Free Porn
xbporn

1xbet وان ایکس بت 1xbet وان ایکس بت 1xbet وان ایکس بت 1xbet وان ایکس بت 1xbet وان ایکس بت 1xbet وان ایکس بت 1xbet وان ایکس بت 1xbet وان ایکس بت 1xbet 1xbet سایت شرط بندی معتبر 1xbet وان ایکس بت فارسی وان ایکس بت بت فوروارد betforward سایت بت فوروارد سایت betforward 1xbet giriş

S’mund të duronin një botë të industrializuar/Si u krijua komuna e para naturiste në botë

113 563 lexime

124,178FansaPëlqeje

Me rastin e Ditës Botërore të Naturizmit, le të zbulojmë se kur lindën komunat e para naturiste përmes artikullit “ Hipët e parë ” të Irene Merli, marrë nga arkivat e Focus Storia .

SHKRIRJA ME NATYRËN. Thjesht vendosni këmbën në Monte Verità për t’u goditur nga forca e tij. Një ndjenjë paqeje dhe bashkimi energjie që na shtyn në soditje edhe sot. Imagjinoni si dukej kjo kodër shumë e gjelbër mbi Ascona, në Kantonin e Ticino (Zvicër), me një pamje spektakolare të liqenit Maggiore dhe maleve, për ata që mbërritën këtu në fillim të shekullit të 20-të në kërkim të një jete të lirë nga prangat e shoqërisë. Në malin, që atëherë quhej Monescia, lindi një nga komunat e para evropiane, që shpallte një kundërkulturë dhe të aftë për të tërhequr artistë, intelektualë dhe revolucionarë, në emër të utopisë.

Naturizëm - Valle

PIONERET. Por historia meriton të tregohet që në fillim. Në vjeshtën e vitit 1900 gjashtë të rinj enden midis Mynihut, Italisë Veriore dhe Zvicrës Jugore.Grupi përbëhej nga Henri Oedenkoven, belg, shoqëruesja e tij gjermane Ida Hofmann, Jenny, motra e Idës, dy vëllezërit Gräser, Karl dhe Gusto, transilvanian dhe Lotte Hattemer, një berlineze rebele. Ata mbanin flokë të gjatë, të zbutur me shirita, mbanin fustane të bardha të lira dhe sandale të thjeshta në këmbë zbathur. Ata vinin nga familje të shtresës së mesme shumë të pasura, por nuk mund të duronin më një botë shumë të industrializuar, të shpejtë, të lidhur me paratë dhe që kërcënonte trupin dhe shpirtin.

NJË JETË “ALTERNATIVE”. Sapo mbërritën në Ascona, kuptuan se kishin gjetur vendin e duhur: një pyll të madh e të harlisur, i vendosur në një kodër 400 metra të lartë, me pamje nga ujërat e ëmbla të Verbanos, ku nuk kishte shtëpi dhe njerëz. Prona prej 75 mijë metrash katrorë i përkiste Alfredo Piodës, një politikani liberal nga Lokarno, i cili ishte i lumtur t’u shiste atyre të rinjve të etur për të vënë në praktikë parimet e Lebensreformës (Reforma e jetës), një lëvizje e rrënjosur në Gjermani e cila shpalli kthimin. ndaj natyrës. Kështu lindi kolonia e Monte Verità, siç u riemërua Monescia.

JETA “E GJELBËR”. “Monteveritani” menjëherë iu vunë punës: ndërtuan kasolle të quajtura “ajër-dritë” – shtëpi spartane prej druri që nuk kishin energji elektrike dhe ujë të rrjedhshëm – dhe filluan të kultivojnë perime dhe të mbjellin pemë frutore për shumë orë në ditë. Puna manuale ishte pjesë e programit dhe ata nuk hanin asnjë ushqim me origjinë shtazore.

Naturizëm - Casa Monte Verità

Në kodrën e utopisë , duhani , alkooli , kafeja dhe madje edhe kripa ishin të ndaluara . Henri, Ida dhe të tjerët laheshin jashtë edhe në dimër, nën dushe, dhe krejtësisht të zhveshur, laheshin në diell dhe ajër, të konsideruar si ushqim të dobishëm për trupin dhe shpirtin.

