Hetimi për rrëzimin e Boeing 737 Max 9 sugjeron dështimin e instalimit të bulonave që supozohej të siguronin panelin që u lirua.
Zyrtarët federalë amerikanë që kanë për detyrë të hetojnë shkaqet e mundshme të emergjencës që ndodhi javën e kaluar në një Boeing 737 Max 9 të Alaska Airlines (kur shkëputja e një paneli trupi, në fluturim, vuri jetën e pasagjerëve dhe ekuipazhit) formuluan një hipoteza e parë për atë që ndodhi.
Hetimi
Sipas asaj që u raportua nga Bordi Kombëtar i Sigurisë së Transportit (NTSB, agjencia e pavarur hetimore e qeverisë amerikane që heton aksidentet që përfshijnë avionë, anije dhe trena) nga presidentja e saj Jennifer Homendy në një konferencë shtypi në Portland, Oregon, teknikët po hetojnë dështimi i mundshëm për të instaluar disa bulonave që duhet të kishin mbajtur panelin në vend.
Raportimi
Kompani të tjera raportojnë bulonat e trajnuar në të njëjtin lloj avioni
Njoftimi erdhi disa orë pasi United Airlines tha se kishte gjetur bulona të lira në panele të ngjashme në disa prej avionëve të saj Boeing 737 Max 9 gjatë inspektimeve pas incidentit të javës së kaluar. Vetë Alaska Airlines, kompania së cilës i përket avioni, deklaroi se kishte gjetur “përbërës të lirshëm” në Boeing 737 Max 9 (aeroplan i cili, ia vlen të kujtohet, është i ndryshëm nga Boeing 737 Max 8 i cili disa vite më parë ishte protagonist i disa aksidenteve katastrofike të shkaktuara nga defektet e projektimit).
“Që kur filluam inspektimet paraprake të shtunën, kemi gjetur raste me probleme instalimi të dyerve – si për shembull, vida që duhej të ishin shtrënguar më shumë”, njoftoi kompania ajrore United Airlines.
Ekspertët
Kompania Alaska Airlines tha se kishte filluar kontrollin teknik të avionëve të saj të tjerë Max 9 dhe se nga “gjetjet fillestare duket se janë gjetur pjesë të liruara në disa avionë”.
“Janë dy vida lart. Nuk dimë nëse këto vida ishin aty dhe ranë me shkëputjen e derës, apo nëse mungonin… Mungonin vidat edhe tek menteshat në fund të derës. Edhe për to nuk e dimë nëse gjendeshin aty…”, tha Jennifer Homendy, drejtuese e Bordit Kombëtar të Sigurisë së Transporteve.
“Sipas projektimit, nëse vidat janë aty të shtrënguara, ato e pengojnë derën të ngrihet lart dhe të shkëputet nga struktura… apo të fluturojë në ajër. Sidoqoftë, vidat mund të këputen dhe janë disa gjëra të tjera që duhet të ekzaminojmë”, tha eksperti Clint Crookshanks.
Bulona ndalimi
Paneli që u shkëput nga avioni quhej “derë false” ose “kapakë dere”, sepse ishte e pozicionuar aty ku do të ishte një derë emergjence nëse avioni do të kishte më shumë vende. Katër bulonat, të quajtura “bulona ndalimi” për një arsye, duhej të parandalonin vetë mbajtësin e kapakut të rrëshqiste lart dhe të shkëputej nga avioni.
Pezullimi
Agjencitë rregullatore amerikane urdhëruan pezullimin e menjëhershëm të 171 avionëve të këtij tipi, pas shkëputjes së derës së avionit të kompanisë Alaska Airlines, ndërsa fluturonte në një lartësi prej 4800 metrash mbi Oregonin. Pilotët arritën ta ulin avionin në tokë dhe asnjë prej 171 pasagjerëve dhe gjashtë anëtarëve të ekuipazhit nuk pësoi lëndime serioze.