Mungojnë dokumentet paleoetnologjike që na lejojnë të gjurmojmë origjinën e institucionit të martesës. Megjithatë, duke qenë se të gjitha popullatat e njohura sot, duke përfshirë edhe më primitivet, e përdorin martesën si një lidhje të njohur shoqërisht midis individëve, mund të thuhet se ajo është një institucion universal i përbashkët për të gjithë popujt dhe në çdo nivel qytetërimi.
KONTRATA E BLERJES. Në kodin e Hamurabit, i cili mbretëroi në Mesopotami nga viti 1792 deri në 1750 para Krishtit. C., shkruhet se martesa është e vlefshme nëse ka një kontratë me shkrim, me të cilën burri blen gruan e tij. Me variante të ndryshme, kjo veçori është e pranishme në të gjitha shoqëritë primitive: martesa përfshin kalimin e një personi nga një grup shoqëror në tjetrin dhe pasardhësit do t’i përkasin shoqërisht vetëm njërit nga dy bashkëshortët. Për këtë janë të nevojshme marrëveshjet dhe kompensimet ndërmjet familjeve të bashkëshortëve. Zakonisht ka një pagesë në bagëti, mjete, para për familjen e saj ose shërbime (dhëndri kultivon arën e vjehrrit). Në disa popullata afrikane ekziston një ekuilibër social: dy vëllezër shkëmbejnë motrat reciproke.
A e dini se martesa mbron nga demenca?
DASMA PËR TË PASURIT. Nga tre llojet e mundshme të martesës, monogamia, poligjinia (burri me shumë gra) dhe poliandria (një grua me shumë burra), e para është më e zakonshme. Në Egjiptin e lashtë poligjinia lejohej vetëm për kastat më të larta dhe në kodin e Hamurabit lejohej vetëm nëse gruaja e parë ishte sterile. Në Greqi kishte një ndryshim të madh në moshë mes bashkëshortëve: Aristoteli rekomandonte martesën në 18 vjeç për një grua dhe në 37 për një burrë. E drejta romake ia nënshtronte gruan pushtetit të burrit të saj.