Britania është një vend i ndërtuar mbi parimet morale. Kombi mbahet së bashku nga vlerat e barazisë, lirisë, sovranitetit popullor, tolerancës, ndarjes së pushteteve midis legjislaturës, ekzekutivit dhe gjyqësorit dhe sundimit të ligjit.
Këto vlera janë përdorur për të deshifruar nëse një veprim është i drejtë apo i gabuar, dhe kanë ndihmuar për të drejtuar kursin tonë gjatë momenteve të krizës dhe kur frymëzimi është i nevojshëm për të na çuar përpara.
Sundimi i ligjit sfidohet vazhdimisht dhe gjyqësori sulmohet.Me këto mjete, të mbështetur fuqimisht nga elementë të shtypit, qeveria jonë arrin pranimin e gjerë të erozionit të strukturave demokratike, zgjerimin e pabarazisë dhe shkaktimin e mosveprimit në prishjen e klimës.
Nga lart poshtë, morali publik prishet. Nëse morali, për të mos përmendur aftësinë, do të vlerësohej nga elektorati, vlerësimet e miratimit të Boris Johnson (dhe Donald Trump) me siguri do të kishin rënë, por nuk kanë bërë kështu. Siç kanë vërejtur të tjerët, për shumë njerëz e vërteta është bërë e parëndësishme.
Egoizmi inkurajohet, dhe kundërshtarët e njerëzit që shihen si “të tjerët” denigrohen dhe më keq. Gjëja më e rëndësishme është interesi afatshkurtër.
Çfarë mund të bëhet në lidhje me krizën? Sigurisht që një qeveri e re është e nevojshme, por edhe nëse zgjidhet një qeveri laburiste, ndarjet dhe dëmtimi i shkaktuar i moralit publik do të duhet të rregullohen? Ashtu siç ka nevojë për të promovuar mirëqenien fizike dhe mendore, ashtu edhe morali mund të promovohet me anë të konceptit të mirëqenies morale.
Për mirëqenien fizike, ne kemi këshillat për mirëqenien mendore.
Për mirëqenien morale ekziston një kornizë e ngjashme që mund të jetë e dobishme: modeli psikologjik i zhvilluar nga James Rest, duke përshkruar të katër përbërësit e arsyetimit moral.Kjo është një kornizë për përmirësimin e mendueshmërisë dhe qartësisë në lidhje me çështjet morale.
Faza e parë është ndjeshmëria morale – njohja kur një çështje është çështje e moralit, sesa një preferencë personale ose praktike. Komponenti i dytë është arsyetimi moral.Pasi të keni identifikuar që një pyetje është e saktë dhe e gabuar, atëherë vendosni se cila do të ishte gjëja e duhur për të bërë.
Së treti vjen motivimi moral – pranimi i interesave dhe motiveve të tjera që ndikojnë në të menduarit tuaj për këtë çështje, dhe pastaj peshimi i motiveve konfliktuale.
Faza e katërt dhe e fundit është zbatimi moral, që do të thotë bashkimi i arsyetimit moral dhe motivit moral për të marrë dhe vepruar mbi një vendim.
Për të parë rëndësinë dhe potencialin e këtij modeli është e dobishme të kujtojmë dallimin e mirënjohur të psikologut Daniel Kahneman midis të menduarit të shpejtë dhe të ngadaltë. Shumica e gjykimeve të përditshme bëhen përmes mendimit të shpejtë: automatik, në dukje instiktiv dhe bazuar në mënyrën se si ndiheni në atë kohë.
Vendime më të vështira ose të panjohura kërkojnë mendim të ngadaltë, i cili është më diskutues dhe logjik. Mendimi i ngadaltë është punë më e vështirë, dhe kështu është joshëse të mbështetesh sa herë që është e mundur në mendimin e shpejtë.
Ndërsa asimilohen supozime dhe qëndrime të veçanta (përfshirë qëndrimet morale), familjariteti rritet, formohen zakone dhe bëhet gjithnjë e më e lehtë për të përdorur mendimin e shpejtë për të marrë vendime që lidhen me to. Por të menduarit e shpejtë është më pak si ajo që zakonisht njihet si të mendosh – dhe më shumë si të supozosh, ose të bësh përfundime.
Vlera e përqasjes me katër përbërës të arsyetimit moral është ngadalësimi i gjykimeve morale për t’i bërë ato këshilluese dhe logjike sesa automatike.
Shumica e njerëzve dëshirojnë të bëjnë gjënë e duhur, por gjëja e duhur ndonjëherë as nuk konsiderohet si duhet. Devijimet dhe plaçkitjet e përdorura nga ministrat e qeverisë shpesh synojnë të tërheqin vëmendjen nga gjëja e duhur.
Siç tregojnë dëshmitë që mbështesin pesë mënyrat e fushatës së mirëqenies, pra të bësh mirë për të tjerët ndaj përfiton në mirëqenien e dikujt. Në planin afatgjatë, shqetësimi dhe respekti për të tjerët përtej rrethit të ngushtë të dikujt, së bashku me mendueshmërinë dhe vërtetësinë, përfitojnë të gjithë ne.
Altruizmi shpesh përkon me interesin vetjak për një periudhë më të gjatë, nëse jo më shpejt. Prandaj ka një kuptim të flasësh për mirëqenien morale, së bashku me mirëqenien fizike dhe mendore. Modeli i Rest mund të ndahet lehtësisht publikisht për të drejtuar dhe energjizuar rehabilitimin e moralit publik. / The Guardian