A ekzistonin vërtet magjistarët?

113 563 lexime

124,178FansaPëlqeje

Pa to, skena e lindjes së Krishtit nuk është e plotë. Tradicionalisht më 6 janar, në ditën e Epifanisë, festohet vizita e tyre tek fëmija Jezus.

Ata nuk ishin mbretër dhe nuk ndoqën një kometë. Nëse ata kanë ardhur nga Persia apo Mesopotamia është vetëm një hipotezë; se ata quheshin Melchior, Baldassarre dhe Gaspare, njëri prej tyre ishte i zi. Edhe pse ata citohen nga vetëm një në katër ungjill (Mateu), i cili u kushton gjithsej dymbëdhjetë vargje (2: 1-12), anekdota në lidhje me ta është një nga më të njohurat (dhe të falsifikuara) në historinë e shenjtë. Por atëherë, a ekzistonin vërtet magjistarët?

E VETMJA E VERTETE. Sigurisht, ata astronomë-priftërinj nuk ishin kurrë mbretër. Ose më mirë: kishte një përjashtim nga rregulli, në vitet 522-521 a. C., kur një magjistar i çuditshëm, femëror dhe i gjymtuar, i tillë Smerdi alias Gaumata, i rrëmbeu fronin dhe haremin mbretit Kambis II, duke kërkuar më pas konsensusin për grushtin e shtetit me metodën më të vjetër në botë, që janë taksat. Herodoti tregon: “Ai dërgoi andej-këndej çdo popull që ishte nën sundimin e tij do të hiqte taksat për tre vjet”.

Ai i vetmi “mbret i urtë” në histori nuk e mbajti dot premtimin, sepse zgjati vetëm 7 muaj; më pas përfundoi me prerjen e kokës. Askush nuk e imitoi më, edhe sepse filluan persekutimet ndaj Magëve. Por në kohën e Jezusit e gjithë kjo ishte parahistorike: Perandoria Persiane kishte kohë që kishte përfunduar dhe Magët kishin rifilluar ritet e tyre dhe studimet e tyre astronomike; prandaj kishin të gjithë titujt për të qenë protagonistë në një histori “magjike” si kjo që njohim.

E VËRTETA HISTORIKE? Pra, a është i besueshëm teksti i Mateut? Historianët janë skeptikë. “Gjithçka sugjeron” Mauro Pesce, profesor i Historisë së Krishterimit në Bolonja, “se historia e Magëve është vetëm njëartifikim letrar-propagandues. Mateu shkroi rreth vitit 80, kur feja e re po përhapej jashtë Palestinës. Ndoshta Ungjilli i tij donte t’u dërgonte një mesazh johebrenjve, duke thënë se Jezusi u ishte shfaqur atyre: në fakt, për hebrenjtë magjistarët ishin “johebrenj”, domethënë paganë; megjithatë, sipas Mateut, ata e dinin për ardhjen e Mesisë përpara klerit të Jeruzalemit.

E REDUKTUAR. Nëse theksi vihet vetëm në qëllimet propagandistike të Mateut, ligjërimi mund të ndalet këtu: Magët duhet të degradohen nga njerëz të vërtetë në simbole. Ashtu si Gogu dhe Magogu, personifikimi i luftës në Apokalips. Ose, më laike, si shtriga e Borëbardhës, mishërimi i së keqes në përrallën e vëllezërve Grimm.

PA KOMETË. Mungesa e “yjeve me bisht”, nga ana tjetër, është një fakt i sigurt. Sipas llogaritjeve moderne, në fakt, kometa e Halley, më e ndritura nga ato me një periudhë të shkurtër revolucioni, u shfaq në 87 dhe 12 p.e.s, vetëm për t’u kthyer në vitin 66 pas Krishtit, pra jashtë kornizës kohore të dobishme . Sidoqoftë, rreth vitit të parë, kometa e Encke kaloi, por ajo nuk ishte e dukshme me sy të lirë – dhe në fakt askush nuk e vuri re. U mendua gjithashtu për një kometë të mundshme të parregullt, por kërkimet në tekstet e lashta laike nuk çuan në gjetjen e citimeve të yllit.

YJE TË PIKTURUAR. A është kjo lamtumira përfundimtare ndaj besueshmërisë së historisë së Magëve? Jo, sepse “kometa e Jezusit” është një ‘fallco’ që u përhap vetëm në mesjetë. Nuk ishte një teolog, por një piktor që e zyrtarizoi, i cili në një afresk në Padova kombinoi Magët me një yll me bisht. Ishte Giotto, i ndikuar nga një përvojë personale: “Kur pikturoi yllin e Betlehemit”, vëren Roberta Oslon, një studiuese e historisë së artit, “ai e bëri atë si një kometë, të cilën në fakt e kishte vëzhguar vite më parë”. Në fakt afresku është rreth vitit 1303, dhe Halley kaloi në 1301.

