Legjenda e Luftës së Parë Botërore/ “Baroni i Kuq”, piloti gjerman që rrëzoi 80 avionë

113 563 lexime

124,178FansaPëlqeje

Gjatë viteve të Luftës së Parë Botërore u shquan shumë luftëtarë të zotë, ku në mesin e tyre ishte edhe Manfred von Richthohen. Në histori ky personazh njihet me një emër mjaft të veçantë: “Baroni i Kuq”. Ai ishte një pilot gjerman, luftëtar i cili ishte fluturuesi më vdekjeprurës i Luftës së Madhe…

… Manfred Albrecht von Richthofen lindi më 2 maj 1892, në Kleiburg afër Breslau të Silesisë së Poshtme (sot Poloni). Në 21 prill të vitit 1918, gjatë Luftës së Parë Botërore, ky pilot rrëzohet duke humbur jetën. Aeroplani i tij ishte i kuq dhe kryerja e rreth 80 sulmeve të suksesshme gjatë luftës e bënë atë hero, legjendë, dhe mjet propagande. Baroni i Kuq mbetet ndoshta piloti më i njohur luftarak i të gjitha kohërave. Ai ka qenë subjekt i shumë librave dhe filmave. Njëri prerj tyre dhe më i njohuri  është “Blue Max” një prodhim britanik i vitit 1966 me regji të John Guillermin dhe aktorët George Peppard, James Mason, Ursula Andress. Skenari u shkrua nga David Pursall, Jack Seddon dhe Gerald Hanley, bazuar në romanin me të njëjtin emër nga Jack D. Hunter.

Baroni i Kuq

Kur filloi lufta, 22-vjeçari Manfred von Richthofen ishte vendosur në kufirin lindor të Gjermanisë, por ai shpejt u transferua në perëndim. Gjatë fluturimit të tij të parë si vëzhgues, Richthofen e pa përvojën të tmerrshme dhe humbi orientimin. Por ai vazhdoi të studionte. Mësoi si të lexonte një hartë, të hidhte bomba, të lokalizonte trupat e armikut dhe të fotografonte ndërsa ishte ende në ajër. Gjatë një periudhe 19-mujore midis 1916 dhe 1918, ai kishte arritur të godas 80 aeroplanë aleatë. Emrin “Baroni i Kuq” e kishte marrë pasi pushtoi aleatët me aeroplanin e tij ngjyrë të kuqe nga edhe e mori famën. Emri i baronit u përhap shpejt në mesin e njerëzve.

Legjenda e Richthofen u rrit edhe më shumë pasi ai mori komandën e një krahu gjerman luftëtar të njohur si Cirku Fluturues. Gjithsesi karrierës së tij të bujshme i erdhi fundi në një periudhë shumë të shkurtër. Me 21 prill të vitit 1918 u vra gjatë një dyluftimi ajror në Francë.

Fillimet

Historia dhe dashuria e tij ndaj avionëve luftarakë kishte filluar qysh në fëmijëri. Baroni Manfred von Richthofen lindi më 2 maj 1892, në një familje të pasur të fisnikëve Prusianë në atë që tani është Polonia. I rritur në një familje të pasur, baronit nuk i mungonte asgjë, ai gëzonte një edukim të privilegjuar dhe rininë e tij e kaloi në gjueti dhe duke luajtur sport para se të regjistrohej në shkollën ushtarake në moshën 11 vjeç. Më 1911, pas tetë vjetësh si kadet, Richthofen u ftua si oficer në regjimentin e parë të kalorësisë Uhlan të ushtrisë prusiane.

Në Shërbimin Ajror

Sipas “HistoryExtra”, dëshira e tij më e madhe ishte për të lënë gjurmë në luftë, prandaj, Richthofen kërkoi një transferim në Shërbimin Ajror Gjerman Perandorak, gjoja i shkruajti oficerit të tij komandues se ai nuk ishte bashkuar me ushtrinë “për të mbledhur djathë dhe vezë”.

Lexo edhe :  Jeta e jashtëzakonshme e Gwen dhe Augustus John

Kërkesa u pranua dhe deri në qershor 1915, oficeri i ri po shërbente si vëzhgues i ulëses në një aeroplan zbulimi. Richthofen e kaloi tërë verën e vitit 1915 si vëzhgues ajror në Rusi përpara se të transferohej përsëri në Frontin Perëndimor, ku fitoi licencën e pilotit. Pasi i plotësoi aftësitë e tij duke fluturuar në misionet luftarake mbi Francë dhe Rusi, më nuk ndaloi deri kur arriti edhe famën e tij në shumë vende të botës. Gjithsesi, pranvera e vitit 1917, ishte periudha më vështirë e Richthofen në kabinën e pilotit. Ai arriti të rrëzojë gati dy duzina aeroplanësh vetëm gjatë muajit prill, duke rritur numrin e tij të rekordeve në 52 dhe duke forcuar reputacionin e tij si fluturuesi më i frikshëm në qiellin e Evropës.

