Kryeqyteti i Gjermanisë ka gjetur një xhevahir arkitektonik të modernitetit. Neue Nationalgalerie, një ndërtesë ikonike e ndërtuar midis 1965 dhe 1968 nga arkitekti gjermano-amerikan Mies van der Rohe, është rihapur për publikun pas gjashtë vitesh të mbylljes dhe punimeve masive rehabilituese, të kryera nga studioja e arkitekturës britanike David Chipperfield. Ndërtesa ishte e pastër dhe gati në fund të prillit, por situata në kohën e pandemisë koronavirus e detyroi Fondacionin Prusian të Trashëgimisë Kulturore (SPK) të shtyjë hapjen për vizitorët në 22 gusht, me tre ekspozitat që tani mbushin dhomat e saj. Veprat e artit të shekullit të 20 -të në koleksionin Neue Nationalgalerie – të cilat kanë kaluar gjashtë vjet në rehabilitimin e ndërtesës të ruajtur në magazina, dhe disa janë restauruar – tani shfaqen pjesërisht në ekspozitën Arti i Shoqërisë (1900 -1945), kushtuar klasikëve të artit modern, veçanërisht atij gjerman, nga gjysma e parë e shekullit të kaluar.
Muzeu modern ekspozon art nga gjysma e parë e shekullit të 20 -të dhe skulptura nga Alexander Calder.
Ekspozita ‘Arti i Shoqërisë (1900-1945), ekspozitë e re e përhershme nga Neue Nationalgalerie në Berlin. Në plan të parë, piktura “Potsdamer Platz”, nga ekspresionisti Ernst Ludwig Kirchner (1880-1938)
Ekspozita “Arti i Shoqërisë (1900-1945)” në Neue Nationalgalerie në Berlin. Në plan të parë, piktura “Potsdamer Platz”, nga ekspresionisti Ernst Ludwig Kirchner (1880-1938) MARÍA-PAZ LÓPEZ
Basti tjetër i madh është ekspozita Alexander Calder. Minimal / Maximal, një shenjë për historinë e ndërtesës, pasi një nga veprat kryesore të artistit kinetik amerikan, Têtes et queue (1965), u instalua në hapjen e muzeut në 1968 dhe është kthyer në tarracën e jashtme për këtë rihapje për publikun. Mostra e tretë është pjesë e artistes vizuale Rosa Barba.
“Pothuajse asnjë ndërtesë në Berlin mishëron kulturën e shekullit të 20 -të aq fuqishëm sa Neue Nationalgalerie; restauruar me dashuri nga David Chipperfield Architects, muzeu tani lejon një udhëtim prapa në kohë në epokën e viteve 1960, me të gjitha idetë dhe kontradiktat e tij, “tha Joachim Jäger, drejtor i galerisë, në një deklaratë.
Në fakt, ecja nëpër Neue Nationalgalerie, e cila edhe një herë shkëlqen e ndritshme, e pastër dhe e mbushur me punë të ekspozuara, është një ushtrim sugjestiv në shijimin e një hapësire dhe përmbajtjen e saj në të njëjtën kohë.
Ludwig Mies van der Rohe (Aachen, 1886-Chicago, 1969) e konceptoi këtë ndërtesë, sa koncize aq edhe spektakolare, si një strukturë në tre pjesë që mbështesin njëra-tjetrën: tempulli i sipërm prej çeliku dhe qelqi, baza prej guri dhe betoni – mbi të cilën mbështetet tempulli, dhe i cili në pjesën e tij nëntokësore ka dhoma ekspozitash – dhe kopshtin e skulpturës. Për rihapjen, mostra e Alexander Calder (1898-1976) është vendosur në tempullin e sipërm, dhe dy të tjerët në nëntokë.
Ekspozita Arti i shoqërisë (1900-1945) – e cila do të qëndrojë deri më 2 korrik 2023 – shfaq rreth 250 piktura dhe skulptura të stileve artistike që mbizotëronin në ato vite, të tilla si ekspresionizmi i grupeve Die Brücke (Dresden) dhe Der Blaue Reiter (Mynih), Objektiviteti i Ri, Dadaizmi ose Abstraksioni. Dhe i kornizon ato në proceset shoqërore dhe historike që i çuan: Perandoria Gjermane, Lufta e Parë Botërore, vitet 1920 të Republikës së Weimar, diktatura nacional -socialiste me persekutimin e asaj që Hitleri dhe njerëzit e tij e quajtën art i degjeneruar (në thelb, arti modern) Lufta e Dytë Botërore dhe Holokausti.
Ne shohim piktura nga Otto Dix, Hannah Höch, Ernst Ludwig Kirchner, Lotte Laserstein, Conrad Felixmüller, ose Sascha Wiederhold. Veprat e artistëve hebrenj, ose komunistëve, ose të dyve, të persekutuar ose të vrarë, janë të shumta.
Ekspozita ‘Arti i Shoqërisë (1900-1945), ekspozitë e re e përhershme nga Neue Nationalgalerie në Berlin. Në plan të parë, piktura ‘Der Redner Otto Rühle’ (folësi Otto Rühle), nga Conrad Felixmüller (1897-1977), ekspresionist dhe piktor i Objektivitetit të Ri
Ekspozita “Arti i shoqërisë (1900-1945), në Neue Nationalgalerie. Në plan të parë, piktura ‘Der Redner Otto Rühle’ (folësi Otto Rühle), nga Conrad Felixmüller (1897-1977) MARÍA-PAZ LÓPEZ
Ekspozita e Alexander Calder (1898-1976) paraqet deri më 13 shkurt 2022 skulptura dhe miniatura monumentale të lëvizshme dhe të qëndrueshme, ky aspekt më pak i njohur i trashëgimisë së tij artistike. Ekspozita e Rosa Barba do të zgjasë deri më 16 janar. Gjithashtu në kopsht tani janë disa skulptura, duke përfshirë pjesë nga Eduardo Chillida, Henry Moore dhe George Rickey.
Ndër mobiljet e restauruara ka 25 karrige të Barcelonës, të dizajnuara nga Lilly Reich dhe Van der Rohe
Karrigia e Barcelonës e restauruar nga Neue Nationalgalerie. Karrigia e Barcelonës është projektuar nga arkitekti gjerman Lilly Reich dhe Mies van der Rohe për pavijonin gjerman në Ekspozitën Ndërkombëtare të Barcelonës të vitit 1929.
Që nga hapja në vitin 1968, Neue Nationalgalerie nuk ishte rinovuar gjerësisht; Tani përfshin një mostër për ndërtimin dhe kanalizimin e tij. Ndër mobiljet e restauruara ka 25 karrige të Barcelonës, një model i projektuar nga arkitekti gjerman Lilly Reich dhe Van der Rohe për pavijonin gjerman në Ekspozitën Ndërkombëtare të Barcelonës të vitit 1929. Neue Nationalgalerie është ndërtesa e vetme e projektuar nga Mies van der Rohe në Gjermani pas lufta e Dytë Botërore. Kur u ndërtua, me qytetin të ndarë në dysh nga lufta e ftohtë, ai ishte në buzë të Berlinit Perëndimor. Tani, për fat të mirë, është qendër e pastër.
Burimi: lavanguardia.com