Një Boeing 787 i Virgin Atlantic fluturoi nga Londra në Nju Jork me karburant të gjelbër, 100% ose gati miqësor ndaj mjedisit, prodhuar nga mbetjet bujqësore.
Më 28 nëntor 2023, u shkrua një faqe e re në historinë e aviacionit. Një Boeing 787 Dreamliner i linjës ajrore Virgin Atlantic u nis nga aeroporti Heathrow i Londrës me një veçori unike: rezervuari i karburantit, me peshë rreth 60 ton, ishte i pari që u prodhua tërësisht nga mbetjet bujqësore, dhe për këtë arsye 100% ekologjik, ose pothuajse.
FLUTURIM I QËNDRUESHËM? Në bordin e fluturimit, i cili mbërriti në kohë në aeroportin John Fitzgerald Kennedy të Nju Jorkut, ishin kryetari i Virgin Sir Richard Branson dhe shefi ekzekutiv i linjës ajrore Shai Weiss, si dhe sekretari britanik i transportit Mark Harper. Qëllimi i fluturimit ishte të tregonte potencialin e të ashtuquajturave “karburante të qëndrueshme të aviacionit” (SAF), në një kohë kur industria po përpiqet të dekarbonizohet, pra të minimizojë emetimet e CO2 në atmosferën e Tokës. Por, a ishte fluturimi i Branson & Co. me të vërtetë i gjelbër?
KOSTOT ASTRONOMIKE. Në realitet, SAF ende lëshon karbonin në atmosferë, edhe pse vlerësohet se e bën këtë në rreth 70% më pak se karburantet konvencionale. Problemi është një tjetër: kostoja. Karburanti i përdorur për fluturimin e demonstrimit Londër-NYC u bë nga 88% “esters hidroprocessed” dhe acidet yndyrore (HEFAs), pra derivatet e proceseve kimike, dhe 12% nga kerosene aromatike sintetike (SAK), një mbetje nga prodhimi i misrit.
LE TË SHOHIM NUMRAT. Duke bërë disa llogaritje, kjo do të thotë se për çdo udhëtim të gjatë do të duheshin rreth 7.2 ton mbeturina të kokosit të misrit, ndoshta të mjaftueshme për karburantin e nevojshëm për të mbuluar disa rrugë, por sigurisht jo për të kënaqur të gjithë 26 mijë avionët që nisen dhe zbarkojnë në botë çdo ditë.
PAK DALLIME. Një eksperiment i ngjashëm u krye nga Virgin në vitin 2008, kur një pjesë e helikës së një fluturimi Londër-Amsterdam u bë nga vaji i arrës së kokosit. Sa keq që duheshin rreth 3 milionë arra kokosi për të ushqyer atë rrugë të shkurtër (për të qenë e qartë, e gjithë korrja globale do të mjaftonte që avionët të niseshin vetëm nga Heathrow vetëm për dy ose tre javë). Industria e aviacionit llogaritet për rreth 3% të emetimeve globale të CO2 dhe qëllimi është t’i reduktojë ato në zero deri në vitin 2050.
Qeveria e Mbretërisë së Bashkuar do të donte t’u kërkonte të gjitha linjave ajrore që transitojnë përmes territorit të saj të përdorin të paktën 10% SAF deri në vitin 2030, por rreziku është se – duke mos pasur lëndën e parë – atëherë do të jetë e pamundur të mbushet 90% e mbetur në njëzet vitet në vijim.Përshtatur nga Fokus.it/O.S