Ngrohja globale po e bën ajrin më të hollë, duke reduktuar ngritjen e avionëve: për të qenë në gjendje të ngrihen ata do të duhet të ulin peshën nëse pistat janë të shkurtra.
Ndryshimet klimatike do të zvogëlojnë numrin e pasagjerëve në avionët evropianë , duke përfshirë ata që nisen nga Roma Ciampino dhe Pantelleria . Kjo parashikohet nga një studim i botuar në revistën Aerospace , i cili simuloi efektet e ngrohjes globale në 30 aeroporte në Kontinentin e Vjetër: 25 më të ngarkuarit, plus 5 të tjerë të njohur për disa çështje kritike. Hulumtimi është pjesë e projektit Aeroplan , i cili synon të hetojë ndikimin e ndryshimeve klimatike në aeroportet dhe operacionet e fluturimit.
Avion “më të rëndë”
Deri në vitin 2065, vlerësojnë studiuesit – meteorologë nga Universiteti i Reading (MB) dhe ekspertë të analizës klimatike nga kompania italiane Amigo – operacionet e ngritjes së avionëve të pasagjerëve rrezikojnë të rrezikohen nga temperaturat gjithnjë e më të larta. Nxehtësia, në fakt, zvogëlon densitetin e ajrit: prandaj, do të jetë e nevojshme të fluturoni me shpejtësi më të larta për të gjeneruar ngritjen , domethënë forcën (pingule me drejtimin e rrjedhës së ajrit) që mbështet aeroplanin. “Me një temperaturë mesatare prej 30°C”, shpjegon një nga autorët e hulumtimit, Marco Venturini, “duket sikur avioni u bë gjysmë ton më i rëndë . Dhe nëse aeroporti ka pista të shkurtra, ose është afër kodrave ose maleve, mund të hasë probleme sigurie: rritja e shpejtësisë nuk do të mjaftonte për të kompensuar uljen e ngritjes. Kjo është arsyeja pse e vetmja zgjidhje për të ulur peshën është zvogëlimi i numrit të pasagjerëve në bord, mesatarisht me rreth dhjetë persona .” Dhe kjo, nëse emetimet mbeten të larta, do të ndodhë shpesh: “për disa aeroporte deri në gjysmën e kohës në muajt e verës”.
Më pak pasagjerë
Studiuesit kryen disa simulime duke aplikuar të dhëna nga 10 modele klimatike në 30 aeroporte evropiane: 25 më të ngarkuarit, plus 5 të tjerë tashmë të njohur si kritikë. Dhe ata llogaritën ndikimin e temperaturave në një nga avionët komercialë më të përdorur, Airbus A320, i cili peshon 78 ton kur ngarkohet plotësisht. Rezultati: nëse emetimet e gazeve serrë mbeten të larta në vitet e ardhshme, paralajmërojnë autorët, kufizimet e ngarkesës mund të ndikojnë deri në 60% të fluturimeve verore , veçanërisht në katër aeroporte, gjysma e të cilave janë italiane: Roma Ciampino, Pantelleria, Chios (Greqi) dhe San Sebastian (Spanjë) . Këto janë aeroporte që ndodhen pranë kodrave dhe maleve ose nuk kanë pista më të gjata se 4 km: nxehtësia do të rrisë distancën e nevojshme për ngritje me 50-100 metra. “Deri në vitin 2065 , ata mund të humbin 5 deri në 12 pasagjerë për çdo fluturim ,” paralajmërojnë studiuesit. “Dhe në skenarë me emetim të lartë, kjo mund të nënkuptojë më shumë se 20 pasagjerë më pak, më shumë se 10% të kapacitetit total të A320s.”
Greqi dhe Napoli
“Kërkimi”, zbulon Venturini, “ka lindur sepse vitin e kaluar disa aeroporte në Greqi (veçanërisht ato të Kos dhe Athinës) kishin raportuar raste të ngjashme. Dhe pas publikimit të studimit zbuluam se problemi po prek edhe Aeroportin Luton të Londrës: verën e kaluar iu desh të anulonte disa fluturime për shkak të kësaj . Situata duhet të monitorohet me kujdes: ne kemi hetuar efektet e temperaturës dhe presionit, por edhe lagështia mund të kontribuojë , sepse ashensori zvogëlohet kur ka më shumë avuj uji, i cili është më i lehtë se ajri”.
Zhurma, çmime dhe gjurmë
Çfarë implikimesh ka ky zbulim? “Ankesat për zhurmën ka të ngjarë të rriten në të ardhmen nëse kërkohen shtytje më të larta për ngritje për aeroportet me gjatësi të kufizuar pistë,” vëren studimi. Por pasojat më të menjëhershme do të jenë për kompanitë e menaxhimit të aeroportit: “Në disa raste mund të jetë e nevojshme, ku është e mundur, të zgjaten pistat”, përgjigjet Venturini. “Por të paktën, operacionet tokësore do të duhet të riorganizohen, veçanërisht një mënyrë tjetër e përdorimit të pistave, pasi disa fluturime fillojnë përshpejtimin e tyre në kryqëzimet dhe jo në skajet e pistës.” A do të rrisin çmimet e biletave këtë verë ulja e kapacitetit të fluturimeve? “Ndoshta, por është e vështirë të bësh parashikime. Natyrisht, aeroportet do të duhet të përballen gjithnjë e më shpesh me ngrohjen globale: por nëse miratojnë plane përshtatjeje, ato do të kufizojnë dëmin . Me pak fjalë, ata nuk do të detyrohen të anulojnë fluturimet në minutën e fundit”.