Projekti i madh i zhvillimit ekonomik kinez në botën perëndimore shpjegohet në një mënyrë të thjeshtë. Dhe pasojat e mundshme për ekonominë tonë.
Rruga e Re e Mëndafshit është shprehja e shpikur nga shtypi italian për të treguar historinë e Iniciativës Brez dhe Rrugë (BRI), një program ambicioz i qeverisë kineze që dëshiron të financojë me mbi 1000 miliardë dollarë investime të ndryshme në infrastrukturë pothuajse në çdo cep të planeti: Afrikë, Evropë, Indi, Rusi, Indonezi. Nisma, e dëshiruar fort nga Xi Jinping, Presidenti i Republikës Popullore të Kinës, filloi në vitin 2013.
Nga pikëpamja konkrete, Iniciativa Brez dhe Rrugë është një grup projektesh të paguara nga qeveria e Pekinit dhe që synojnë ndërtimin ose përmirësimin e infrastrukturës tregtare – rrugë, porte, ura, hekurudha, aeroporte – dhe impiante për prodhimin dhe shpërndarjen e sistemet e energjisë dhe komunikimit. Të gjitha për të lehtësuar dhe për t’i dhënë shtysë të mëtejshme marrëdhënieve tregtare dhe tregtare midis kompanive kineze dhe pjesës tjetër të botës: një lloj plani tregtar global (në kuptimin e vërtetë të fjalës) i cili – sipas Bankës Botërore (BB, Banka Botërore) – mund të bartë përfundimisht një të tretën e të gjithë tregtisë botërore dhe të përfshijë 60% të popullsisë së planetit.
Një plan i cili, pa bujë, gjithsesi ekziston prej disa kohësh, siç theksohet nga një raport i Qendrës për Studime Strategjike dhe Ndërkombëtare (CSIS) të publikuar në shkurt, sipas të cilit në fund të vitit 2018 qeveria kineze kishte tashmë ka financuar 173 vepra kryesore të lidhura me BRI në 45 vende.
Ashtu si blerja, e ndodhur në vitin 2016, nga kompania kineze Cosco, e 51% të kompanisë që administron portin grek të Pireut: në fakt, kjo do të thotë se për gati tre vjet një nga portet më të rëndësishme në Mesdhe ka kontrollohet nga një ekip që i raporton drejtpërdrejt qeverisë së Pekinit.
Një shembull tjetër janë 60 miliardë dollarë kredi të pakthyeshme ose me norma super të subvencionuara të siguruara nga vetë Xi Jinping vitin e kaluar për 50 krerët e shteteve afrikane të mbledhur me rastin e Forumit të tretë mbi Bashkëpunimin Kinë-Afrikë: vetëm për të pasur një Afati për krahasim, buxheti italian për vitin 2019 kap vlerën e rreth 42 milionë dollarëve.
GJASHTË SHTYLLAT
Përshkrimi i BRI-së në detaje është pothuajse i pamundur. Me sa shohim, Pekini nuk bën shumë për të siguruar transparencën e nismës – duke filluar nga faqja zyrtare e iniciativës, e cila është shumë më tepër “marketing” sesa informative. Në përmbledhje, Iniciativa Brez dhe Rruga do të shohë gjashtë korridore të mëdha tregtare të shpalosura nga Kina:
1- ai me Pakistanin (Cpec);
2- ai që kalon nëpër Indi, Bangladesh dhe Mianmar (Bcimec);
3- ai që bashkon Iranin, Kazakistanin, Kirgistanin, Taxhikistanin, Turqinë, Turkmenistanin dhe Uzbekistanin (CWAEC);
4- ai që përfshin Kamboxhia, Laosi, Malajzia, Tajlanda, Mianmari dhe Vietnami (Cicpec);
5- ai që lidh Pekinin me Rusinë dhe Mongolinë (CMREC);
6- ai që garanton pikat e shitjes në Evropë (Nelb).
RRUGA E MËNDASHTIT KALON NË TRIVENETO
Sipas idesë së Pekinit, BRI duhet të kalojë edhe në vendin tonë, nëpërmjet financimit të punimeve kryesore rrugore dhe hekurudhore, me forcimin e lidhjeve me Kinën nga deti dhe ajri dhe me injektimin e kapitalit kinez në sektorë kyç si ai i energjisë.
Në pamjet e kinezëve do të ishte porti i Triestes, një bashkëpunim në sektorin e energjisë midis Terna dhe State Grid Corporation të Kinës dhe bashkëpunime të paspecifikuara midis kompanive publike dhe private lindore dhe projekte të mëdha evropiane si TAV.
EVROPA KËRKON KUJDES
Pak ditë më parë, kryeministri Giuseppe Conte deklaroi se Italia mund t’i bashkohet zyrtarisht Nismës Brez dhe Rrugë, duke u bërë kështu vendi i parë në Grupin 7 (G7: Franca, Gjermania, Italia, Japonia, Mbretëria e Bashkuar, SHBA, Kanada) për të dalë hapur me Pekinin. Conte tha se një memorandum mirëkuptimi mbi BRI do të nënshkruhet me rastin e vizitës së Xi Jinping në Itali (21-23 mars).
Ndërkombëtarisht, disa vende, të udhëhequra nga Japonia, Mbretëria e Bashkuar dhe Shtetet e Bashkuara, kanë deklaruar hapur se nuk janë në favor të BRI-së dhe vetë Bashkimi Evropian i ka kërkuar Italisë të jetë e kujdesshme për përmbajtjen e marrëveshjeve që do të bëjë. shenjë. Kjo sepse (thonë analistët) rreziku është që qendra ekonomike e gravitetit të vendit tonë dhe të Evropës në tërësi do të zhvendoset nga boshti perëndimor drejt një boshti lindor dhe kinez dhe se Kina do të marrë, nëse jo kontroll, zona të rëndësishme të ndikim në sektorë që konsiderohen strategjikë për ekonominë dhe sigurinë kombëtare.
Antonio Tajani, President i Parlamentit Evropian, në një takim të organizuar nga Instituti për Tregtinë e Jashtme (ICE) në Nju Jork me përfaqësues të kompanive italiane aktive në Shtetet e Bashkuara, nënvizoi vazhdimisht se si Kina është një kundërshtar tregtar dhe se Evropa dhe Shtetet e Bashkuara Shtetet duhet të bashkojnë forcat duke zhvilluar strategji të përbashkëta që synojnë mbrojtjen e interesave të tyre përkatëse ekonomike.
Burimi: focus.it/ Përgatiti për botim: L.Veizi