Roma, kryeqyteti i Evropës

113 563 lexime

124,178FansaPëlqeje

Nga Juan González-Barba


A ka një kryeqytet Europa, ose më saktë, Bashkimi Evropian? Nëse po, a do të justifikohej me titujt e tij historikë? A ka kuptim që një projekt kaq i ndryshëm nga ai i një shteti kombëtar të ketë një kryeqytet?

Në një tubim politik të fundit, i cili mori vëmendje të gjerë në rrjetet sociale, kryeministrja italiane Giorgia Meloni deklaroi se “Roma duhet të jetë kryeqyteti i Bashkimit Evropian, sepse kryeqyteti i Bashkimit Evropian nuk mund të jetë vendi më komod për të ngritur zyra. ”, por vendi që përfaqëson identitetin e tij mijëvjeçar.” Komentuesit pranë zonjës Meloni i interpretuan fjalët e saj si “vënie në vend të burokratëve globalistë në Bruksel”, por ato shkaktuan, të paktën për sa më përket mua, lloje të tjera reflektimesh, të cilat do t’i paraqes më poshtë. A ka një kryeqytet Europa, ose më saktë, Bashkimi Evropian? Nëse po, a do të justifikohej me titujt e tij historikë? A ka kuptim që një projekt kaq i ndryshëm nga ai i një shteti kombëtar të ketë një kryeqytet? Dhe së fundi, cili është identiteti i supozuar mijëvjeçar evropian? Përpara se t’i përgjigjemi pyetjes se cili është kryeqyteti i BE-së, nëse ekziston, është e nevojshme të kujtojmë se vetë ekzistenca e një kryeqyteti, me një përqendrim të fuqisë politike – dhe shpesh edhe fuqi ushtarake dhe ekonomike – është e natyrshme e Epoka moderne, sigurisht në Evropë. Është në fillimet e ndërtimit të shtetit modern, në vendet më perëndimore të Europës, kur kryeqyteti i vendit konsolidohet dhe vendoset në një qytet. Deri atëherë, kryeqyteti bazohej në vendbanimin e mbretit në pushtet dhe kishte shumë raste që ai udhëtonte duke ndjekur mbajtësin e pushtetit mbretëror. A është e drejtë të thuhet se Brukseli është kryeqyteti i Bashkimit Evropian? Mund të jepet kjo përshtypje, pasi gazetarët i referohen vazhdimisht këtij me emrin e atij, në përdorim të qartë metonimik. Sipas Traktatit për Bashkimin Evropian, Bashkimi Evropian përbëhet nga shtatë institucione, përkatësisht Parlamenti Evropian, Këshilli Evropian, Këshilli i Bashkimit Evropian, Komisioni Evropian, Gjykata e Drejtësisë së Bashkimit Evropian, Banka Qendrore Evropiane dhe Gjykata Evropiane e Audituesve. Selitë e këtyre institucioneve nuk janë të vendosura në të njëjtin qytet: Bruksel, Strasburg, Luksemburg dhe Frankfurt; Ndonjëherë selia e një institucioni ndahet midis dy (Këshilli, i cili mblidhet në Luksemburg në prill, qershor dhe tetor, dhe në Bruksel pjesën tjetër të vitit), ose edhe në tre qytete (Parlamenti mban seancat e tij plenare çdo muaj). Strasburg, por mbledhjet e komiteteve dhe grupeve politike mbahen në Bruksel, dhe sekretariati i tij është i vendosur në Luksemburg); Nuk është plotësisht e saktë të thuhet se selia e Këshillit Evropian është në Bruksel, pasi presidenti i tij mund dhe shpesh thërret mbledhje të jashtëzakonshme në vendin e presidencës së rradhës. Edhe rasti më i dukshëm, ai i selisë së Komisionit në Bruksel, duhet të kualifikohet: shërbimet e Komisionit me rëndësi të Qendrës së Përbashkët të Kërkimit kanë gjashtë seli në dy vende (njëra prej tyre në Sevilje). Përveç kësaj, ka më shumë se tridhjetë agjenci të decentralizuara, shumica, por jo të gjitha, të lidhura me punën përgatitore dhe zbatuese të Komisionit, selitë e të cilëve ndodhen në vende të ndryshme të BE-së.

