TikTok është padyshim platforma më e kërkuar e rrjeteve sociale në krahasim me aplikacionet e tjera në universin dixhital. Numri i përdoruesve të tij është vazhdimisht në rritje.
Që nga fillimi i tij në 2016, dhe me një pikë kyçe të rritjes marramendëse gjatë dy viteve të krizës pandemike (2019-2020), numri i përdoruesve të tij është rritur (1.5 miliardë në muaj në mbarë botën – 3.84 milionë dhe një rritje prej 27.5%. shkalla e përdoruesve në vitin 2023-2024 në Greqi).
Që nga fillimi i tij në vitin 2016, dhe me një pikë kyçe rritjeje marramendëse gjatë dy viteve të krizës pandemike (2019-2020), numri i përdoruesve të tij ka ardhur vazhdimisht në rritje.
Megjithatë, së bashku me numrin e përdoruesve, po rritet edhe shqetësimi i publikut për pasojat psikosociale dhe ndikimin politik që mund të shkaktojë ekspozimi i gjatë dhe i përditshëm ndaj kësaj platforme.
Përdorimi i platformës popullore nga Gen Z
Pozicionin kryesor në konsumin e përmbajtjes vizuale e mban audienca e re, e ashtuquajtura Gen Z (18-25 vjeç) me një përqindje prej 30,5% të të gjithë përdoruesve të saj, por edhe individë që i përkasin spektrit të të miturve ( 13-17 vjeç) me përqindje 30,2%.
Eteron – Instituti për Kërkime dhe Ndryshime Sociale prezanton kërkimin “TikTok & të rinjtë” duke tentuar një hartë të matur të këtij ekosistemi dixhital dhe dinamikave kryesore kulturore dhe politike që zhvillohen brenda tij.
Hulumtimi shqyrton parametra interesantë në lidhje me përdorimin e platformës popullore nga Gen Z, si motivet për pjesëmarrje në platformë, mënyra se si ndahet përmbajtja, interesi për çështje sociale dhe politike, proceset e politizimit përmes platformës dhe korrelacioni i aktivitetit dixhital në mënyra të tjera të pjesëmarrjes dhe aktivizmit politik, popullariteti i llogarive të liderëve politikë, dallimet gjinore dhe format e reja të ngacmimit dhe kërcënimit që dalin nga përdorimi i platformës.
TikTok dhe politika
Arsyeja kryesore e përdorimit të platformës është argëtimi (78.1%). Gratë shënojnë norma më të larta për arsyet kryesore të përdorimit, ndërsa burrat ia kalojnë për arsyet më pak të njohura. Videot humoristike renditen në krye të preferencave, të ndjekura nga ushqimi dhe udhëtimet. Gratë tregojnë një interes të shtuar për modën, udhëtimet, influencuesit dhe DIY/zanatet. Në të kundërt, meshkujt janë më të interesuar për lajmet sportive, shkencën dhe kriptovalutat.
Sipas hulumtimit, TikTok, përveçse një platformë argëtimi, mund të funksionojë edhe si mjet socializimi politik. Edhe pse aktiviteti i drejtpërdrejtë politik është i kufizuar, ndikimi indirekt përmes platformës nuk është i papërfillshëm, pasi ka elementë të përhapjes së narrativave politike dhe sociale.
Gjetjet kryesore të hulumtimit
- Dominimi absolut i TikTok: 98% e të rinjve të moshës 16-25 vjeç janë përdorues aktivë të platformës, me 44.8% që i kushtojnë më shumë se 3 orë në ditë aplikacionit.
- Interesimi për çështjet socio-politike: Nga çështjet politike që janë ndjekur sistematikisht në 12 muajt e fundit, Tempi është në vend të parë me 44.8%, ndërsa nga çështjet sociale, femicidja është në vendin e parë me 37%.
- Politizimi përmes TikTok: 35.5% e përdoruesve ndjekin çështjet politike, veçanërisht gjatë periudhave zgjedhore, ndërsa një pjesë e konsiderueshme prej 22.3% deklarojnë se platforma ka rritur pjesëmarrjen e tyre në diskutimet sociale në internet.
- Interesimi për partitë politike dhe liderët e partive: 73% thonë se nuk ndjekin profilet e partive politike dhe politikanëve
- Përmbajtja që ata preferojnë: Përdoruesit theksojnë videot humoristike (47.4%), por edhe përmbajtjen informative për çështje sociale dhe politike (10%).
Dallimet gjinore: Përdoruesit femra të TikTok tregojnë një tendencë drejt progresivizmit politik me një interes të fortë për çështje të tilla si të drejtat e njeriut dhe drejtësia sociale, ndërsa burrat lëvizin drejt një axhende më konservatore - Lajme të rreme dhe kërcënime: 60.2% e të rinjve thonë se do të ndalonin së ndjekuri një llogari nëse zbulonin se po përhapeshin lajme të rreme, ndërsa 32.3% raportojnë se janë ndjerë të kërcënuar personalisht përmes platformës.
Kthimi drejt kulturës së imazhit
Si përfundim, megjithëse të rinjtë e moshës 16-25 vjeç përdorin mediat sociale shumë orë në ditë, zgjedhja kryesisht e TikTok (si dhe Instagram dhe YouTube) tregon një preferencë për platformat ku dominon imazhi dhe jo përmbajtja. Kalimi drejt kulturës së imazhit dhe komunikimit me video ka ndikuar në komunikimin e informacionit dhe politik, të cilët janë thirrur të përvetësojnë mjedisin e ri mediatik. Hulumtimi i tij tregon se, përveç prioritetit që përdoruesit e TikTok i japin argëtimit, stilit të jetesës dhe ndërveprimit me miqtë, një pjesë e tyre janë të informuar për çështje aktuale sociale dhe politike përmes platformës.
Identiteti i kërkimit
Sondazhi u krye nga aboutpeople në periudhën 15-20 nëntor. Morën pjesë 440 persona të moshës 16-25 vjeç nga e gjithë Greqia, të gjithë përdorues të platformës TikTok.
Mbikëqyrja shkencore e hulumtimit është e Loukia Kotronaki dhe koordinatorja e projektit është Koordinatorja e Projektit të Institutit, Maria Louka.