Më 24 nëntor 2022, Komisioni Evropian i dha dritën jeshile përdorimit të pajisjeve me lidhje 5G në fluturimet e planifikuara. Ditët e modalitetit të aeroplanit dukej se ishin të numëruara , megjithatë, më shumë se dy vjet pas këtij vendimi, nuk duket se ka ndryshuar shumë: pak a shumë të gjitha kompanitë vazhdojnë, gjatë procedurave të nisjes, të kërkojnë që smartfoni juaj të fiket ose të përdorin metodën e lartpërmendur.
Si në Evropë ashtu edhe në Shtetet e Bashkuara, si rrjedhim, nuk është ende e mundur të bësh thirrje telefonike në aeroplan , edhe pse teknologjia tashmë ekziston dhe nuk ka rreziqe të veçanta të sigurisë. Pra, cilat janë arsyet e vërteta pas kësaj rezistence?
Pak përjashtime. Fillimisht, duhet nënvizuar se legjislacioni europian ua lë kompanive fjalën e fundit për mundësinë e kryerjes së telefonatave dhe lidhjes me internetin. Vetëm disa prej tyre kanë vendosur ta vënë në dispozicion këtë shërbim, dhe gjithmonë në një pjesë të kufizuar të flotës.
Një pyetje ekonomike. Pengesa, siç u përmend, nuk është teknike: të ashtuquajturat ” pico-cells “, në fakt, qeliza të vogla të instaluara në bord të cilat drejtojnë komunikimet drejt satelitëve ose rrjeteve të dedikuara, eliminojnë rrezikun e ndërhyrjes në sistemet avionike. Si Airbus ashtu edhe Boeing, dy prodhuesit më të mëdhenj të avionëve në botë, kanë kryer teste që tregojnë se sinjalet e telefonit nuk ndërhyjnë me frekuencat e sistemeve në bord.
Megjithatë, një problem ekonomik mbetet : zbatimi i këtyre infrastrukturave përfshin kosto të konsiderueshme me të cilat shumë kompani preferojnë të mos përballen, veçanërisht në një sektor tashmë të brishtë financiarisht siç është sektori aeronautik.
Arsyet teknike. Në realitet, ekziston edhe një komponent teknik , por ka të bëjë vetëm me infrastrukturat joevropiane. Në Shtetet e Bashkuara, Komisioni Federal i Komunikimeve (FCC) vazhdon të ndalojë thirrjet për aeroplanë gjithashtu për të shmangur problemet e mundshme në rrjetet tokësore : një telefon në fluturim, i lidhur me shumë qeliza në të njëjtën kohë, në fakt mund të shkaktojë mbingarkesë, duke e bërë të vështirë. për të përdorur shërbimin për ata që janë në terren.
Ky problem është adresuar në Evropë falë aktivizimit të frekuencave të dedikuara 5G në bord .
NJË SHTRAZIM DHE NJË SHQEQYRJE. Frena e vërtetë e “progresit”, megjithatë, duket se është një tjetër dhe është i njëjti që bllokoi një projekt të ngjashëm, fillimisht të ndërmarrë dhe më pas të braktisur nga vetë FCC, domethënë ndikimi i mundshëm në përvojën e udhëtimit : të folurit në telefon mund të në fakt të shqetësojnë pasagjerët e tjerë , duke kompromentuar rendin dhe qetësinë në kabinë dhe duke krijuar konflikte në bord, si dhe duke shkëputur vëmendjen nga dëgjimi i njoftimeve të sigurisë , duke komplikuar rrjedhimisht operacionet e ekuipazhit.
Siguria dhe kostot. Por si po shkon në ato pak fluturime ku shërbimi është aktiv ? Në fakt, jo shumë mirë: disa pilotë kanë raportuar shqetësime audio në kufjet e tyre, të cilat teorikisht mund të gjurmohen në sinjalet nga pajisjet. Megjithatë, asnjë studim nuk ka konfirmuar një rrezik konkret, që tregon se pengesa reale mbetet më shumë kulturore dhe organizative sesa teknike.
Megjithatë, nuk mungojnë episodet që na bëjnë të reflektojmë se sa e rëndësishme është respektimi i rregullave në bord: në vitin 1999 një britanik u dënua me 12 muaj burg për injorimin e vazhdueshëm të urdhrave për të fikur telefonin e tij gjatë një fluturimi nga Madridi. në Mançester. Një paralajmërim që na kujton se si, në një aeroplan, arsyeja e shëndoshë duhet të mbizotërojë gjithmonë mbi dëshirën për inovacion./ FOCUS.IT/ S.M