Këshilla që ndokush dëshiron t’u japë atyre që duhet të japin provim është gjithmonë e njëjta: filloni herët, mos e kufizoni veten në minutën e fundit ! Por shumëzimi i seancave të studimit në mënyrë që të përhapet mësimi në disa javë (ose muaj) nuk është këshilla e vetme e dobishme për të mësuar në mënyrë më efektive. Një këshillë tjetër, e cila vjen nga hulumtimi i sapo publikuar në revistën PNAS , është të ndryshojmë sa më shumë që të jetë e mundur mënyrën se si ne memorizojmë (dhe më vonë marrim) informacione të caktuara.
Ndryshimi është miku juaj. Një ekip psikologësh nga Universiteti i Shkencave Sociale dhe Humane në Varshavë (Poloni) ka testuar një teknikë për të përmirësuar të mësuarit që bazohet në futjen e një larmie të vogël në mënyrën e të mësuarit : në terma praktike, kjo do të thotë të mësosh përmendësh informacionin ose të mësosh rreth një fenomen nga këndvështrime të ndryshme, ose në mënyra të ndryshme. Sipas kësaj hipoteze eksperimentale, procesi i rikujtimit të informacionit duhet të ndodhë edhe në përgjigje të sugjerimeve të ndryshme, jo identike, në mënyrë që të mësohet truri në kërkimin e një kujtese të mësuar të nxitur nga stimuj të ndryshëm dhe jo vetëm nga një.
Një fjalë, shumë shembuj. Sipas shkencëtarëve, sa më shumë të jemi në gjendje të shumëfishojmë shtigjet që krijojmë gjatë fazës së të mësuarit , aq më të mëdha janë shanset për të rikuperuar në mënyrë efektive informacionin specifik që kërkojmë, për shembull kur na kërkohet gjatë fazës së provimit.
Ekipi ftoi një grup vullnetarësh për të mësuar një sërë fjalësh në një gjuhë të huaj (finlandisht), duke paraqitur termat që duhet të mësojnë përmendësh brenda një fjalie në gjuhën e tyre amtare (për shembull: babi po fshin lattia , d.m.th. dyshemenë). Gjatë trajnimit, çdo fjalë u prezantua disa herë, ose në të njëjtën fjali të paraqitur në pesë raste, ose në fjali të ndryshme (fëmija po luan në lattia ; ka një qilim në lattia ; qeni po fle lattia … ).
Të ndryshosh është më mirë se të përsëritet. Performanca më e mirë e kujtesës në përkthimin e fjalëve të mësuara, si menjëherë ashtu edhe pas 24 orësh, u morën kur vullnetarët kishin mësuar një fjalë në kontekste të ndryshme , duke e parë të futur në fjali të ndryshme. Megjithatë, vullnetarët thanë se ishin të bindur se mësonin më mirë kur përsërisnin të njëjtën fjali disa herë, edhe nëse kundërshtoheshin nga rezultatet më të mira të marra me të mësuarit “të larmishëm”. Për shkencëtarët, ky “iluzion” mund të na shtyjë të investojmë në metoda të të mësuarit që janë më pak efektive për të na bërë të mësojmë.
E veshtira eshte me mire. Natyrisht, kjo metodë kërkon një investim më të madh të kohës dhe burimeve në fazën e të mësuarit, por ajo shpërblehet me memorizimin më të mirë të informacionit. Sipas fjalëve të autorëve të studimit, “pak vështirësi në të mësuar është e dëshirueshme”./kb
Focus.it