17 dhjetor 1973/ Sulmi mbi dy avionë në aeroportin e Romës, terroristët vrasin 34 civilë

113 563 lexime

124,178FansaPëlqeje

Sulmet dhe rrëmbimi i aeroportit të Romës në 1973 u bënë nga një grup sulmesh terroriste me origjinë palestineze në Aeroportin Ndërkombëtar Leonardo da Vinci–Fiumicino Itali. Fundi rezultoi me vdekjen e 34 personave….

…Fluturimi 110 i “Pan American World Airways” ishte planifikuar të nisej nga Roma, Itali dhe të mbërrinte në Teheran, Iran, nëpërmjet Bejrutit, Liban. Më 17 dhjetor 1973, pak para nisjes, terminali i aeroportit dhe avioni i fluturimit u sulmua. Avionit iu vu zjarri nga persona të armatosur palestinezë, duke rezultuar në vdekjen e tridhjetë personave në aeroplan dhe dy në terminal.

Pas sulmit të fluturimit 110, personat e armatosur rrëmbyen fluturimin 303 të Lufthansa dhe vranë dy persona të tjerë. Ata përfunduan në paraburgimin e autoriteteve të Kuvajtit.

Organizata

Që nga dëbimi i Organizatës për Çlirimin e Palestinës (PLO) nga Jordania, pas luftës civile jordanezo-palestineze, organizatat ushtarake palestineze e bënë Libanin Jugor selinë dhe bazën e tyre të operacioneve, duke përfshirë militantë nga kampet e refugjatëve palestinezë. Libani i Jugut u referua si Toka Fatah, për shkak të kontrollit pothuajse të plotë të Fatahut dhe organizatave të tjera ushtarake palestineze mbi këtë zonë -zyrtarisht libaneze-, të cilën ata e përdorën për të organizuar sulme kundër Izraelit, kryesisht duke synuar civilët dhe për t’u përfshirë në operacione të armatosura. jashtë vendit, të quajtur “akte terrorizmi”.

Ngjarja 1

Më 17 dhjetor 1973, Pan Am Flight 110 ishte planifikuar të fluturonte nga Aeroporti Ndërkombëtar Leonardo da Vinci në Romë në Aeroportin Ndërkombëtar të Bejrutit në Liban dhe më pas në Teheran, Iran. Në kontrollet e Boeing 707-321B (regjistrimi N407PA, emri Clipper Celestial) ishin kapiteni Andrew Erbeck, Oficeri i Parë Robert Davison dhe inxhinieri i fluturimit Kenneth Pfrang.

Përafërsisht në 12.51 me orën lokale në Romë, pikërisht kur Fluturimi 110 po përgatitej për ngritje, pesë palestinezë kaluan nëpër ndërtesën e terminalit, të armatosur me armë zjarri automatike dhe granata. Terroristët hoqën automatikët nga çantat e bagazheve të dorës dhe filluan të qëllojnë në të gjithë terminalin, duke thyer xhamat dhe duke vrarë dy persona. Pilotët dhe ekuipazhi në kabinën e avionit ishin në gjendje të vëzhgonin udhëtarët dhe punonjësit e aeroportit në ndërtesë që vraponin për t’u mbrojtur. Kapiteni Erbeck njoftoi përmes sistemit të adresave publike të avionit se kishte “disa trazira” në terminal dhe udhëzoi të gjithë njerëzit në bord të uleshin poshtë.

