Tarifat gjithëpërfshirëse të presidentit amerikan Donald Trump kanë shkaktuar zemërim te shumë njerëz.
Lista e kompanive që njoftojnë ndryshimet e çmimeve si rezultat është po aq e frikshme.
Bëhet e ditur se ndër taksat që Trump ka vendosur është një tarifë bazë prej 10% për shumicën e importeve dhe një tarifë 30% për shumicën e mallrave kineze.
Disa mallra, si çeliku dhe alumini, përballen me tarifa më të larta.
Walmart është një nga shitësit më të fundit me pakicë që thotë se do të shesë mallra më të shtrenjta së shpejti sepse tarifat e Trumpit janë “shumë të larta”.
Shitës të tjerë me pakicë që sugjerojnë se mund të rrisin çmimet së shpejti përfshijnë Ford, Best Buy dhe të tjerë.
Këtu janë disa nga kompanitë që mund të rrisin çmimet për artikujt e përditshëm, shkaku i tarifave të republikanit.
Walmart
Walmart njoftoi më 15 prill se do të rriste çmimet sepse tarifat e Trumpit ishin “shumë të larta”, veçanërisht kur bëhej fjalë për produktet e prodhuara në Kinë.
“Ne do të bëjmë çmos për të mbajtur çmimet tona sa më të ulëta që të jetë e mundur. Por duke pasur parasysh tarifat, ne nuk do jemi në gjendje të përballojmë gjithë presionin”, tha CEO i Walmart, Douglas McMillon.
Ndryshimet e çmimeve në Walmart ka të ngjarë të hyjnë në fuqi deri në fund të majit dhe çmimet do të rriten “shumë më shumë” në qershor.
Mattel
Më 6 maj, gjiganti i prodhimit të lodrave Mattel tha se do të rriste çmimet për shkak të tarifave.
Shefi ekzekutiv Ynon Kreiz u tha investitorëve se “sipas skenarëve aktualë” në përgjigje të tarifave, ai pret që 40% deri në 50% e produkteve të mbeten me çmim 20 dollarë ose më pak.
Megjithatë, ai gjithashtu avokoi për tarifa zero për lodrat në mbarë botën, shkruan CNN.
Trump kërcënoi Mattel, duke thënë se ai do të “vendoste një tarifë 100% për lodrat dhe ai nuk do të shesë asnjë lodër në SHBA”.
Best Buy
Shitësi me pakicë i pajisjeve elektronike Best Buy paralajmëroi në mars se rritja e çmimeve është shumë e mundshme.
Disa komponentë dhe pajisje elektronike janë të përjashtuara përkohësisht nga tarifat e Trumpit.
Por, kjo nuk do të zgjasë përgjithmonë.
Nintendo, për shembull, vonoi datën e debutimit të konsolave për shkak të shqetësimeve në lidhje me tarifat.
Kompania më vonë tha se aksesorë të ngjashëm mund të përjetojnë ndryshime të çmimeve nga ato të shpallura më herët, për shkak të ndryshimeve në kushtet e tregut.
E njëjta gjë mund të ndodhë me çdo produkt për shkak të “kushteve të tregut”, vuri në dukje kompania.
Shein dhe Temu
Shitësit me pakicë Shein dhe Temu dikur ishin të përjashtuar nga tarifat për shkak të përjashtimit “de minimis”, i cili kursente dërgesat e mallrave me vlerë më pak se 800 dollarë.
Por Trump nënshkroi një urdhër ekzekutiv duke hequr qafe përjashtimin.
“Për shkak të ndryshimeve të fundit në rregullat dhe tarifat e tregtisë globale, shpenzimet tona operative janë rritur. Për të vazhduar të ofrojmë produktet që ju pëlqen pa kompromentuar cilësinë, ne do të bëjmë rregullimin e çmimeve duke filluar nga 25 prilli 2025”, shkroi Temu në një njoftim të ngjashëm me një njoftim të bërë nga Shein.
Që atëherë të dyja kompanitë kanë rritur çmimet për disa produkte.
Ford dhe Subaru
Veturat e importuara u goditën me një tarifë prej 25% dhe shumica e pjesëve të automjeteve përballen me një detyrim të ngjashëm, megjithëse disa prodhues të automjeteve mund të kërkojnë rimbursim të pjesshëm – tani për tani.
CFO i Ford Sherry House tha se pret të rrisë çmimet e veturave në SHBA deri në 1.5% në gjysmën e dytë të 2025 për shkak të tarifave.
Prodhuesi japonez i automjeteve Subaru ka thënë gjithashtu se do të rrisë çmimet në SHBA për të “kompensuar kostot e rritura”, duke përmendur “kushtet aktuale të tregut”.
Megjithatë, Subaru nuk specifikoi se sa mund të rriten çmimet.
“Ndryshimet u bënë për të kompensuar kostot e rritura”, tha një zëdhënës i Subaru of America.
“Çmimi i Subaru nuk bazohet në vendin e origjinës së produkteve të tij.”
Procter & Gamble, Stanley Black & Decker
Prodhuesi i produkteve shtëpiake Procter & Gamble, i cili zotëron marka si Pampers, Tide dhe Charmin, tha më 24 prill se do të konsideronte rritjen e çmimeve në disa kategori dhe tregje.
Në të njëjtën ditë, CEO Jon Moeller tha se “ka të ngjarë” të ketë rritje të çmimeve për konsumatorët sepse “tarifat janë në thelb inflacioniste”.
Në prill, Stanley Black & Decker, i cili zotëron markat e veglave elektrike, rriti çmimet për shkak të tarifave.
Një raund tjetër i rritjes së çmimeve do të vijë më vonë këtë vit.
Adidas
Ndryshe, Adidas tha se kosto më të larta ka të ngjarë të vijnë për shkak të tarifave të presidentit amerikan.
“Duke pasur parasysh pasigurinë rreth negociatave midis SHBA-së dhe vendeve të ndryshme eksportuese, ne nuk e dimë se cilat do të jenë tarifat përfundimtare”, tha CEO i Adidas, Bjorn Gulden.
Ai shtoi se “rritja e kostos për shkak të tarifave më të larta do të shkaktojë përfundimisht rritje të çmimeve”. /E.T