Sot, për të hipur në avion, ana e majtë përdoret rreptësisht. Nga vjen kjo zgjedhje? Ka hipoteza të ndryshme (asnjë pa dyshime …).
Qoftë nëpërmjet një shkalle të jashtme ose nëpërmjet rrugës teleskopike, në avionët komercialë hipja e pasagjerëve bëhet gjithmonë nga e njëjta anë: nga e majta. A keni menduar ndonjëherë pse? Ka disa hipoteza për të, disa më të besueshme dhe të tjera pak më pak, të cilat kanë të bëjnë me çështje praktike, me arsye sigurie ose me zakone të huazuara nga lundrimi.
KOMFORTI I PARKIMIT (DHE JO VETËM). “Piloti tradicionalisht ulet në të majtë,” thotë James K. Gordon, ish-drejtor i Këshillit Ndërkombëtar të Operatorëve të Aeroportit, një shoqatë e industrisë që bashkon operatorët e aeroportit të SHBA. “Ndërtimi i pasagjerëve në të majtë i lejon ata t’i afrohen terminalit më saktë duke e lidhur derën e hyrjes së avionit me vendkalimin ose derën e daljes së terminalit,” shpjegon ai. Por në këtë rast ne thjesht do ta kishim … zhvendosur problemin dhe më pas do të duhej të pyesnim veten pse sedilja e shoferit është në të majtë dhe jo në të djathtë.
Sipas një hipoteze më “teknike” që qarkullon mes të apasionuarve të aeronautikës, arsyeja pse piloti ulet në të majtë daton që nga funksionimi i avionit të parë, i cili përdorte motorë në të cilët helika rrotullohej në shumicën e rasteve në drejtim të akrepave të orës. (nga këndvështrimi i pilotit): kjo krijoi një rrjedhë ajri i cili, duke goditur stabilizuesin (“fin” e bishtit të avionit), prodhoi një forcë aerodinamike që prirej ta bënte lakoren e avionit në të majtë. Rrjedhimisht, gjatë manovrave në terren, ishte më pak e lodhshme për pilotët të ktheheshin në këtë drejtim: rregullimi i trafikut të aeroportit do të ishte hartuar duke marrë parasysh këtë, duke vendosur rrugë në të cilat mbizotëronin “kthesjet” majtas. mbi ato në të djathtë; për rrjedhojë, shoferit do t’i jepej ndenjësja në të majtë, në mënyrë që ai të gëzonte një shikueshmëri më të madhe. Një hipotezë e besueshme, por pak … e rëndë.
KONVENTAT DETARE. Sipas disa entuziastëve të historisë së aviacionit dhe navigimit, megjithatë, arsyeja pse piloti është sot në të majtë është një tjetër dhe do të kthehej në kohën kur vikingët, për të manovruar varkat e tyre, përdornin një timon rudimentar të komanduar me një “tiller” të thjeshtë: timonieri, në të shumtën e rasteve me dorën e djathtë, drejtohej duke u vendosur në të majtë të trungut, dhe për këtë arsye iu afrua ankorimit nga ana e majtë. Kjo do të kishte çuar në zakonin e lejimit të njerëzve në bord të hipin (dhe të zbresin) nga ana e majtë. Dhe aeroplanët do ta kishin mbajtur këtë konventë.
PUNËT NË RREGULLIM. Një shpjegim tjetër i mundshëm, lexojmë në një artikull të publikuar në Business Insider, do të lidhej përfundimisht me rrethanën që manovrat e karburantit dhe ngarkim/shkarkimit zhvillohen në të djathtë dhe për rrjedhojë hipja e pasagjerëve në të njëjtën anë do të pengonte punën e operatorëve të terren: “Një ndarje e qartë midis pasagjerëve dhe aktiviteteve që zhvillohen në terren zbut rrezikun e aksidenteve për shkak të automjeteve në lëvizje”, shpjegon Autoriteti Britanik i Aviacionit Civil. Natyrisht, megjithatë, askush nuk na pengon të supozojmë të kundërtën, domethënë se ana e djathtë u zgjodh për shkarkimin e mallit, sepse e majta tashmë ishte e dedikuar (për disa arsye në këtë pikë!) pasagjerëve të hipjes!