Disa nga personat e armatosur vrapuan përtej asfaltit drejt avionit “Pan American”, duke hedhur një zjarrvënës fosfori dhe granata të tjera dore nëpër dyert e hapura të përparme dhe të pasme të avionit. Shpërthimet rrëzuan ekuipazhin dhe pasagjerët në tokë dhe kabina u mbush me tym të dendur. Stjuardesat ishin në gjendje të hapnin daljen e emergjencës mbi krahun në njërën anë të avionit; dalja tjetër u pengua nga persona të armatosur. Ekuipazhi u përpoq të evakuonte sa më shumë pasagjerë të ishte e mundur përmes daljes së disponueshme, por njëzet e nëntë pasagjerë dhe vrapuesja Diana Perez

vdiq në aeroplan, duke përfshirë të njëmbëdhjetë pasagjerët në klasin e parë. Katër zyrtarë marokenë që po shkonin në Iran për një vizitë dhe Bonnie Erbeck, gruaja e kapitenit të aeroplanit, ishin mes të vdekurve. Kapiteni Erbeck i mbijetoi sulmit. Gjithashtu u vranë katërmbëdhjetë punonjës të Aramco dhe anëtarë të familjes së punonjësve. Vetë avioni u shkatërrua.

Ngjarja 2

Në të njëjtën kohë, pesë persona të tjerë të armatosur morën peng disa italianë dhe anëtarë të ekuipazhit tokësor të Lufthansa në Fluturimin 303 Boeing 737 të Lufthansa (regjistrimi D-ABEY) që prisnin të niseshin për në Mynih. Një doganier italian, 20-vjeçari Antonio Zara, u qëllua për vdekje në tokë kur mbërriti në vendin e sulmit, pasi alarmi i përgjithshëm ishte dhënë nga kulla e kontrollit të aeroportit. Rrëmbyesit më pas detyruan ekuipazhin tashmë në bord të lëvizte avionin drejt pistës në mënyrë që të ngrihej. Për pjesën e parë të lëvizjes, avioni u ndoq nga disa automjete, Karabinieri dhe Guardia di Finanza, të cilët braktisën ndjekjen pasi rrëmbyesit kërcënuan të vrisnin të gjithë pengjet në bord. Në orën 13:32, pak më shumë se gjysmë ore nga fillimi i aksionit, avioni u nis për në Athinë, Greqi, ku mbërriti në orën 16.50. koha lokale e Athinës.

Lexo edhe :  Maj 1915/ Lufta kundër Austro-Hungarisë, Italia i bashkohet Britanisë, Francës dhe Rusisë

Sulmi rezultoi të ishte aq i shpejtë saqë nuk lejoi një përgjigje adekuate nga forcat policore të aeroportit. Në fakt, në atë çast brenda aeroportit kryenin shërbim vetëm 117 oficerë: 9 karabinierë, 46 doganierë dhe 62 punonjës të Policisë së Shtetit, nga të cilët vetëm 8 ishin të punësuar në shërbimin e antisabotazhit; një numër i papërfillshëm për një aeroport ndërkontinental si Fiumicino. Gjithçka u rëndua nga fakti se struktura e aeroportit ishte absolutisht e papërshtatshme për parandalimin e sulmeve terroriste, pasi ishte konceptuar në një kohë kur ngjarje të tilla nuk ishin të parashikueshme.

Ndalesa në Athinë

Pas uljes në Athinë, terroristët kërkuan me radio lirimin e dy personave të armatosur palestinezë përgjegjës për një sulm në Aeroportin Ndërkombëtar të Hellinikon. Ata pretenduan se kishin vrarë pesë pengje, duke përfshirë oficerin e parë të avionit. Më pas terroristët kërcënuan se do të rrëzonin avionin në mes të Athinës nëse kërkesat e tyre nuk plotësoheshin. Në realitet, vetëm një peng italian, Domenico Ippoliti, ishte vrarë dhe një peng tjetër ishte plagosur. Pasi nuk arritën t’i bindin autoritetet greke për lirimin e terroristëve, ata i kufizuan kërkesat e tyre vetëm për të furnizuar me karburant dhe për t’u larguar.[13] Avioni u ngrit sërish nga Athina pas gjashtëmbëdhjetë orësh në tokë dhe pasi personat e armatosur kishin liruar pengun e plagosur dhe kishin hedhur trupin e pengut të vdekur në pistë.

