10 avionët që bënë historinë e aviacionit

113 563 lexime

124,178FansaPëlqeje

Nga avioni i parë që theu barrierën e zërit te avioni i padukshëm për radarin: ja 10 nga avionët që bënë historinë e aviacionit.

Bell X-1 – Është avioni që theu barrierën e zërit në vitin 1947, i pari në histori (në foto, Chuck Yeager, shoferi testues që e pilotoi në atë rast, pozon pranë një modeli në shkallë). Në praktikë ishte një predhë e pajisur me krahë, e cila udhëtonte në mbajtësen e një bombarduesi dhe prej andej, nisej për të shfrytëzuar sa më shumë kohën e dobishme të fluturimit (shumë e shkurtër, vetëm 150 sekonda). Gjatë provave ajo tejkaloi shpejtësinë prej 1500 km / orë.

Boeing B17 – Emri i tij i vërtetë ishte B17, por të gjithë e njihnin si “Kalaja Fluturuese”. Ky bombardues i rëndë me katër motorë u vendos për herë të parë në Luftën e Dytë Botërore nga forcat aleate dhe shpejt fitoi një reputacion si një makinë fluturuese e jashtëzakonshme. Ishte i armatosur me 13 mitralozë dhe mund të mbante deri në 2700 kg bomba; arrinte lartësi fluturimi mbi 9 mijë metra dhe kjo në mungesë të një sistemi presioni ndonjëherë përfundonte duke krijuar probleme të “sëmundjes së lartësisë së madhe” (dhe madje edhe ngrirjes) te anëtarët e ekuipazhit.

Tupolev Tu-144 – Jo të gjithë e dinë se Bashkimi Sovjetik, midis viteve shtatëdhjetë dhe tetëdhjetë, kishte gjithashtu avionët e tij supersonikë të pasagjerëve. Quhej Tupolev Tu144 dhe në formë i ngjante shumë Concorde (edhe nëse nga pikëpamja e dizajnit dallimet ishin të konsiderueshme). Ai theu për herë të parë pengesën e zërit në një fluturim eksperimental në qershor 1969, dy muaj para rivalit të tij anglo-francez dhe ishte anija e parë komerciale që tejkaloi 2 Mach (d.m.th., dyfishi i shpejtësisë së zërit). Ai ende mban rekordin e shpejtësisë për një avion jo-tregtar (2.5 Mach). Ai fluturoi midis viteve 1975 dhe 1998.

Lockheed F-117 – Ky është “avioni i padukshëm” që u bë i famshëm në luftë në vitin 1991. Sekreti i tij është forma e veçantë e sipërfaqeve aerodinamike, të shtruara për t’i shpëtuar sinjaleve të radarit të armikut dhe materiali “radar absorbues” me të cilin është veshur “qeliza” e saj. Përdoret për misione precize sulmi (natë): piloti e kontrollon atë përmes ekraneve të panelit të tij të instrumenteve dhe praktikisht nuk shikon kurrë nga dritaret, pamja e të cilave, në një avion me formë të ngjashme është shumë e zvogëluar.

McDonnell Douglas DC-10 – Ishte aeroplani i parë i zhvilluar nga kompania amerikane McDonnell Douglas (më vonë u shkri në Boeing), hyri në shërbim në 1971 dhe u përdor në rrugë të gjata. Ai kishte një trup “të gjerë”, krahë të ulët dhe një sistem shtytës me tre motorë turbofan, njëri prej të cilëve, karakteristik, i montuar në rrafshin vertikal të bishtit. U dorëzuan 386 kopje të DC-10, duke përfshirë të fundit të blerë nga linjat ajrore nigeriane në 1989.

Lexo edhe :  Horoskopi i ditës së shtunë, 17 maj 2025

Vought F4U Corsair – Luftëtari i përdorur nga aviacioni amerikan në Luftën e Dytë Botërore, i karakterizuar nga krahu i “pulëbardhës së përmbysur”, i cili kufizonte madhësinë e tij kur transportohej në bordin e një aeroplanmbajtëse. Për shkak të epërsisë së tij në betejë dhe zhurmës karakteristike të motorit, japonezët e quajtën atë “Vdekja Hissing”.

Boeing 247 – Me fluturimin e tij të parë në shkurt 1933, filloi epoka e avionëve modernë. Më i shpejtë se të gjithë konkurrentët e tij (shpejtësia maksimale prej 304 km/h, krahasuar me rreth 200 për të tjerët) ky avion me 2 motorë mund të transportonte 10 pasagjerë plus 2 anëtarë ekuipazhi. Ishte e pajisur me një nga pajisjet e para, të bazuara në një sistem pneumatik, për të kundërshtuar formimin e akullit në krahë.

Heinkel He-178 – Avioni i parë reaktiv në histori: ai fluturoi për herë të parë në gusht 1939 më shumë se 2 vjet përpara konkurrentëve të tij, duke goditur 650 km. “Marka” e tij ishte marrja e ajrit të motorit të integruar në hundë. Ai nuk hyri kurrë në shërbim.

BAe Harrier – Është luftarak i Forcave Ajrore Mbretërore Britanike, i bërë i famshëm nga motori “vectorable thrust”: do të thotë se shtytja – e marrë nga 4 grykë të rregullueshme plus ajo e fiksuar në bisht – mund të orientohet sipas nevojave. Fillimisht kjo aftësi u përdor kryesisht për të ulur vertikalisht në aeroplanmbajtëse të cilat, deri atëherë, ishin përdorur vetëm nga helikopterët. Më pas, pilotët filluan të eksperimentojnë me përdorimin e tij edhe gjatë fluturimit për të kryer manovra që ishin të pamundura për luftëtarët “tradicionalë”.

Rumpler Taube – Një aeroplan zbulues austriak, i cili në majat e krahëve i ngjante pendës së një zogu, i përdorur në frontin perëndimor gjatë Luftës së Parë Botërore. Ai vinte nga një ‘glider’, i cili shoqërohej me një motor Mercedes me 6 cilindra me 100 kuaj fuqi. Ai fluturoi me më pak se 100 km / orë dhe ishte shumë i brishtë.

Të fundit

Burrat kanë 2 herë më shumë gjasa të vdesin nga ‘sindroma e zemrës së thyer’

Ne të gjithë jemi të vetëdijshëm për dhimbjen psikologjike të një zemre të thyer - libra, këngë dhe filma...

Videoja e liderëve ‘bebe’me ‘AI’në Samitin e Tiranës bën ‘namin’në mediat ndërkombëtare

52 liderët e kontinentit evropian të kthyer në fëmijë përmes inteligjencës artificial teksa shprehen në gjuhën e tyre “Mirë se vjen në Shqipëri” është...

Macron: Keni udhëheqje të fortë, jo se Edi është miku im por se ka rezultate

“Investoni në Shqipëri!” Ishte kjo thirrja e Presidentit francez, Emmanuel Macron, drejtuar disa prej njerëzve më të pasur në botë të mbledhur në Samitin...

Gara në Lezhë, PD kërkon rinumërim të dy kutive. Manja-Celibashit: Bëje ti rinumërimin

Gara në Lezhë është bërë mjaft e nxehtë në zarfet e fundit që po numërohen me votat e Greqisë. Kur kanë mbetur edhe 566...

“Rama nuk do ta gëzojë mandatin”, Berisha: Denoncova vjedhjen e votave në Bruksel

Kryetari i Partisë Demokratike Sali Berisha ka folur për mediat në lidhje me vizitën e tij në Bruksel gjatë Forumit të Bashkimit Demokrat. Berisha shprehet...

Lajme të tjera

Web TV