Fotografitë e Richard Mosse

113 563 lexime

124,178FansaPëlqeje

Unë udhëtoj në zonat e luftës kur lufta sapo ka kaluar, ose kur afrohet pa qenë e dukshme: fotot e Mosse i dokumentojnë ato me forcë të papritur.

Qëndroi e hapur deri në MAST në Bologna Displaced, një ekspozitë antologjike e fotografit dokumentar Richard Mosse, e cila ofroi një vështrim origjinal dhe me ndikim të lartë në disa tema kritike: Migrimi, Konflikti dhe Ndryshimet Klimatike. Origjinale si për teknikën dhe teknologjitë e përdorura, ashtu edhe për shkak se vështrimi i tij nuk përqendrohet te konflikti, por te ajo që vijon. Sa i përket ndikimit emocional, ai që bie në sy është komenti i Florences, kapitenit pesëmbëdhjetëvjeçar të ekipit të futbollit të femrave të jetimëve të Gomës (Republika Demokratike e Kongos), për pyetjet që Christian Viveros-Fauné (Universiteti i Jugut Muzeu i Artit Bashkëkohor të Floridës) vendosi për vizitorët në instalacionin e videos së Mosse, The Enclave (2013), i cili në Goma vë në skenë kontrastin midis bukurisë së natyrës dhe dhunës së ushtarëve dhe rebelëve: “Që kur është kthyer pak qetësi, ju keni qenë në gjendje të na afrohet si me vëllezërit që kanë vuajtur dhe të shohin se si jemi. Ky film ishte një mënyrë për ne për të kuptuar mendimet tuaja”.

MAST ekspozoi 77 fotografi me format të madh, dy instalime video zhytëse, një “video mur” dhe më shumë. Në këtë faqe ju tregojmë një përzgjedhje të vogël të fotografive të Mosse, shtatë imazhe të marra nga katër seritë e tij.

Imazhi i madh që hap faqen është Platon, nga seria fotografike Infra. Ato janë fotografi të bëra duke përdorur filmin Kodak Aerochrome, i ndjeshëm ndaj infra të kuqe, të prodhuara nga Kodak për aplikime shkencore (është përdorur për shembull në hartografinë dhe astronominë infra të kuqe) dhe ushtarake, në një format të përshtatshëm vetëm për pajisje speciale dhe për fotografim ajror. Në prodhim deri në vitin 2009, tani është një gjë e rrallë dhe për t’u përdorur duhet së pari të përshtatet në një format të pajtueshëm me pajisjet normale. Por ai është në gjendje të “bëjë të padukshmen të dukshme”, me rezultat që në fotot e Mosse pylli i harlisur kongolez shndërrohet në peizazhe surreale në nuancat rozë dhe të kuqe.

Midis 2010 dhe 2015 Richard Mosse ndodhet në pjesën lindore të Republikës Demokratike të Kongos, në rajonin e Kivu-së veriore, ku nxirret koltan, një mineral shumë toksik nga i cili merret tantal, një material që përdoret gjerësisht në industrinë elektronike dhe e cila është e pranishme në të gjithë telefonat inteligjentë. Vendi, edhe pse i pasur me burime, karakterizohet nga luftëra të pafundme dhe katastrofa humanitare: pas gjenocidit në Ruandë në vitin 1994, milicitë rebele që janë vendosur në rajon nuk kanë pushuar kurrë së ushqyeri valë të reja dhune për kontrollin e territorit dhe të burimeve.

Në Platon Mosse është afër Bihambwe, Territori Masisi, Kivu e Veriut. Kullotat e mëdha janë në qendër të një konflikti territorial: që më parë u përkisnin fiseve kongoleze që jetojnë nga bujqësia dhe gjuetia, këto toka janë shpronësuar nga milicitë e përbërë nga eksponentë të fiseve blegtorale si Tutsi, të mërguar nga Ruanda fqinje, të cilët kanë prerë pyjet primordiale për të marrë kullota për kopetë e tyre. Popullsisë vendase iu hoq prona përmes frikësimit dhe dhunës. Lugina është ende skena e përleshjeve, plaçkitjeve dhe zhvatjeve që përfshijnë grupe të armatosura si M23, Nyatura, APCLS, Raiya Mutomboki dhe Ushtria Kombëtare Kongoleze (FARDC).

