘përulësi’, veçanërisht kur Apple po hyn në hapësira të reja tregu. Ndërsa vrasësit e kategorive të reja si Apple Watch dhe AirPods mund të duken të lehtë dhe plotësisht të formuar që në fillim, puna prapa skenave është e madhe. Merrni Ekipin e Faktorëve Njerëzor, i cili kombinon ekspertë në ergonomi, njohje dhe psikologji të sjelljes. Kur zhvillimi i AirPods filloi një dekadë apo më shumë më parë, studiuesja e faktorëve njerëzorë Kristi Bauerly e gjeti veten duke hulumtuar veshin e njeriut ‘çmendurisht kompleks’.
“Ne formuam dhe skanuam veshët, punuam me akademikë, duke u fokusuar në veshët e jashtëm për dizajnin e kufjeve dhe veshët e brendshëm për akustikën,” thotë ajo. Mijëra veshë u skanuan dhe vetëm duke i bashkuar të gjithë së bashku, kompania gjeti ‘hapësirën e projektimit’ për të punuar”, thotë Hankey. “Baza e të dhënave është vendi ku fillon dizajni,” vazhdon Bauerly, “dhe më pas ne përsërisim dhe përsërisim”.
Produktet e reja kanë çuar në specializime të reja dhe Apple Park është projektuar për të akomoduar këtë rritje. Aftësia për të skicuar, modeluar dhe prototipi në shtëpi krijon një rrjedhë pune që është integrale në evolucionin e produktit. Prototipi është jashtëzakonisht i rëndësishëm, duke mbuluar gjithçka, nga shkalla dhe ndërveprimi deri te materialet, ngjyrat, teksturat dhe sipërfaqet.
Për Apple Watch, ekipi duhej të projektonte, ndërtonte dhe zbatonte një sistem njoftimi fizik. Sa e fortë? Sa gjatë? Çfarë u ndje e natyrshme? “E dinim që ora do të ishte produkti më intim, më personal që kemi bërë ndonjëherë”, thotë Hankey. “Ne gjithashtu e dinim se duhej të tërhiqnim vëmendjen tuaj. Ishte Duncan Kerr, një anëtar i vjetër i Ekipit të Dizajnit, i cili sugjeroi idenë. Është një gjë kaq e bukur e thjeshtë, por ne nuk e kishim idenë se si ta sillnim atë në jetë,” thotë Hankey. Nëpërmjet një sërë prototipash dhe punës së ekspertit të haptikës Camille Moussette, ‘trokitja’ u rafinua dhe u përsos.
Dizajni industrial është nga natyra e tij multidisiplinar, megjithëse ekspertiza individuale është padyshim jashtëzakonisht e vlefshme. Ka anëtarë të ekipit që janë po aq të aftë në kodim sa janë në dizajnin tredimensional, por në përgjithësi, cilësia më e dobishme – përtej aftësive– është ndjenja e kuriozitetit. “Ne kemi këtë traditë për të bërë gjëra për njëri-tjetrin në Krishtlindje,” thotë Hankey. Bëhet fjalë për gëzimin e të bërit dhe gëzimin e dhënies. Është diçka që vjen nga kultura e ekipit.’
Një ndërgjegjësim për zanatin dhe ndërtimin është thelbësor, sepse ka një përgjegjësi të mprehtë që vjen me formësimin e objekteve që do të bëhen në qindra miliona. Ekonomitë e shkallës dhe fuqia e markës i japin Apple një platformë të fuqishme nga e cila mund të zbatojë ndryshimet.
Megjithatë, edhe diçka sipërfaqësisht e thjeshtë, por e dobishme për mjedisin, si heqja e mbështjelljes plastike nga kutia e iPhone, shkakton një paroksizëm të vetëekzaminimit brenda ekipit. Si mund të ruhet përvoja e hapjes së kutisë? A mund të bëhet më i aksesueshëm? Problemi u analizua, u nda dhe përfundimisht u zgjidh me një mekanizëm elegant me skeda letre. Ndryshimi do të kursejë rreth 600 tonë metrikë plastikë.