Lexo edhe :  Disa norma sjelljeje që duhet t’u mësohen fëmijëve

ENIGMA U ZBULUA. Pra, për cilin yll aludonin tekstet e lashta? “Fenomeni më i mundshëm astronomik”, përgjigjet Corrado Lamberti, redaktor i revistës Le Stelle, “është një lidhje Jupiter-Saturn që ndodhi në vitin 7 para Krishtit: atë vit të dy planetët ishin në qiell afër njëri-tjetrit. Teza ka një besueshmëri të caktuar, edhe sepse janë gjetur efemeride babilonase (p.sh. tabela me llogaritjen e lëvizjeve të yjeve) në lidhje me ngjarjen, një shenjë se fenomenit i është kushtuar një rëndësi e konsiderueshme”.

PASAPORTA IRANIANE. Prandaj, historia e Ungjillit, e trajtuar me skepticizëm nga historianët, fiton më shumë merita te astronomët: falë elementit që dukej më imagjinativ (yllit) magjistarët dalin nga dimensioni i përrallës për t’u bërë personazhe historikisht të mundshëm. Megjithatë, me një kusht: që t’i përmbahemi tregimeve të pakta të Mateut dhe Jakobit. Prandaj, nëpërmjet kometës; por edhe nëpërmjet kurorave, emrave, numrit tre. Edhe pse mund të habisë, në fakt, Ungjilli i Mateut nuk thotë kurrë se magjistarët ishin mbretër, as se ata ishin tre: ai flet përgjithësisht për “disa”. “Aq shumë sa imazhet më të vjetra”, vëren Sforza Barcellona, ​​”ndonjëherë përshkruajnë 2, të tjera 4 apo edhe 12″.

KARVANERË. Por nëse Mateu ka kaq pak lajme, nga vijnë të gjitha detajet e traditës? Nga apokrifët, plot “lajme” qesharake dhe imagjinative. Për shembull, Ungjilli armen thotë se ai e di kohëzgjatjen e udhëtimit të Magëve (9 muaj) dhe emrat e tyre dhe bën një inventar të ngarkesës së karvanit të tyre, i cili transportonte më shumë mallra sesa një procesion kamionësh të Esselunga: përveç arit, temjanit dhe mirrës kishte me vete edhe aloe, vjollcë, muslin, nardë, kanellë, argjend, safirë, perla, liri dhe libra ezoterikë.

Kjo nuk është e gjitha: në të njëjtin tekst lexojmë se Magët ishin tre vëllezër, mbretër të arabëve, indianëve dhe persëve; i cili kishte një ndjekës prej 12,000 kalorësish; se në Betlehem ata madje u paraprinë nga Eva, se zemërimi i Herodit me lindjen e Mesisë ishte i tillë që shkaktoi një tërmet. Po aq imagjinar është edhe Ungjilli arabo-siriak, sipas të cilit magjistarët u kthyen në atdheun e tyre me një pulhurë të Jezusit, të cilën më pas u përpoqën ta digjnin ritualisht në zjarrin e shenjtë. Më kot: flakët u shuan dhe pulhura mbeti e paprekur. Është e qartë se e gjithë kjo nuk ka asnjë vlerë historike.

PARAARDHËSIT E SMURFËVE. Por nëse heqim kurorat dhe atributet mbretërore me të cilat na ka mësuar tradita, si duhet t’i imagjinojmë Magët e vërtetë? E thjeshtë: me pantallona të ngushta, tunika të shkurtra, këpucë me majë të lakuar dhe mantele të gjera mbi supe; por mbi të gjitha me kokën e mbuluar nga “kapelat frigjiane” tipike që i bënë Persianët e lashtë të ngjashëm me Smurfët modernë të projektuar nga Peyo. Kështu, të paktën, të gjitha imazhet e hershme të krishtera i përshkruanin ato; duke përfshirë një mozaik që dikur qëndronte në fasadën e Bazilikës së Lindjes në Betlehem, ku filloi gjithçka.

Të fundit

Foto/ Si e kaluan fundjavën vipat shqiptarë!

Instagrami është mbushur plot me postime të VIP-ave, të cilët na tregojnë përmes fotove të rejat më të fundit. Si...

Këto janë gratë më të pasura në botë! Si i vunë pasuritë e tyre marramendëse!

Për shekuj me radhë, bota e biznesit ka qenë e dominuar nga meshkujt, ku gratë rrallë njihen për arritjet e tyre. Pas ndeshjeve të...

I keni ditur? Njihuni me 8 ushqimet e konservuara që ndihmojnë në humbjen e peshës

Kur bëhet fjalë për të humbur peshë, zgjedhjet e duhura ushqimore janë thelbësore. Ushqimet e konservuara mund të jenë një opsion i shkëlqyer për...

Cila ishte këshilla që Donald Veshaj i dha Romeos para se të futej në Big Brother Vip?!

Sot ishte episodi i fundit i emisionit më të dashur nga banorët e shtëpisë më të famshme në Shqipëri, “BBV – Live nga shtëpia”,...

Shqipëria dhe Greqia nuk flasin hapur për thelbin e krizës mes tyre

Nga Mero Baze E vërteta është se raportet mes Shqipërisë dhe Greqisë janë në krizë, por të dy palët nuk i referohen thelbit të kësaj...

Lajme të tjera

Web TV