Një studim i ri i publikuar në Nature Scientific Reports ka zbuluar se njerëzit me prirje politike të krahut të djathtë janë më të prirur për të përhapur lajme të rreme në internet.
Megjithatë, në shumicën e rasteve, ata duket se nuk janë të vetëdijshëm për vërtetësinë e vetë lajmit. Rezultatet e studimit sugjerojnë se problemi është më shumë dezinformimi sesa keqbesimi, dhe se kjo rrjedh nga mungesa e të kuptuarit të informacionit të përbashkët ose nga një nivel i ulët kulturor.
KUJDES NGA CHATGPT. Fenomeni i lajmeve të rreme ka gjetur terren pjellor në dekadën e fundit falë shfaqjes së rrjeteve sociale si mjeti kryesor i informacionit për një numër gjithnjë në rritje përdoruesish dhe ekspertët besojnë se situata mund të përkeqësohet vetëm me shfaqjen e teknologjive, mësimi gjenerues i makinerive, të tilla si ChatGPT dhe të ngjashme, të cilat do të vazhdojnë të marrin dhe riprodhojnë lajme të pasakta.
Hulumtimi i mëparshëm, i botuar në Science Advances , kishte sugjeruar se ata që votonin për partitë konservatore ishin më të prirur të besonin në lajmet e rreme, pa u ndalur në profilet e atyre që ishin mësuar më shumë t’i përhapnin ato. Një ekip ndërkombëtar i përbërë nga studiues nga Australia, Anglia dhe Gjermania mendoi për këtë, duke intervistuar rreth 2400 njerëz në dy vendet evropiane dhe duke u bërë pyetje të hollësishme për të vlerësuar aftësinë e tyre për të identifikuar informacionin e rremë, prirjen për t’i shpërndarë ato dhe politikat e tendencave. Rezultatet treguan se në shumicën e rasteve, njerëzit nuk ndajnë qëllimisht lajme të rreme dhe pak e bëjnë këtë me keqbesim.
Midis pjesëmarrësve në studim, të moshuarit dhe ata me të ardhura më të larta ishin më të mirët në dallimin midis lajmeve të rreme dhe reale, veçanërisht nëse kishin prirje të majtë politikisht. Konkretisht, ne zbuluam se të rinjtë në Mbretërinë e Bashkuar kanë më shumë gjasa të ndajnë me qëllim dezinformimin. Në thelb, fakti mbetet se shumica dërrmuese e njerëzve duket se e bëjnë këtë pa qëllimin për të mashtruar, thjesht duke besuar në lajmet që ripropozojnë.
MEKANIZMAT SOCIALË. Kjo nxjerr në pah një problem më të madh sesa një grup i vogël që përpiqet të mbjellë mosbesim, domethënë mungesën e edukimit të duhur dhe të të menduarit kritik për t’i ndihmuar ata të kuptojnë se çfarë është e vërtetë. Megjithatë, studimi, siç thonë vetë studiuesit, nuk do të ishte përfundimtar, për shkak të metodologjisë së mbledhjes së të dhënave. Në fakt, duke u bazuar në pyetësorët e dorëzuar në kampion dhe të plotësuar në mënyrë të pavarur, ka mundësi që subjektet të kenë qenë më pak të prirur të pranojnë se kanë përhapur qëllimisht lajme të rreme.
Për më tepër, pak të dhëna u mblodhën në grupmoshën 16-35 nga të anketuarit në Gjermani. Për këtë arsye, ekipi shpreson që kërkimet e mëtejshme mund të tregojnë më mirë mekanizmat shoqërorë që çojnë në përhapjen e lajmeve të rreme.