Kushdo që jeton në (ose afër) një qyteti të madh, ka shumë të ngjarë të jetë i njohur me shprehjen ” trafik unazor “, për të mos përmendur “radhët e autostradës” po aq të njohura. Bllokimi i trafikut është një problem i madh për qeniet njerëzore, dhe veçanërisht për ata që merren me planifikimin urban dhe duhet të shpikin mënyra për t’i shmangur ato. Milingonat mund të na ndihmojnë : një studim i ri (i botuar tani për tani vetëm në versionin paraprak në bioRxiv dhe në pritje të rishikimit nga kolegët ) ka analizuar sjelljen e këtyre insekteve kur ata duhet të lëvizin masivisht, me rrezikun e shkaktimit të ngadalësimit dhe bllokimit të trafikut. zbuloni se çfarë metodash përdorin për t’i parandaluar ato.
PA MBRETËRESHË. Eksperimenti përfshiu 12 koloni të Diacamma indicum, “milingona indiane pa mbretëreshë” sipas përkthimit të emrit të saj në anglisht: në këtë specie, dhe në shumë të tjera të nënfamiljes së saj, Ponerinae, mbretëresha mungon saktësisht dhe roli i saj luhet nga çifte normale punëtorësh që riprodhohen. Milingonat u mbyllën në një “arenë” gjysmë të zhytur në ujë, të ndërtuar posaçërisht për të testuar aftësinë e tyre për t’u nxjerrë nga trafiku: në njërën anë ishte foleja e tyre, nga ana e kundërt një fole tjetër boshe gati për t’u kolonizuar, dhe në mes një urë për t’i lidhur ato – mjaft e gjerë sa pesë milingona të kalojnë krah për krah, por me një kalim të ngushtë mu në mes që i detyroi insektet të ngrenë një skedar të vetëm. Pas kësaj, kolonitë u “ftuan” të lëviznin, në një situatë të pakëndshme, por që pasqyron mjedisin e tyre natyror:
RRETHORE, RRETHORE…Gjatë 24 lëvizjeve (çdo koloni u detyrua të lëvizte dy herë), studiuesit vëzhguan gjithsej 56 bllokime trafiku, të shkaktuara në shumicën e rasteve (59%) nga milingonat “udhëheqëse”: në këtë specie, ato janë ekzemplarët që. janë të parët që zbuluan koloninë e re, dhe gjatë gjithë lëvizjes ata shkojnë përpara dhe mbrapa midis dy vendeve për t’u mësuar të tjerëve rrugën. Shkaqe të tjera të bllokimit të trafikut janë milingonat transportuese (të cilat mbajnë ekzemplarë të tjerë mbi supet e tyre, dhe për këtë arsye zënë më shumë hapësirë) dhe, në 14% të rasteve, ekzemplarë që kanë humbur gjatë udhëtimit. Nga këto 56 bllokime trafiku, 52 u zgjidhën pa shumë përpjekje: në disa raste, drejtuesit e “kthimit” zunë vendin e drejtuesve të tjerë që ishin ende në udhëtimin e jashtëm. duke i lejuar këto të fundit të kthehen në fole dhe të mbledhin milingona të reja për t’i udhëhequr; në të tjerat, megjithatë, drejtuesit u kujdesën për rikuperimin e ekzemplarëve që kishin humbur për t’i rikthyer në rrugën e duhur, duke “shbërë” nyjen e trafikut.
Në pritje të rishikimit nga kolegët , studimi është një portret magjepsës i marrëdhënies midis milingonave dhe trafikut, por gjithashtu mund të na ofrojë njohuri interesante për problemet tona të bllokimit të trafikut./e.t