Disiplinat e tjera kanë detyrime më të prekshme. Merrni tipografinë , diçka që konsiderohet e parëndësishme dhe e çuditshme për shumicën e pionierëve të hershëm të kompjuterit. Jo për Steve Jobs . Duke njohur aftësinë e avancuar të shpejtë të kompjuterit personal për të shfaqur grafika dhe tekst në të njëjtat standarde vizuale si printimi, Jobs këmbënguli që Macintosh të debutonte me fontet e njohura, veçanërisht Helvetica dhe Times New Roman. Ai gjithashtu përfshinte fontet specifike të Apple si Chicago, Toronto dhe Gjenevë. Përfundimisht, Apple zhvilloi standardin e shkronjave TrueType që mbizotëron ende sot.
“Apple ka pasur një marrëdhënie shumë të veçantë me tipografinë për një kohë të gjatë”, pranon Dye. Lance Wilson, një nga specialistët tipografikë të Ekipit të Dizajnit, ishte një nga njerëzit pas San Franciskos, tipografi neogrotesk që u dërgua me orën e parë Apple në 2014 dhe përfundimisht u lançua me iOS 9 dhe OS X. Për shkak të një borxhi stilistik ndaj Helvetica-s, San Francisko shkon më tej, duke punuar në 150 gjuhë dhe duke u zhvilluar në variante, duke përfshirë SF Rounded, SF Mono dhe një version 3D të përdorur për Apple Pay.
“Një nga përfitimet e dizajnimit të të dy tipareve dhe platformave në të cilat shfaqet është se ne mund të përcaktojmë se si të dyja funksionojnë së bashku,” thotë Wilson. Rezultati është një font i shkallëzuar i aftë për të akomoduar pesha dhe hapësira të ndryshme në varësi të madhësisë së pikës. San Francisko vuri gjithashtu në lëvizje ridizajnimin me shumicë të setit të simboleve të Apple. Aplikacioni SF Symbols u ofron zhvilluesve mbi 100,000 kombinime simbolesh, me ndryshim të përmasave dinamike, pesha të shumta dhe orientime, të gjitha të synuara për të ‘krijuar vazhdimësi midis harduerit dhe softuerit’, sipas fjalëve të Wilson.
New York, fonti serif i sistemit, u prezantua në vitin 2019 dhe shfaq aftësi të ngjashme. Wilson dhe ekipi i tij punuan gjithashtu në fontet e përmirësuara për partneritetin e vazhdueshëm të Apple me Hermès , të ripërpunuar në mënyrë dixhitale nga germa origjinale horologjike e maisonit francez.
“Ishte një bashkëpunim i mrekullueshëm sepse ata kanë të njëjtin vlerësim, kujdes dhe interes për gjëra të tilla si tipografia ,” shpjegon ai. Grafika kursive ‘përshëndetje’ e Susan Kare, një nga imazhet ikonike të Macintosh-it të parë, ishte frymëzimi pas fontit kursive të krijuar për lançimin e iMac-it të ri në pranverë 2021.
Ashtu si zbatimi i tipografisë është ngulitur në ekosistemin më të gjerë të Apple, ashtu edhe qasja e kompanisë ndaj fotografisë ilustron qëndrimin e brendshëm ndaj ndërtimit të një mjeti më të mirë. Siç thekson Dye, iPhone është kamera më e përdorur në botë. Përdorur nga të gjithë, nga profesionistët e punës deri tek amatorë. Kamera e iPhone 13 përfaqëson një përmirësim të konsiderueshëm, me modelet Pro që marrin një sistem me lente të trefishta me një modalitet makro dhe zmadhim optik 6x.
Ri-imagjinimi i fotografisë
Siç shpjegon projektuesi i ndërfaqes së përdoruesit, Johnnie Manzari, kamera tani ka një modalitet të ri portretizimi për fotot dhe një modalitet kinematografik për filmat. Të dy shfrytëzojnë estetikën emocionale të ndryshimit të perceptimit të thellësisë. “Ndihet shumë më njerëzore dhe ka më shumë lidhje me të, edhe pse është një artefakt i fotografisë analoge”, thotë Dye.