Propaganda

Ai gjithashtu u bë një simbol i dashur propagandistik në Gjermani, ku u lavdërua me dekorata ushtarake dhe u paraqit në artikuj të shumtë të lajmeve. Ndryshe nga shumë pilotët kryesorë të Luftës së Parë Botërore, të cilët krenoheshin me akrobacitë e tyre ajrore, për Richthofen thuhet se ishte një teknik konservator dhe llogaritës. Preferonte të shmangte rreziqet e panevojshme dhe zakonisht luftonte në formacione të caktuara.

Fluturimi i fundit

Ndërsa lufta përparonte, fati i Gjermanisë dukej më i errët. Më 21 Prill 1918, një ditë pasi ai kishte rrëzuar avionin e 80-të armik, Richthofen u ngjit në aeroplanin e tij të kuq të ndezur. Rreth orës 10:30 të mëngjesit, kishte pasur një raport telefonik se disa avionë britanikë ishin afër frontit dhe Richthofen po ngrinte një grup për t’u përballur me ta. Ky ishte dhe fluturimi i fundit i Baronit të Kuq. Richthofen u hodh poshtë në ndjekje të një luftëtari armik. Ai u sulmua nga trupat australiane në tokë dhe një aeroplani të pilotuar nga kanadezi Arthur Roy Brown. Gjatë shkëmbimit të zjarrit, Richthofen u godit nga një plumb dhe vdiq pas përplasjes së avionit.

Epilogu

Ushtarët që arritën të parët tek aeroplanin e rrëzuar, kuptuan kush ishte piloti i tij. Ata shkatërruan avionin, duke marrë copa si suvenire. Nuk mbetën shumë kur të tjerët erdhën për të përcaktuar saktësisht se çfarë ndodhi me aeroplanin dhe pilotin e tij të famshëm. U përcaktua që një plumb i vetëm kishte hyrë nga ana e djathtë e shpinës së Richthofen dhe kishte dalë rreth dy inç më lart nga gjoksi i tij i majtë. Plumbi e vrau menjëherë. Ai ishte 25 vjeç. Pas vdekjes së Manfred von Richthofen, trupat Aleate e morën trupin e tij dhe e varrosën me nderime të plota ushtarake. “25-vjeçari kishte arritur që të eksploronte qiellin vetëm për dy vjet, por 80 fitoret e tij ajrore të konfirmuara rezultuan se ishin më të mirat e çdo piloti në të dy anët e Luftës së Parë Botërore”, shkruan “HistoryExtra”. Vdekja dhe legjenda e tij si Baroni i Kuq, bëri që ai të mbetet në vetëdijen popullore edhe pas përfundimit të konfliktit. Madje, edhe sot imazhi i tij është përshkruar në libra të panumërta, filma, këngë dhe programe televizive.

Të fundit

Presidenti Barack Obama i buzëqeshur në skenë, me dorën e djathtë të shtrirë nga publikut

Nga Tressie McMillan Cottom Për ata që i kushtojnë vëmendje dhe që shqetësohen sadopak për dinjitetin njerëzor, kaosi politik dhe...

Asnjë avion në Lindjen e Mesme, qielli bosh në Izrael, Iran, Irak, Jordani dhe Liba

Mijëra udhëtarë në mbarë botën po përballen me anulime të shumta të fluturimeve prej ditës se premte, kur Izraeli nisi sulmin ndaj Iranit. Kjo video...

Kundërshtim nga presidentja në ikje/ Këshilli Kombëtar shpall të pavlefshme zgjedhjet

Presidentja në ikje e Urdhrit të Psikologut, Valbona Treska nuk njeh zgjedhjet edhe procedurialisht. Përmes një vendimi të marrë me 8 vota pro në Këshillin...

Iran-Izrael/ Papa Leoni jep mesazh paqeje: ‘Kërcënimi ndaj jetës nuk ka justifikim’

Papa Leoni XIV i bëri thirrje Izraelit dhe Iranit të tregojnë përgjegjësi dhe arsye, pas përplasjeve të ashpra. “Situata në Iran dhe Izrael është përkeqësuar...

Lufta e Falklandit, forcat argjentinase dorëzohen para trupave britanike

14 qershor 1982 Lufta e Falklandit (e njohur në Argjentinë si Guerra de las Malvinas) ishte një konflikt ushtarak mes Britanisë së Madhe dhe...

Lajme të tjera

Web TV