Cilat do të jenë këngët e Festivalit të Sanremos që do të duam t’i dëgjojmë disa herë? Disa studime janë hetuar për të identifikuar formulën për një këngë hit. Për shembull, hulumtimi i Shoqatës së Psikologëve Amerikanë zbulon se këto pjesë shpesh kanë karakteristika të ngjashme: një melodi tërheqëse, e lehtë për t’u mbajtur mend dhe një interval i veçantë ose përsëritje. Mbi të gjitha duket se këngët me ritme të shpejta dhe të sinkopuara, si ato pop, duket se bëhen më të kapshme.
RITMI DHE REFRENI. Një studim tjetër i kryer nga një ekip studiuesish nga universitetet angleze të Durhamm dhe Goldsmiths dhe universiteti gjerman i Tübingen identifikoi gjithashtu karakteristika të ngjashme: një skanim 4/4 dhe një muzikë me ritëm të shpejtë, një refren. përsëritur 2 deri në 4 herë dhe një melodi gjenerike, por jo shumë.
ABBA APO LADY GAGA? Në të vërtetë, intervalet e pazakonta në melodi, si ndërhyrja instrumentale e My Sharona ose kënga e famshme In The Mood nga Glenn Miller, shërbejnë për të tejkaluar pritshmëritë e atyre që dëgjojnë një këngë mesatare pop, duke pushtuar trurin. Këngët e ndërtuara me nota të gjata, por me zë të ngjashëm kanë gjithashtu më shumë gjasa të bëhen ‘krimba veshi’: një shembull tipik i kësaj kategorie është refreni i Abba -s në Waterloo. Por fraza e vërtetë e përsosur, sipas mendimit të 3,800 njerëzve të intervistuar nga autorët e studimit të lartpërmendur, përfaqësohet nga romanca e keqe e Lady Gaga-s , e ndjekur në preferenca nga “Nuk mund të të heq nga koka” nga Kylie Minogue dheJourney ‘s Don’t stop Believin’.
Megjithatë, për shkencëtarët, edhe këto rezultate ndikohen nga faktorë që ende nuk janë sqaruar plotësisht dhe ndoshta janë të lidhura me përvojat e tyre përkatëse të dëgjimit. Në fakt, nga mijëra përgjigjet e mbledhura për studimin, vetëm 506 këngë u cituan si shembull i një fraze tërheqëse nga më shumë se një person. Vetë Lady Gaga u ngjit në podium me vetëm 33 preferenca.
FENOMENI I SPICE GIRLS. Një tjetër renditje, e kryer në mbi 12 mijë njerëz nga Ashley Burgoyne, muzikologe kompjuterike në Universitetin e Amsterdamit, në vend të kësaj përcaktoi se cilat janë këngët më të paharrueshme, ato që i njohim në fluturim edhe nëse nuk i kemi dëgjuar për vite me radhë. Më e njohur ndonjëherë është Wannabe e Spice Girls , të cilës iu deshën vetëm një mesatare prej 2.3 sekondash për t’u identifikuar. I ndjekur nga Mambo Number 5 i Lou Bega , me 2.48 sekonda dhe Survivor’s Eye of the Tiger me 2.62.