Ndalesa në Damask

Më pas avioni u nis për në Bejrut, ku autoritetet libaneze refuzuan të lejonin uljen e tij dhe bllokuan pistën me automjete. Qipro gjithashtu refuzoi të lejojë zbarkimin. Terroristët në bord urdhëruan aeroplanin të nisej për në Damask të Sirisë, gjoja për shkak se avioni po mbaronte karburantin. Pasi u ulën në aeroportin e kryeqytetit sirian, komandanti i Forcave Ajrore, gjeneralmajor Naji Jamil u përpoq të bindte palestinezët të lironin pengjet, por ata refuzuan. Sirianët siguruan ushqim për të gjithë në bord dhe furnizuan me karburant avionin. Ata gjithashtu trajtuan një nga rrëmbyesit për një dëmtim në kokë. Avioni u ngrit sërish dy deri në tre orë pas uljes.

Zbarkimi në Kuvajt

Avioni i komanduar u drejtua për në Kuvajt, ku autoritetet kuvajtiane refuzuan ta lejonin të ulej. Kapiteni Kroese u urdhërua nga terroristët të ulej gjithsesi në një pistë dytësore. Një orë negociata midis personave të armatosur palestinezë dhe autoriteteve të Kuvajtit përfunduan me lirimin e të dymbëdhjetë pengjeve të mbetura[9] në këmbim të “kalimit të lirë” në një destinacion të panjohur për rrëmbyesit. Terroristët u lejuan të mbanin armët e tyre dhe, pasi u larguan nga avioni, ngritën duart drejt kamerave në një shenjë V-për-fitore.

Pasojat

U raportua se autoritetet e Kuvajtit më vonë i çuan rrëmbyesit në një bazë ajrore për “qëllime marrjeje në pyetje”. Kuvajti njoftoi se nuk kishte ndërmend t’i nxirrte rrëmbyesit në gjyq dhe fillimisht konsideroi lirimin e rrëmbyesve në PLO. Në mars të vitit 1974, presidenti i Egjiptit Anwar Sadat ra dakord t’i lejonte ata të vinin në Kajro “nën përgjegjësinë e PLO” dhe organizata palestineze deklaroi se burrat do të gjykoheshin për kryerjen e një “operacioni të paautorizuar”.

Pesë palestinezët u liruan përfundimisht nën negociata gjatë një tjetër rrëmbimi që ndodhi më 21 nëntor 1974, dhe iu dorëzuan paraburgimit të PLO. Është e paqartë se çfarë ndodhi me ta pas kthimit të tyre në PLO.

Të fundit

Lumi i Vjosës vizitohet nga turistë të huaj e vendas të pasionuar pas aventurës

Kryeministri Edi Rama ka publikuar këtë të diel pamje nga Lumi i Vjosës, i cilësuar si “lumi i fundit...

Mbyllet sezoni në Serie A/ Juve në Champions, fiton Roma , Lazio mbetet jashtë europës

U mbyll këtë të dielë Serie A. Juventus ia ka dalë që të kualifikohet në Champions League, pas fitores së vuajtur 2-3 ndaj Venezias....

Krimet në Gaza, 9 nga 10 fëmijët e doktoreshës palestineze vriten në sulmin ajror

Dr. Alaa al-Najjar i la dhjetë fëmijët e saj në shtëpi të premten kur shkoi në punë, në dhomën e urgjencës në Kompleksin Mjekësor...

Shqipëria e mbyll me zero pikë Europianin U-17, kuqezinjtë mposhten thellë nga Franca

Shqipëria U17 pëson disfatë 4-0 ndaj Francës, në ndeshjen e fundit të grupit të Europianit që po mbahet në vendin tonë. Francezët e mbyllën...

Ku ndryshon Berisha nga Rama? Na e tregon Belind Këlliçi

Belind Këlliçi komentoi në “Off the Record” nga Andrea Danglli, në A2 CNN, edhe akuzat e disa prej kandidatëve të Partisë Demokratike, nga listat...

Lajme të tjera

Web TV