26 dhe 27 qershor 1906
Më 26 dhe 27 qershor 1906, u mbajt Grand Prix de l’Automobile Club de France, i njohur ndryshe si Grand Prix i Francës i vitit 1906 – ngjarja që shënon zyrtarisht fillimin e epokës së garave automobilistike ndërkombëtare.
Ky ishte eventi i parë që mbante emrin “Grand Prix” (Çmimi i Madh) dhe u organizua nga Automobile Club de France (ACF), në një kohë kur industria e makinave po zhvillohej me ritme të shpejta, dhe entuziazmi për teknologjinë e re të motorëve po rritej gjithandej në Evropë.
Gara u zhvillua në rrugë publike të përkohësisht të mbyllura për qarkullim, në një qark të gjatë 103,18 kilometra, jashtë qytetit Le Mans, në Francë. Pilotët duhej të përshkonin gjashtë xhiro në ditë, në dy ditë të ndara, duke përshkuar gjithsej 1,238 kilometra – një distancë e jashtëzakonshme për standardet e kohës.
Fituesi i kësaj gare historike ishte piloti hungarez Ferenc Szisz, i cili ngiste një makinë Renault AK, me një motor 13-litërsh me katër cilindra. Ai e përshkoi garën me një kohë totale prej 12 orë e 14 minuta, me një shpejtësi mesatare prej 101 km/h, një arritje mbresëlënëse për vitin 1906.
Grand Prix i Francës i vitit 1906 u konsiderua një sukses teknik dhe logjistik, duke vendosur standardet për garat e mëvonshme automobilistike, si dhe duke nxitur zhvillimin e teknologjisë së makinave dhe interesit ndërkombëtar në motorsport.
Ky event mbetet një pikë historike kthese në historinë e automobilizmit, duke shënuar fillimin e një tradite që do të evoluonte më pas në kampionatet botërore të Formula 1 dhe garat e tjera të mëdha ndërkombëtare.
Përgatiti: L.Veizi