MONOGAME. Por ata nuk praktikuan dashurinë e lirë: edhe nëse e refuzonin institucionin e martesës, preferonin të ishin një çift i qëndrueshëm. Kur nuk punonin, i përkushtoheshin ushtrimeve gjimnastike euritmike (një lloj kërcimi) dhe në mbrëmje takoheshin në Shtëpinë Qendrore, ku lexonin, diskutonin, meditonin dhe bënin muzikë (Ida ishte një pianiste e arrirë).

NGA E GJITHE EVROPA. Vetëm Shtëpia Qendrore, e bërë gjithashtu prej druri, në vitin 1904 u bë Sanatorium Monte Verità, një lloj qendre Wellness ku mysafirët pranonin përvojën e komunitetit dhe paguanin sa të mundnin, edhe me punë. Henri dhe Ida mbetën për ta menaxhuar: Karl Gräser dhe Xheni, të cilët ishin bërë çift në pritje të një fëmije, nuk mund të duronin më ashpërsinë e jetës në Monte Verità dhe u larguan.

Naturizëm - tërheqje lufte

Gusto kishte dalë në pension për të jetuar në një shpellë sepse nuk pranoi energjinë elektrike që kishte mbërritur ndërkohë në Shtëpinë Qendrore. Shumë të ftuar filluan të kalonin pranë Sanatoriumit: teozofë, reformatorë, artistë, anarkistë si Erich Mühsam, i cili e përkufizoi vendin si “republikën e të pastrehëve” dhe donte të themelonte Shoqërinë e të Fundit, psikoanalisti Otto Gross, i cili ëndërronte të themelimit për emancipimin e njeriut, filozofi dhe teologu Martin Buber, politikani dhe shkrimtari August Bebel. “Pothuajse menjëherë, mbërriti edhe shkrimtari Hermann Hesse, për t’u detoksikuar nga alkooli”, shpjegon Nicoletta Mongini, menaxhere e kulturës në Fondacionin Monte Verità. “Hesse frekuentonte shpesh hermitin Gusto Gräser, i cili e frymëzoi atë për disa personazhe në librat e tij”.

Lexo edhe :  A është portretizuar një grua me kancer gjiri në veprën e Mikelanxhelos?

RRUGË PËR ARTISTËT. Në vitin 1913, Rudolf von Laban, balerin, koreograf, shpikës i vallëzimit mimik mbërriti gjithashtu nga Cyrihu: ai donte të transferonte kurset e tij verore të kërcimit në kodrën e utopisë. Ideja u pëlqeu shumë themeluesve dhe Labanit pati aq sukses sa që pak nga pak Sanatoriumi u shndërrua në një komunitet artistësh. Kështu mbërritën balerinët e mëdhenj Mary Wigman, Isadora Duncan dhe Charlotte Bara (e cila ndërtoi teatrin e saj në shpatet e malit), më vonë dadaistët Hugo Ball dhe Tristan Tzara, si dhe piktorja ruse Marianne von Werefkin, e cila atëherë jetonte në Ascona.

Përzierja e spiritualizmit, shprehjes së lirë artistike, ushqimi vegan, bukuria e vendit dhe butësia e klimës vepruan si një magnet për intelektualët dhe artistët heterodoksë.

Dhe zgjedhja e neutralitetit të Zvicrës gjatë Luftës së Madhe ishte gjithashtu shumë e rëndësishme . Në Monte Verità ishte e lirë dhe paqësore, larg konfliktit dhe qyteteve të industrializuara dhe të korruptuara.

KËTU VJEN KRYEQYTETI. Në vitin 1920 Ida dhe Henri u larguan përgjithmonë nga vendi ku kishin themeluar koloninë legjendare. Përpjekja ideale fillestare kishte kohë që kishte humbur dhe ata vendosën të largoheshin fillimisht në Spanjë dhe më pas në Brazil, për të provuar të krijonin komunitete të tjera të ngjashme me Monteverita. Por miti i atij destinacioni të shenjtë, jashtë hapësirës dhe kohës, ishte bërë më i madh se realiteti.

