Vjedhur në Zvicër, shitur koleksionistëve miliarderë të paskrupull, ose fshehur nga Cosa Nostra që e di ku dhe ekspozuar si simbol i pushtetit gjatë samiteve mes anëtarëve të mafias. Pas më shumë se gjysmë shekulli, ajo që është e sigurt është se edhe në Krishtlindje 2020, “Lindja e Krishtit” e Caravaggio-s, një nga veprat më të çmuara të vjedhura dhe të pagjetura më, nuk mund të admirohet nga askush.
Pas më shumë se gjysmë shekulli, misteri i “Lindjes së Krishtit” të Karavaxhos (Caravaggio) mbetet i paprekur. Vepra, e titulluar “Lindja e shenjtit Lorenco dhe Françesku i Asizit”, u vodh natën midis 17 dhe 18 tetorit 1969 nga Oratoria e San Lorenzos në Palermo dhe ende nuk është gjetur. Vaji në kanavacë i krijuar nga Caravaggio, i përfshirë nga hetuesit në dhjetë veprat më të mira të artit në botë të vjedhura dhe të pagjetura më, ka një vlerë tregu që sot do të ishte rreth 20 milionë dollarë sipas FBI-së. Historia e saj është e mbuluar me mister dhe pas pesëdhjetë e një vjetësh ende nuk është zbardhur, pas vjedhjes nga mafia në vitin 1969 dhe ndoshta tani e shkatërruar. E vetmja siguri është se as këtë Krishtlindje nuk do të mund të admirojmë veprën që përshkruan lindjen e Krishtit nga gjeniu i madh piktorik italian. Dhe ndoshta, sipas më pesimistëve, nuk do t’ia dalim më kurrë.
“Lindja së Krishtit” të Caravaggio në duart e mafias
Natën midis 17 dhe 18 tetorit, në zemër të Palermos, bosët e Cosa Nostra-s hynë fshehurazi në Oratorinë e San Lorenzo-s dhe e rrotulluan “Lindjen e Krishtit me shenjtorët Lorenco dhe Françeskun e Asizit” të Caravaggio në një mënyrë të keqe, duke e shqepur kanavacën. Kështu u shkatërrua një nga shembujt më të lartë të artit të të gjitha kohërave. Por si e dimë sot se kanavacja është shkatërruar? Ishte i penduari Francesco Marino Mannoia, gjatë gjyqit të Andreottit në 1996, i cili tregoi për fatkeqësinë e supozuar të një xhevahiri të mbështjellë me nxitim dhe të hequr si shenjë shpërfytyrimi. Por ky version bie ndesh me atë të një tjetër të penduari që kujton foton e postuar në samitet e mafias, si një trofe, ndërsa gazetat pëshpëritnin negociata të dyshimta, por të paprovuara me vlerë 60 miliardë lireta të vjetra mes ndërmjetësve dhe trafikantëve.
Legjenda e takimeve të Cosa Nostra
Në vitin 2017, mafioz Gaetano Grado pohon se kanavacja do të ishte fshehur, por jashtë vendit: në vitin 1970 bosi Badalamenti do ta transferonte atë në Zvicër në këmbim të një shume të konsiderueshme frangash te një tregtar antike zviceran, i cili erdhi në Palermo për të përcaktuar. ‘marrëveshja. Grado gjithashtu raporton se Badalamenti do t’i kishte thënë se piktura ishte shkëputur për t’u shitur në tregun klandestin.
Pastaj ka disa legjenda që me kalimin e viteve janë përhapur për fundin që do të kishte bërë kryevepra e Caravaggio. Sipas disa raporteve që nuk janë konfirmuar asnjëherë plotësisht, pas disa tentativave të pasuksesshme për ta shitur, telajo është varrosur në fshatin e Palermos, së bashku me pesë kilogramë kokainë dhe disa milionë dollarë, nga trafikanti i drogës Gerlando Alberti. Një tjetër lajm magjepsës, por i dyshimtë u dha në vitin 1980 nga historiani dhe gazetari britanik Peter Watson, i cili pretendonte se kishte pasur kontakt me një tregtar arti në provincën e Salerno-s, i cili i propozoi Lindjen e Krishtit, por tërmeti i 23 nëntorit shpërtheu. Takimi. Më në fund, një tjetër pentito, Salvatore Cancemi, deklaroi se Lindja e Krishtit do të shfaqej gjatë disa takimeve të Cosa Nostra-s si një simbol i fuqisë dhe prestigjit.
Burimi:fanpage.it/ Përgatiti për botim: L.Veizi
Pikturat e vjedhura
Tablotë e mëdha, Mona Liza dhe Lindja e Krishtit
Zhdukja e “Mona Lizës”, e vjedhur nga një piktor italian, i cili donte të kthente në Itali kryeveprën e Leonardo Da Vinçit, nuk është e vetmja vjedhje e mbetur në histori. Është një pikturë tjetër, e vjedhur në një natë tetori me shi nga një kishë në Palermo, e cila i ka bërë njerëzit të flasin për më shumë se pesëdhjetë vjet me ngarkesën e saj të mistereve, teorive pak a shumë të besueshme, rrëfimeve dhe historive në të cilat nuk është më e mundur. për të dalluar realitetin nga fantazia. Është “Lindja e Krishtit me Shenjtorët Lorenci dhe Françeskun e Asizit”, një vaj në pëlhurë nga Caravaggio, një vepër e çmuar që nuk u gjet më.
Gjysmë shekulli nuk mjaftoi për të zgjidhur misterin e një prej pikturave më të bukura të Michelangelo Merisit që frymëzoi Leonardo Sciascia, duke i dhënë atij frymëzimin për romanin e tij të fundit, një histori e thjeshtë.
Karavaxho, pseudonimi i Michelangelo Merisi, – i cili u lind më28 shtator 1571 dhe vdiq më 18 korrik 1610 – ishte një piktor italian aktiv në Romë, Napoli, Maltë dhe Sicili nga vitet 1590 deri 1610. Pikturat e tij kombinojnë një vëzhgim real të gjendjes njerëzore, fizike dhe emocionale, me një përdorim dramatik të ndriçimit, i cili kishte një ndikim formues në pikturën baroke.
“Lindja e Krishtit me Shën Lorenci dhe Françeskun e Asizit” është një pikturë vaji në telajo e realizuar nga Caravaggio, në vitin 1609, vetëm pak kohë para se të ndahej nga jeta. Ajo u mbajt në Oratorinë e San Lorenzos në Palermo, nga ku u vodh natën midis 17 dhe 18 tetorit 1969. Lindja e Krishtit, vlera e të cilit në treg vlerësohet jo më pak se 20 milionë dollarë sipas FBI-së, është përfshirë nga kjo e fundit në listën botërore të dhjetë kryeveprave më të rëndësishme të vjedhura.
Telajo, me përmasa 268 x 197 cm, rrëfen lindjen e Krishtit, duke përkthyer një realizëm autentik që e bën të besueshëm episodin. Shenjtorët e Caravaggio-s kanë tiparet e të margjinalizuarve, të varfërve që ai i kishte njohur mirë gjatë shëtitjeve dhe arratisjes së tij në të gjithë Italinë.