Lexo edhe :  FJALA E ATJONIT E RE SIÇ ISHTE I RI

Me serinë fotografike Heat Maps, krijuar midis 2014 dhe 2018, Mosse u fokusua në migrimin dhe tensionet e shkaktuara nga dikotomitë midis hapjes dhe mbylljes së kufijve, midis dhembshurisë dhe refuzimit, kulturës së mirëseardhjes dhe riatdhesimit: imazhe të kampeve të refugjatëve të Skaramagas në Greqi, Tel Sarhoun dhe Arsal në Liban, Nizip në Turqi, Tempelhof në Berlin dhe shumë të tjerë. Për Heat Maps, Mosse përdor një aparat fotografik termik të aftë për të regjistruar ndryshimet në nxehtësinë në rrezen infra të kuqe: është një teknikë ushtarake që ju lejon të “shihni” figurat njerëzore deri në një distancë prej tridhjetë kilometrash, ditë e natë. Imazhet në dukje janë të mprehta, të sakta dhe të pasura në kontrast, por në shqyrtimin më të afërt nuk dallohen detajet, vetëm abstraksionet: njerëzit dhe objektet dallohen vetëm si tipa, në lëvizjet e tyre ose në skicat, por jo në individualitetin dhe veçantinë e tyre.

E vendosur në këmbët e mureve të një fortese mesjetare, Souda është shtëpia e 950 njerëzve, sipas vlerësimeve zyrtare, që është dyfishi i kapacitetit, me të ardhurit e rinj të detyruar të kampojnë në tenda në plazhin ngjitur. Banorët ankohen për infektime nga minjtë, shpërthime zgjebe, mungesë strehimi dhe helmim nga ushqimi. 30% e azilkërkuesve të Soudës kaluan më shumë se gjashtë muaj në kamp. Banorët e ishullit të Kios, të zemëruar që toka e tyre dhe industria e tij e lulëzuar e turizmit janë në ballë të krizës evropiane të emigrantëve, organizojnë protesta të shpeshta. Partia neofashiste Agimi i Artë mbledh pëlqime të shumta në ishull dhe anëtarët e saj kanë sulmuar kampin në disa raste, duke hedhur gurë dhe kokteje molotov mbi emigrantët nga muret e kështjellës, të cilët shpesh sulmohen dhe burgosen ilegalisht nga policët që simpatizojnë Agimin e Artë. . Janë raportuar raste të dhunës seksuale ndaj të rejave nga qytetarë të Kiosit, të dokumentuara nga video të xhiruara me celular dhe të shpërndara me qëllim kanosje. Human Rights Watch denoncoi se ka raste të shumta të sulmeve të ankthit, vetëlëndimit dhe vetëvrasjes mes refugjatëve të Kiosit.

Në imazhet që përbëjnë serialin Breach (2009), i cili fokusohet në pushtimin e ndërtesave të Sadam Huseinit në Irak nga ushtria amerikane, ka personazhe në veprim. Këto foto dokumentojnë zonat e luftës pas ngjarjeve, nuk tregojnë konfliktin, betejën, pikën kufitare, por botën pas katastrofës. Imazhe emblematike të shkatërrimit, humbjes dhe kolapsit të sistemeve: fotografia e pasojave, fotografia e së nesërmes.

Tristes Tropiques është seria më e fundit e Mosse: dokumenton shkatërrimin e ekosistemit nga njeriu me saktësinë tipike të teknologjisë satelitore për hartografi. Me fotografinë multispektrale (në gjatësi vale të ndryshme) Mosse kapi imazhe denoncimi përgjatë “harkut të zjarrit”, në Pantanal, në frontin e shpyllëzimit masiv në Amazonën braziliane. Çdo hartë tregon krimet mjedisore të kryera në një shkallë të gjerë, duke u bërë arkivi që i dokumenton ato për Richard Mosse.

Burimi: focus.it/  Raymond Zreick/ Përgatiti për botim: L.Veizi

Të fundit

Tragjike në Pogradec, i moshuari i jep fund jetës duke u vetëvarur, detajet e para

Një ngjarje e rëndë ka ndodhur në fshatin Vërdovë të Pogradecit, ku një 70-vjeçar është gjetur i vetëvarur në...

Gripi i shpendëve, shkencëtarët japin alarmin: Fatal për gratë shtatzëna

Nëntë nga dhjetë gra shtatzëna nuk i mbijetojnë gripit të shpendëve. Ky është alarmi i ngritur nga studiuesit në Institutin e Kërkimeve për Fëmijët...

‘Shmangni përmbytjet!’, MM: Priten reshje intensive në 5 qarqe

Java e ardhshme do të nisë me reshje shiu dhe dëbore dhe me ulje të temperaturave. Sot Ministria e Mbrojtjes u bën thirrje të...

Wrestling në zi, ndahet papritur nga jeta legjenda Rey Mysterio

Ka ndërruar jetë në moshën 66-vjeçare legjenda e “Wrestling”, Rey Mysterio. Legjenda e WWE mbylli sytë përgjithmonë ditën e djeshme, duke lënë pas një...

Rama njoftoi mbylljen e Tik Tok, Bardhi hap llogari dhe publikon datën e protestës

Kryeministri Edi Rama njoftoi ditën e djeshme mbylljen e rrjetit Tik Tok për të paktën 1 vit. Tashmë prej kohësh ka qenë në diskutim...

Lajme të tjera

Web TV