10 avionët që bënë historinë e aviacionit

113 563 lexime

124,178FansaPëlqeje

Nga avioni i parë që theu barrierën e zërit te avioni i padukshëm për radarin: ja 10 nga avionët që bënë historinë e aviacionit.

Bell X-1 – Është avioni që theu barrierën e zërit në vitin 1947, i pari në histori (në foto, Chuck Yeager, shoferi testues që e pilotoi në atë rast, pozon pranë një modeli në shkallë). Në praktikë ishte një predhë e pajisur me krahë, e cila udhëtonte në mbajtësen e një bombarduesi dhe prej andej, nisej për të shfrytëzuar sa më shumë kohën e dobishme të fluturimit (shumë e shkurtër, vetëm 150 sekonda). Gjatë provave ajo tejkaloi shpejtësinë prej 1500 km / orë.

Boeing B17 – Emri i tij i vërtetë ishte B17, por të gjithë e njihnin si “Kalaja Fluturuese”. Ky bombardues i rëndë me katër motorë u vendos për herë të parë në Luftën e Dytë Botërore nga forcat aleate dhe shpejt fitoi një reputacion si një makinë fluturuese e jashtëzakonshme. Ishte i armatosur me 13 mitralozë dhe mund të mbante deri në 2700 kg bomba; arrinte lartësi fluturimi mbi 9 mijë metra dhe kjo në mungesë të një sistemi presioni ndonjëherë përfundonte duke krijuar probleme të “sëmundjes së lartësisë së madhe” (dhe madje edhe ngrirjes) te anëtarët e ekuipazhit.

Tupolev Tu-144 – Jo të gjithë e dinë se Bashkimi Sovjetik, midis viteve shtatëdhjetë dhe tetëdhjetë, kishte gjithashtu avionët e tij supersonikë të pasagjerëve. Quhej Tupolev Tu144 dhe në formë i ngjante shumë Concorde (edhe nëse nga pikëpamja e dizajnit dallimet ishin të konsiderueshme). Ai theu për herë të parë pengesën e zërit në një fluturim eksperimental në qershor 1969, dy muaj para rivalit të tij anglo-francez dhe ishte anija e parë komerciale që tejkaloi 2 Mach (d.m.th., dyfishi i shpejtësisë së zërit). Ai ende mban rekordin e shpejtësisë për një avion jo-tregtar (2.5 Mach). Ai fluturoi midis viteve 1975 dhe 1998.

Lockheed F-117 – Ky është “avioni i padukshëm” që u bë i famshëm në luftë në vitin 1991. Sekreti i tij është forma e veçantë e sipërfaqeve aerodinamike, të shtruara për t’i shpëtuar sinjaleve të radarit të armikut dhe materiali “radar absorbues” me të cilin është veshur “qeliza” e saj. Përdoret për misione precize sulmi (natë): piloti e kontrollon atë përmes ekraneve të panelit të tij të instrumenteve dhe praktikisht nuk shikon kurrë nga dritaret, pamja e të cilave, në një avion me formë të ngjashme është shumë e zvogëluar.

McDonnell Douglas DC-10 – Ishte aeroplani i parë i zhvilluar nga kompania amerikane McDonnell Douglas (më vonë u shkri në Boeing), hyri në shërbim në 1971 dhe u përdor në rrugë të gjata. Ai kishte një trup “të gjerë”, krahë të ulët dhe një sistem shtytës me tre motorë turbofan, njëri prej të cilëve, karakteristik, i montuar në rrafshin vertikal të bishtit. U dorëzuan 386 kopje të DC-10, duke përfshirë të fundit të blerë nga linjat ajrore nigeriane në 1989.

Lexo edhe :  Horoskopi i ditës së shtunë, 17 maj 2025

Vought F4U Corsair – Luftëtari i përdorur nga aviacioni amerikan në Luftën e Dytë Botërore, i karakterizuar nga krahu i “pulëbardhës së përmbysur”, i cili kufizonte madhësinë e tij kur transportohej në bordin e një aeroplanmbajtëse. Për shkak të epërsisë së tij në betejë dhe zhurmës karakteristike të motorit, japonezët e quajtën atë “Vdekja Hissing”.

Boeing 247 – Me fluturimin e tij të parë në shkurt 1933, filloi epoka e avionëve modernë. Më i shpejtë se të gjithë konkurrentët e tij (shpejtësia maksimale prej 304 km/h, krahasuar me rreth 200 për të tjerët) ky avion me 2 motorë mund të transportonte 10 pasagjerë plus 2 anëtarë ekuipazhi. Ishte e pajisur me një nga pajisjet e para, të bazuara në një sistem pneumatik, për të kundërshtuar formimin e akullit në krahë.

Heinkel He-178 – Avioni i parë reaktiv në histori: ai fluturoi për herë të parë në gusht 1939 më shumë se 2 vjet përpara konkurrentëve të tij, duke goditur 650 km. “Marka” e tij ishte marrja e ajrit të motorit të integruar në hundë. Ai nuk hyri kurrë në shërbim.

BAe Harrier – Është luftarak i Forcave Ajrore Mbretërore Britanike, i bërë i famshëm nga motori “vectorable thrust”: do të thotë se shtytja – e marrë nga 4 grykë të rregullueshme plus ajo e fiksuar në bisht – mund të orientohet sipas nevojave. Fillimisht kjo aftësi u përdor kryesisht për të ulur vertikalisht në aeroplanmbajtëse të cilat, deri atëherë, ishin përdorur vetëm nga helikopterët. Më pas, pilotët filluan të eksperimentojnë me përdorimin e tij edhe gjatë fluturimit për të kryer manovra që ishin të pamundura për luftëtarët “tradicionalë”.

Rumpler Taube – Një aeroplan zbulues austriak, i cili në majat e krahëve i ngjante pendës së një zogu, i përdorur në frontin perëndimor gjatë Luftës së Parë Botërore. Ai vinte nga një ‘glider’, i cili shoqërohej me një motor Mercedes me 6 cilindra me 100 kuaj fuqi. Ai fluturoi me më pak se 100 km / orë dhe ishte shumë i brishtë.

Të fundit

“Kujdes të kam fal njëherë…”/ Manja përplaset me Këlliçin dhe Gjin Gjonin

Momente tensioni janë regjistruar në ambientet e Parkut Olimpik aty ku prej mëngjesit të sotëm ka nisur numërimi i...

Pushimet si terapi: Destinacionet që ushqejnë shpirtin

Jo çdo arratisje ka të bëjë me valixhen — disa lidhen me rikthimin tek vetja. Në një kohë ku ritmi i jetës është i shpejtë,...

Kush i humbi zgjedhjet? Askush, si gjithmonë

Nga Enton Spahiu Pas çdo zgjedhjeje, njëra palë feston, tjetra reflekton. Në teori. Sepse në praktikën shqiptare, veçanërisht atë të Partisë Demokratike, reflektimi është një...

“Këta dhe ditëlindjet me 5-sa i kanë!”/ Demokratët suprizojnë Gjekmarkajn për 51-vjetorin

Teksa procesi i numërimit të votave të diasporës po zhvillohet në Parkun Olimpik, atmosfera u zbut për disa çaste kur deputeti Agron Gjekmarkaj u...

“Washington Post”: Turistët amerikanë zgjedhin Shqipërinë midis vendeve evropiane

Turistët amerikanë po përgatiten për një verë të kushtueshme – duke i përshtatur pushimet e tyre në përputhje me rrethanat, shkruan Natalie B. Compton...

Lajme të tjera

Web TV