Turbulenca gjatë fluturimit gjithnjë e më e rëndë për shkak të ndryshimeve klimatike

113 563 lexime

124,178FansaPëlqeje

Në dekadat e fundit, disa studime kishin parashikuar se ndryshimi klimatik do të përkeqësonte turbulencat gjatë fluturimit.

Tani një studim i publikuar në Geophysical Research Letters ka analizuar se sa është rritur frekuenca e tyre në 40 vitet e fundit, duke vënë në dukje se të ashtuquajturat CAT (nga anglishtja turbulenca e ajrit të pastër, turbulenca e fortë në ajër të pastër) ndodhin shumë më shpesh, veçanërisht në rrugën e Atlantikut të Veriut.

CAT-të janë turbulenca që ndodhin në zonat ku prerja e erës është shumë e shpeshtë , ndryshime të papritura të erës të kushtëzuara mbi të gjitha nga rrjedhat e avionëve, të cilët nga ana e tyre ndikohen nga temperatura e ajrit. Ato quhen “të qarta” sepse zakonisht ndodhin në lartësi të mëdha në qiell pa re.

Që kur filluam vëzhgimet satelitore në vitin 1979, prerja e erës është rritur me 15% në lartësinë e lundrimit të avionëve dhe deri në vitin 2100 vlerësohet të rritet me 17-29%.

PARASHIKIME TË KËQIJA. Ndryshimet klimatike dhe të ashtuquajturat sythe të reagimit atmosferik janë fajtorë, rrathë vicioz që bëjnë që nxehtësia të gjenerojë më shumë nxehtësi, duke rritur diferencën midis temperaturave të ndryshme të ajrit dhe duke gjeneruar qethje të erës në lartësi të mëdha. Si rezultat, modelet e klimës vlerësojnë se turbulencat do të bëhen më të zakonshme në të ardhmen dhe se rreziku i turbulencave të rënda do të dyfishohet ose trefishohet.

Hulumtimi i ri konfirmon këtë prirje rritëse: nga viti 1979 në 2020, CAT-të e forta në rrugën e Atlantikut të Veriut u rritën me 55% (nga 17.7 orë vjetore në 1979 në 27 orë vjetore në 2020) , ato të moderuara me 37% (nga 70 orë në 96.1 orë) dhe ato modeste me 17% (nga 466.5 orë në 546.8 orë).

Lexo edhe :  Trump humb durimin: Nuk do mbaj anën e askujt

RUAJ QETËSINË.  Për momentin nuk ka zgjidhje për të ndaluar këto turbulenca dhe për të pasur fluturime më të qëndrueshme dhe më të sigurta: «Progresi teknologjik ndoshta një ditë do t’i lejojë pilotët të shohin nga distanca CAT-të në kohë reale direkt në urë.

 Por teknologjitë e këtij lloji janë ende shumë të shtrenjta dhe për këtë arsye nuk mund të përdoren”, shpjegojnë studiuesit në një artikull në The Conversation . Këshilla që ata japin, për momentin, është që të mbani gjithmonë rripat e sigurimit gjatë fluturimit dhe të qëndroni të qetë, duke kujtuar se turbulenca nuk është pothuajse kurrë aq e fortë sa duket.

Të fundit

Programi bërthamor/ Europa “gozhdon” Iranin: Afat deri në fund të verës për…

Ministrat e Jashtëm të Francës, Britanisë së Madhe dhe Gjermanisë, si dhe Përfaqësuesin i Lartë i Politikës së Jashtme...

Hapësirat publike, lirohen 17 mijë m² në Tiranë, IMT: Ndërhyrje edhe brenda lagjeve

Vijon aksioni për lirimin e hapësirave publike në Tiranë, me qëllim kthimin e trotuareve dhe ambienteve të përbashkëta në shërbim të qytetarëve. Deri më...

Eskortat në burg, habit gazetari: Shpesh janë dhurata nga miqtë

Gazetari i kronikës, Sokol Bregu, i ftuar në Quo Vadis të moderatores Pranvera Borakaj në Vizion Plus, ka komentuar skandalin e fundit, atë të...

Roberto Saviano dhe sfida ndaj mafies, një leksioni i gjatë 17 vjeçar

Nga Leonard Veizi Fjala e lirë, padyshim, kushton më shumë se plumbi. E megjithatë, ka njerëz që zgjedhin të mos heshtin. Nuk bëjnë zhurmë për...

Rama: “Angela Merkel” do të hapë dyert për më shumë se 1300 nxënës në Kamëz

Kryeministri Edi Rama ka prezantuar këtë të premte, 18 korrik, pamjet e shkollës së re 9-vjeçare “Angela Merkel” në Kamëz, e cila do të...

Lajme të tjera

Web TV