Emri i tij është B-21 Raider dhe është bombarduesi i parë strategjik i projektuar nga e para, prej Shteteve të Bashkuara në më shumë se 30 vjet. I ndërtuar nga Northrop Grumman për të zëvendësuar (ose mbështetur) B-2 Spirit, tashmë legjendar (i bërë i famshëm nga misioni iranian kundër bazës Fordow), Raider shënon një epokë të re në luftën ajrore: më i lirë, më i padukshëm, më i gjithanshëm.
Por mbi të gjitha, premton të ndryshojë jetën e pilotëve, duke filluar me rehatinë dhe banueshmërinë në bord. Një trashëgimi që nuk është aspak e lakmueshme, nëse merrni parasysh se në bordin e B-2 Spirit – paraardhësi i Raider – pilotët përballeshin me misione 40-orëshe në kushte në kufirin e qëndrueshmërisë, midis erërave të ndenjura dhe tualeteve të improvizuara.
I prezantuar zyrtarisht në vitin 2022 dhe i destinuar të hyjë në shërbim aktiv midis viteve 2026 dhe 2027, B-21 është projektuar për të mbijetuar në hapësirën ajrore më armiqësore në botë, duke hyrë dhe dalë nga radari armik si një fantazmë. Por kjo nuk është e gjitha, pasi sipas thashethemeve të konfirmuara nga zyrtarët e USAF, do të jetë gjithashtu më i jetueshëm për ekuipazhet, pas viteve të misioneve të tmerrshme në shtretër kampi dhe tualete fushore.
B-21 është avioni i parë i projektuar për t’u përditësuar si një telefon inteligjent. Inxhinierët flasin për një “bombardues dixhital”, të aftë të marrë përditësime softuerike për misione, armatime ose konfigurime të reja. Një hap i qartë përpara krahasuar me B-2, i modifikuar vazhdimisht “me dorë” për të mbetur konkurrues.
Nëse B-2 ishte një xhevahir fluturimi, por një ferr për ekuipazhin, B-21 premton një rritje të cilësisë edhe për pilotët e tij. Pas dekadash fluturimesh 40-orëshe në vende të pakëndshme, me ushqime kimike dhe “kova” për nevojat e tyre, Raider do të ofrojë një tualet të integruar, hapësirë të veçantë për pushim me shtretër kampingu të fiksuar ose mikrokabina.
Po ashtu kabina do të ketë kondicionim dhe presion të përparuar të ajrit, më të qetë dhe më të tolerueshëm.
Bombarduesi i ri po ashtu ka më pak butona, më shumë ekrane me prekje dhe automatizim. Nuk është ende një klasë biznesi, por po i afrohet konceptit të një kabine avioni të projektuar për njerëzit dhe jo vetëm për misione.
Një kabinë e projektuar (më në fund) për ata që jetojnë në të
Edhe pse më kompakt se paraardhësi i tij, B-21 Raider mund të ofrojë një banueshmëri më të mirë falë një menaxhimi të optimizuar të hapësirës. B-2 Spirit, megjithëse i konceptuar për fluturime ndërkontinentale mbi 40 orë, nuk ishte projektuar me një fokus të vërtetë në ergonomi, pasi tualeti ishte një kovë kimike e rregulluar në një mënyrë të nxituar, pushimi bëhej në shtretër kampingu pas sediljeve dhe zhurma në kabinë ishte konstante.
Me B-21 filozofia ndryshon, pasi nuk bëhet fjalë për ofrimin e më shumë hapësire, por për përdorimin e saj më të mirë. Inxhinierët e kanë vendosur pilotin në qendër të projektit, me një kabinë më racionale, ndërfaqe dixhitale të pastra, kontroll efikas të klimës dhe sipas thashethemeve një tualet të integruar dhe një zonë të veçantë pushimi.
Raider lindi në një epokë në të cilën lufta zhvillohet gjithashtu me qartësi mendore dhe rezistencë fizik dhe një kabinë e projektuar për të zvogëluar lodhjen dhe stresin bëhet një pjesë integrale e efektivitetit të tij operacional.
Jo vetëm luftë: edhe një simbol i supremacisë
B-21 nuk është thjesht një ushtrim stili. Ai është projektuar për një botë shumëpolaritet dhe me tension të lartë, ku parandalimi bërthamor është përsëri qendror.
Raider do të jetë në gjendje të mbajë bomba bërthamore (B61-12, B83, kokat bërthamore të së ardhmes), raketa konvencionale hipersonike, armë autonome ose me telekomandë si dhe aftësinë për të bashkëpunuar me dronë dhe asete pa pilot.
Pentagoni synon të ketë të paktën 100 njësi operative, dhe njësitë e para janë tashmë në testime të avancuara në Bazën Ajrore Edwards, Kaliforni. Qëllimi është që të kemi një avion të aftë të depërtojë thellë në Kinë, Rusi ose Iran pa u zbuluar, dhe të godasë me saktësi kirurgjikale./kb