Evropa siç e njohim nuk do të kishte ekzistuar pa Perandorinë Romake. Historia evropiane i detyrohet qytetërimit greko-latin të lashtësisë. Një nga shenjat dalluese të Evropës në krahasim me qytetërimet e tjera është se idetë e saj politike, artistike, shkencore dhe kulturore ishin gjithmonë në kontrast me një të kaluar të largët që konsiderohej superiore, të paktën deri në revolucionin shkencor të shekullit të 17-të. Ndryshe nga ajo që ndodhi me dekantimin e një kryeqyteti në shtetet moderne evropiane, në Romën e lashtë ndodhi e kundërta: fillimisht ishte qyteti, nga i cili u bë zgjerimi territorial në epokën republikane dhe më pas perandorake. Edhe koncepti i qytetarisë romake ka pasur gjithmonë një paragjykim komunal, në kuptimin që pjesëmarrja institucionale riprodhohej në “roma” të panumërta të përhapura në të gjithë territorin, por edhe në kuptimin që, në fund të fundit, qytetaria romake bazohej në fiksionin e pjesëmarrjes së të gjithë qytetarët e Perandorisë në jetën institucionale të vetë Romës.

Franca perëndimore mund të shihet si embrioni i asaj që përfundimisht do të bëhej Francë, dhe Franca Lindore si embrioni i asaj që përfundimisht do të bëhej Gjermani. Por përpara ribashkimit gjerman të arritur në shekullin e 19-të, Franca Lindore e Luigjit II do të përfundonte në atë që quhej Perandoria e Shenjtë Romake falë një figure me rëndësi historike të Karlit të Madh si Otto I. Dinjiteti perandorak, i cili kishte rënë midis pasardhësit e Lothair-it deri në parëndësi, u ringjall me kurorëzimin e Otto-s në Romë nga Papa Gjon XII, në këmbim të mbrojtjes së dhënë, këtë herë kundër Berengarit të Italisë. Ky rikrijim i dytë i Perandorisë do të mbijetonte, me transformime të shumta, deri në shpërbërjen e tij formale në 1806 (në fakt, ishte në 1804) që solli Napoleoni. Nga dy perandoritë pasardhëse, ajo napoleonike ose franceze dhe ajo austriake (e riemërtuar austro-hungareze në 1867), e dyta do të ishte më jetëgjatësia, deri në zhdukjen e saj në 1918, por, mbi të gjitha, ajo që do të ruante një strukturë. që, ndonëse e transformuar thellësisht, ishte frymëzuar nga një logjikë shumë larg shtetit kombëtar. Është në perandorinë e themeluar nga Karli i Madh, e rikrijuar nga Otto dhe e vazhduar, megjithëse e transformuar rrënjësisht, nga Françesku I i Austrisë (i cili ishte, deri në 1806, Françesku II i Perandorisë së Shenjtë Romake) që duhet vendosur precedenti i largët i Bashkimit Evropian. . Kryeqyteti, i cili formalisht luhatej midis Aachenit, Regensburgut dhe, tashmë nën sundimin e Habsburgëve, Vjenës, luajti një rol shumë të ndryshëm nga ai që ne kuptojmë me kryeqytetin e një shteti kombëtar. Në disa mënyra, ai e shoqëroi perandorin në rezidencën e tij, kështu që me Frederikun II të Hohenstaufen ai jetoi në Palermo, ose me Karlin V udhëtoi rreth gjysmës së Evropës, duke ndjekur perandorin më të udhëtuar në historinë e saj. Në realitet, Perandoria ishte policentrike, siç është realiteti i Bashkimit Evropian.

Lexo edhe :  Pse Grenell takoi vetëm Luzim Bashën nga opozita?