Fokusi në fotografi padyshim kishte një ndikim në dizajnin e harduerit, si për sa i përket mënyrës se si grupohen dhe përvijohen lentet, por edhe mënyra se si softueri i kamerës evokon numrat në rritje të pajisjeve tradicionale analoge. E gjithë kjo kërkonte një sasi të madhe kërkimi, studimi dhe fotografimi të kamerave vintage, nga materialet e tyre deri te shkronjat e shkruara dhe paraqitjet e kutive. U krijua një font i ri, SF Camera, i kompletuar me një ndjesi ‘boxy’, analoge. Aplikacioni Photos është bërë më i sofistikuar në aftësinë e tij për të kuruar dhe shërbyer kujtime specifike, ‘një mënyrë magjike për të rizbuluar dhe rijetuar’, sipas stilistit të ndërfaqes njerëzore Nicole Racquel Ryan. “Kujtimet mund të identifikojnë njerëz dhe vende dhe t’i paketojnë në këtë film të bukur.”
Aksesueshmëria dhe gjithëpërfshirja janë komponentë jetikë të punës së Ekipit të Dizajnit. “Mendoj se ekipi e kupton vërtet se ne mund ta përmirësojmë punën tonë duke bashkëpunuar dhe mësuar nga ekspertët. Ne jemi shumë të gatshëm të mësojmë, qoftë nga fotografë apo kineast, apo në shumë fusha të tjera”, thotë Dye.
Me rritjen e aftësisë përpunuese të pajisjeve, rritet edhe qëllimi i projektuesit. Hulumtimi pas sistemit të ndërgjegjësimit hapësinor që fuqizon Apple AirTag përfshin një grup kamerash për kapjen e lëvizjeve, duke gjurmuar pajisjet nëpër hapësirë dhe duke përmirësuar mënyrën se si ndërveprojnë me secilën. Kjo çoi gjithashtu në një ‘shtrëngim duarsh’ virtual midis iPhone dhe HomePod Mini, pasi ky i fundit merr përsipër detyrat e transmetimit kur i afroheni.
Teknologjia po bëhet më intime. Shumëllojshmëria e pafundme e emoji-ve është një gjë, por dhënia e zgjedhjes dhe personalitetit të klientit brenda kontekstit të një objekti industrial të prodhuar në masë është krejt tjetër. Kjo ishte sfida e Watch. “Apple Watch është një shembull i shkëlqyer i punës që ne bëjmë kolektivisht në studio”, thotë Hankey. Apple Watch Series 7 rrit madhësinë e ekranit me 20 për qind për të mbuluar pothuajse të gjithë fytyrën e orës.
Gama e fytyrave u përshtatet kërkesave personale, me paralajmërimin se është një orë, para së gjithash, kështu që koha është gjithmonë e dukshme. Po kështu, aftësia për të ndërruar brezat e Apple Watch të materialeve dhe ngjyrave të ndryshme lehtësohet nga një mekanizëm i qëndrueshëm lidhës. Shiritat Solo Loop janë të madhësisë së këpucëve për të siguruar një përshtatje të rehatshme dhe personale. “Ne e dinim se shëndeti do të ishte gjithmonë një nga shumë komponentët e ekosistemit Apple Watch, por nuk e kishim idenë se sa i rëndësishëm do të bëhej.
Apple Park: mjeti i fundit
Apple transformoi tregun e PC-ve me objekte që i kthejnë një ndjenjë ndërveprimi me përdoruesit e tyre. Dekada përpara se të fillonim të flisnim me pajisjet tona, Macintosh filloi me një fytyrë të lumtur dhe të qeshur. Për konsumatorët, kjo mund të duket si histori e lashtë, por për Ekipin e Dizajnit, ishte vendi ku u mbollën farat e inovacionit, bashkëpunimit dhe përçarjes. “Pra, shumë nga ajo që vlerësojmë për ekipin dhe kompaninë, me të vërtetë filloi në ditët e para të dizajnit në Apple,” thotë Hankey.
Në zemër të gjithçkaje është Apple Park. Hankey dhe Dye janë të entuziazmuar për cilësitë e hapësirës. “Është krijuar për takime të qeta, si dhe për bashkëpunim,” thotë Hankey. ‘Është kaq qetësuese.’ Në Apple Park, Ekipi i Dizajnit të Apple ka gjetur mjetin përfundimtar, një vend ku hulumtohet roli gjithnjë në zhvillim i teknologjisë në shoqëri, ndahet, zhvillohet dhe projektohet përpara se të shndërrohet në realitet fizik.