Për ca kohë struktura u menaxhua nga disa artistë bohemë, më pas, në vitin 1926, i gjithë kompleksi u ble nga baroni gjerman Eduard von der Heydt. Von der Heydt ishte bankieri i fuqishëm i ish-perandorit gjerman William II dhe një nga koleksionistët më të mëdhenj evropianë të artit bashkëkohor, oriental dhe primitiv. Baroni u vendos në Casa Anatta, shtëpia e dikurshme e Idës dhe Henrit, e ndërtuar kundër shkëmbit në stilin teozofik, me qoshe të rrumbullakosura dhe pa skaje të mprehta, mure të dyfishta prej druri, dyer rrëshqitëse, tavane të harkuar dhe dritare të mëdha me pamje nga peizazhi si vepër supreme e art.

HOTELI I BANKERIT. Von der Heydt e transformoi shtëpinë në një rezidencë private luksoze dhe e mobiloi atë me koleksionet e tij të artit. “Ai më pas kishte ndërtuar një hotel në stilin racional dhe funksional të Bauhaus-it, duke filluar nga struktura e Shtëpisë Qendrore, e cila funksionon edhe sot”, vazhdon Nicoletta Mongini.

Rezultati ishte një hotel shumë i rafinuar, i ndërtuar gjithashtu kundër faqes shkëmbore, në të cilin bankieri, i cili kishte shumë kontakte ndërkombëtare, u përpoq të mbante gjallë frymën e Monte Verità duke pritur personalitete të kalibrit të psikanalisti Carl Gustav Jung, mjeshtër të Bauhaus. si Gropius, Albers, Moholy-Nagy, piktori i madh zviceran Paul Klee . Më në fund, baroni vendosi që pas vdekjes së tij, e gjithë prona të shkonte në Kantonin e Ticino.

SHTËPI MUZE. Sot, pas ulje-ngritjeve, ata që mbërrijnë në kodrën e Monte Verità mund të vizitojnë një kasolle me dritë ajri, dushet dhe vaskat e kolonëve, plantacionin, shtëpinë e çajit dhe, që nga viti 2017, muzeun Casa Anatta, i cili strehon ekspozitën. Mali i së Vërtetës. Gjinjtë e së vërtetës nga Harald Szeemann, një historian i rëndësishëm arti, i cili prej vitesh ka mbledhur dëshmi dhe dokumente mbi kodrën e utopive.

Dhe duke parë liqenin, mund të reflektohet mbi modernitetin e atyre gjashtë pionierëve që më shumë se një shekull më parë parashikuan tema të tilla si jeta biologjike dhe miqësore me mjedisin, kujdesi natyror për trupin dhe kultura vegjetariane, ende jetike dhe të debatuara sot.

Përshtati në shqip nga Focus.it, Fjala.al

Të fundit

Projektbuxheti për vitin 2025/ Tre miliardë lekë për kompensimin e ish-pronarëve!

Për vitin e ardhshëm fiskal qeveria ka parashikuar të shpenzojë jo më shumë se 3 miliardë lekë që përkthehen...

“Në rrugën e dhimbjes…”/ Alketa kujton babain e ndjerë: S’më mësove si jetohet pa ty

Në 1 vjetorin e ndarjes nga jeta të babait të saj, Alketa Vejsiu ka ndarë disa fotografi të vjetra dhe dhjetë mësimet që ka...

Ishulli më i vogël i banuar në botë

Nëse dikush mendon të kërkojë ishullin më të vogël të banuar në botë, shikimi i parë do të bjerë mbi pafundësinë e Oqeanit Paqësor. Midis...

Ky është fshati ku mund të jetosh me 1 euro në vit!

Çdo mëngjes zgjohuni me “Wake Up”, programi i njëkohshëm radio-televiziv i “Top Channel” e “Top Albania Radio”, në thelb ka përcjelljen e informacionit më...

VIDEO/ Rama: Ura e Madhe e Veriut, shëmbëlltyrë e ambicies sonë për Kukësin

Kryeministri Edi Rama ka postuar të tjera pamje nga Ura e Madhe e Veriut. Në një postim në rrjet, Rama shkruan se ajo është një...

Lajme të tjera

Web TV