A nuk duhej ta kishte parë të njohur rolin themelor që luajti gjatë gjithë jetës së perandorive karolingiane dhe të shenjta gjermane? Ka qenë, por simbolikisht: traktati që krijoi Komunitetin Ekonomik Evropian u nënshkrua në Romë në vitin 1957 dhe mban emrin e tij. Nga pikëpamja rreptësisht territoriale, Roma ishte vetëm kryeqyteti i Shteteve Papale gjatë asaj periudhe, një shtet i vogël ndër të shumtët që u shfaqën në territorin e Italisë së sotme. Nga pikëpamja politiko-shpirtërore, megjithatë, Roma, si rezidencë papale – me përjashtim të periudhës së Avignon-it – ishte një burim i legjitimitetit perandorak. Ky ishte sigurisht rasti kur Karli i Madh krijoi Perandorinë dhe kur Otto e rikrijoi atë, por edhe me të gjithë perandorët që e pasuan, për të cilët kurorëzimi papal ishte konfirmimi përfundimtar i autoritetit të tyre, edhe nëse nuk e arrinin gjithmonë atë, dhe kështu. deri sa çoi në kurorëzimin e Karlit V nga Klementi VII në Bolonjë në 1530, gjë që i dha fund praktikës. Gjatë epokës moderne, roli papnor në jetën evropiane po zvogëlohej, së pari me Reformacionin, i cili vuri në dyshim monopolin romak të autoritetit kishtar në Evropën Perëndimore, më pas me Iluminizmin, i cili vuri në pikëpyetje themelin fetar të legjitimitetit të pushtetit politik duke arritur Revolucionin Francez, i cili konceptoi vetëm vullnetin popullor si burimin e vetëm të legjitimimit të pushtetit.

Roma është një rast unik midis kryeqyteteve evropiane, sepse, që nga zyrtarizimi i saj në Paktet Laterane të vitit 1929, ka qenë kryeqyteti i dy shteteve, Italisë dhe Selisë së Shenjtë. Në mënyrë të rreptë, ky i fundit është trashëgimtari i rëndësisë politike romake në historinë evropiane. Por ndodh që ajo pushoi së qeni evropiane kur u bë universale: së pari, sepse juridiksioni i Kishës Katolike i tejmbushte kufijtë evropianë ndërsa shtetet evropiane i shtuan domenet e tyre jashtë Evropës dhe ruajtën praninë e saj jashtë-evropiane kur Shtetet evropiane u bënë ato. u tërhoq në territorin evropian pas dekolonizimit. Me rastin e Koncilit të Dytë të Vatikanit, Kisha Katolike dhe bashkë me të edhe Roma, theksuan karakterin e saj universal duke u bërë strumbullar i dialogut ndërfetar me kishat e tjera të krishtera dhe me fetë e tjera në kuadrin e ekumenizmit. Parë nga ky këndvështrim, Roma ka pasur të gjithë njohjen që meriton si kryeqyteti i padiskutueshëm i një identiteti mijëvjeçar. Ajo që nuk është aq e qartë është nëse krishterimi përfaqëson identitetin mijëvjeçar të Evropës, të paktën të interpretuar nga pikëpamja konfesionale, siç bëjnë Kisha Katolike dhe kishat e tjera të krishtera. Po, do të ishte sikur të hulumtoheshin të gjitha manifestimet e padyshimta që kanë shkakun e tyre përfundimtar në mesazhin e krishterë, por kjo është një pyetje që shkon përtej përmbajtjes së këtij artikulli./kb

Të fundit

Elon Musk dhe trashëgimia e manjatëve në politikën amerikane

Biznesi ka qenë i ndërthurur me politikën amerikane që para themelimit të vendit. Pavarësisht që drejtuesit e bizneseve luajnë...

‘Nuk duhej të ishin ndjekur penalisht’, Presidenti Trump fal 23 protestues kundër abortit

Presidenti i Shteteve të Bashkuara Donald Trump nënshkroi faljen e 23 protestuesve kundër abortit të enjten, njoftoi Shtëpia e Bardhë. Në mesin e të...

Një tjetër moderatore do bëhet pjesë e BBV4, ja për kë bëhet fjalë

Moderatorja Krisa Çaushi do të bëhet pjesë e edicionit të këtij viti të Big Brother VIP Albania. Lajmi është konfirmuar nga burime ekskluzive për...

SPAK i dha leje për të udhëtuar jashtë, Sali Berisha tregon arsyet e vizitës në Gjermani

Kreu i PD Sali Berisha, në një intervistë dhënë për gazetarin ,Osman Stafa ka dhënë më tepër detaje rreth vizitës së tij në Gjermani. Berisha...

Virozat prekin grupmoshat pediatrike, fluks vizitash mjekësore në Korçë

Në repartin e pediatrisë të spitalit të Korçës është vërejtur një rritje e ndjeshme e fluksit të vizitave, që arrijnë deri në 60 raste...

Lajme të tjera

Web TV